◄ یک مشوق برای نوسازی ناوگان باری
آیا هزینه استهلاک و نگهداری کامیونهای نسل جدید که به دلیل دارا بودن موتورهای استاندارد و بهروز، مصرف سوخت کمتری دارند و بالطبع آلودگی کمتری را برای محیط زیست ایجاد میکنند با کامیونهای قدیمی یکسان است؟!
یک فعال بخش حمل و نقل جادهای معتقد است برای تشویق مالکان خودروهای فرسوده به نوسازی ناوگان باری، لازم است نرخ کرایه حمل بار با کامیونهای با عمر بالای 50 سال با کامیونهای نسل جدید متفاوت باشد.
به گزارش تین نیوز، این راننده تاکید کرد: در حمل و نقل مسافری جادهای، شرایط به گونهای است که هرچه اتوبوس بهروزتر و مجهزتر باشد و اصطلاحاً وی آی پی باشد، مسافران برای استفاده از آن نرخ کرایه بیشتری پرداخت میکنند.
بیشتر بخوانید:
وی با تاکید بر اینکه در ناوگان باری به این مهم توجه نشده است، افزود: آیا هزینه استهلاک و نگهداری کامیونهای نسل جدید که به دلیل دارا بودن موتورهای استاندارد و بهروز، مصرف سوخت کمتری دارند و بالطبع آلودگی کمتری را برای محیط زیست ایجاد میکنند با کامیونهای قدیمی یکسان است؟!
او گفت: کامیونهای با تکنولوژی روز از قطعات الکترونیکی بهره میبرند که قیمتهای آنها بهواسطه وارداتی بودن فوقالعاد بالا است.
این راننده کامیون خاطرنشان کرد: بایک جمع وتفریق ساده میتوان دریافت که درصورت نوسازی ناوگان قدیمی، از مابه التفاوت سرانه مصرف سوخت چه رقم بزرگی در اقتصاد صرفه جویی شده و چه مزایا و راندمانی مشمول صنعت حمل و نقل میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.