| کد خبر: 227122 |

◄ گام نخست برای تشکیل انجمن کارگری رانندگان در اصفهان برداشته شد

یک راننده کامیون از انجام اقدامات قانونی برای ایجاد تشکل صنفی کارگری رانندگان کامیون از سوی جمعی از رانندگان در اصفهان خبر داد.

تین نیوز

یک راننده کامیون از انجام اقدامات قانونی برای ایجاد تشکل صنفی کارگری رانندگان کامیون از سوی جمعی از رانندگان در اصفهان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی در توضیح این اقدام گفت: در قانون 2 نوع تشکل صنفی برای کامیونداران و رانندگان در نظر گرفته شده است یکی انجمن صنفی کارگری رانندگان و دیگری انجمن صنفی کارفرمایی کامیونداران.

وی افزود: از مجموع انجمن هایی که در 2 بخش رانندگان و کامیونداران (کارگری و کارفرمایی) در سطح کشور تشکیل شده، اکثریت با انجمن صنفی کارگری است.

او تاکید کرد: در میان 31 استان کشور به جز استان اصفهان و استان خراسان، دیگر استان ها دارای انجمن  کارگری هستند و همین امر موجب شده  است از اصفهان در حوزه حمل و نقل نماینده ای در مجامع کارگری کشور حضور نداشته باشد.

شریعتی عنوان کرد: این موضوع به رانندگان استانخسارت وارد می کند زیرا انجمن کارفرمایی نمی تواند در تصمیمات مجامع کارگری دخالت کند و اگر شرایطش هم فراهم باشد به دلیل تضاد منافع کارگر و کارفرما طبیعتا دنبال اموری هستند که منافع کارفرما حفظ شود نه کارگر .

به گزارش تین نیوز، این فعال بخش حمل و نقل جاده ای ادامه داد:  بر همین اساس با همت و پیگیری رانندگان استان بر آن شدیم انجمن کارگری استان اصفهان را تشکیل دهیم.

وی گفت: اولین قدم برای دستیابی به این هدف مراجعه به اداره کل کار استان و ارائه درخواست و موافقت آن اداره برای درج آگهی در روزنامه رسمی کشور برای عضو گیری بود که انجام شد.

شریعتی افزود: امیدواریم با همت تمام رانندگان استان بتوانیم انجمنی فعال، قانونمدار و در خدمت صنف رانندگان پایه ریزی کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    انجمن خوبی تشکیل گردد اول سنوات هشت سال72تا80 وبعد سختی کار رابا پیگیری به سرانجام برساند