◄ رانندگان کامیون خود مالک و پایان سردرگمی های صنفی
رانندگان کامیون خود مالک معتقدند نامه جدید مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد نحوه عضویت در تشکل های صنفی، آنان را از پیچ دو قطبی و برزخی طولانی عبور داد.
رانندگان کامیون خود مالک معتقدند نامه جدید مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد نحوه عضویت در تشکل های صنفی، آنان را از پیچ دو قطبی و برزخی طولانی عبور داد.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در این مورد در شبکه های اجتماعی با اشاره به نامه مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد عضویت رانندگان خود مالک در تشکل های کارگری، گفت: در سال های گذشته جایگاه و عضویت رانندگان و کامیونداران خود مالک در تشکل های صنفی صنفی حمل و نقل بلاتکلیف بود.
خبر مهم امروز را بخوانید:
◄ سوار کردن مسافر بدون بلیت در پایانه ها تخلف است+ سند
وی افزود:همچنین سال ها بود تشکل های صنفی رانندگان و کامیونداران خود مالک در یک برزخ و دو قطبی عجیب، متوقف بودند.
این فعال صنفی تاکید کرد: در نهایت مدتی پیش، مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتمای با صدور دستورالعملی صریح و شفاف، تشکل های صنفی و رانندگان و کامیونداران خود مالک را در حمل و نقل جاده ای از این پیچ سخت و برزخ طولانی عبور داد.
وی افزود: البته از سال ها پیش در بخشنامه معروف با امضای مرحوم محسن خواجه نوری که در سال ۱۳۸۲ صادر شده بود، تکلیف این موضوع و جایگاه اصلی رانندگان خود مالک در تشکل های صنفی تعریف شده بود ولی ایجاد شبهه از سوی برخی افراد و لابی گری ها جهت حفظ منافع و بهره برداری های یک جانبه و در جهت حفظ منافع شخصی، مانع از شفاف شدن موضوع بود.
بکرانی گفت: امید است با تلاش و کوشش فعالان صنفی رانندگان و کامیونداران، این نامه نقطه عطفی باشد در حوزه کار و فعالیت صنفی و یافتن جایگاه اصلی رانندگان خود مالک در صنف خود و بخش حمل و نقل و ترمیم جایگاه رانندگان در جامعه به عنوان تنها تشکل صنفی این قشر تاثیر گذار در کشور و حمل و نقل که حجم عظیمی از بار صنعت حمل و نقل جاده ای بر دوش رانندگان و کامیونداران تلاشگر است.
انجمن ها چه کاری توانستند انجام دهند فقط دکور هستند اگرتوانستند سختی کاررااجرایی نمایند یا هشت سال بیمه72تا80را درست نمایند چه کسی حرف گوش می دهد
هرگز اعضای انجمنها و اتحادیهها ، کاری در جهت منافع رانندگان انجام نخواهند داد و تماما برای حقوق و رانت در تلاش هستند نه برای صنف رانندگان!
امید واریم از این حرفهای دو قطبی ک نشر میدید بدونید خودتونید ،
اینقدرمامالکین کامیون و شکنجه و عذاب دادن که بعداز ۸سال کامیونداری مجبور بفروش شدم
اینم میخواد به یه جایگاهی برسه به اسم رانندگان جایگاه خودشو تثبیت میکنه برنامتو بگو برای من کهنه سوار چه تسهیلاتی میتونین بدین که کامیونمو بتونم تعویض کنم که یکی از مشکلات اساسی دولت وملته
در ایران رانندگی شغلی ورشکسته و بی برنامه ست .الانم کامیوندار که یکم احساس خوشبختی میکنه دوسال دیگه هم باید منتظر بمونه هرماه ی بار اگر بهش بخوره هنر کرده
سلام اگه سختی کاربه میدادن درسته نکه بگن شغل ما تفریحی وتفننیه