| کد خبر: 205115 |

◄ یک مشوق برای نوسازی ناوگان باری

آیا هزینه استهلاک و نگهداری کامیون‌های نسل جدید که به دلیل دارا بودن موتورهای استاندارد و به‌روز، مصرف سوخت کمتری دارند و بالطبع آلودگی کمتری را برای محیط زیست ایجاد می‌کنند با کامیون‌های قدیمی یکسان است؟!

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای معتقد است برای تشویق مالکان خودروهای فرسوده به نوسازی ناوگان باری، لازم است نرخ کرایه حمل بار با کامیون‌های با عمر بالای 50 سال با کامیون‌های نسل جدید متفاوت باشد.

به گزارش تین نیوز، این راننده تاکید کرد: در حمل و نقل مسافری جاده‌ای، شرایط به گونه‌ای است که هرچه اتوبوس به‌روزتر و مجهزتر باشد و اصطلاحاً وی آی پی باشد، مسافران برای استفاده از آن نرخ کرایه بیشتری پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

وی با تاکید بر این‌که در ناوگان باری به این مهم توجه نشده است، افزود: آیا هزینه استهلاک و نگهداری کامیون‌های نسل جدید که به دلیل دارا بودن موتورهای استاندارد و به‌روز، مصرف سوخت کمتری دارند و بالطبع آلودگی کمتری را برای محیط زیست ایجاد می‌کنند با کامیون‌های قدیمی یکسان است؟!

او گفت: کامیون‌های با تکنولوژی روز از قطعات الکترونیکی بهره می‌برند که قیمت‌های آنها به‌واسطه وارداتی بودن فوق‌العاد بالا است.

این راننده کامیون خاطرنشان کرد: بایک جمع وتفریق ساده می‌توان دریافت که درصورت نوسازی ناوگان قدیمی، از مابه التفاوت سرانه مصرف سوخت چه رقم بزرگی در اقتصاد صرفه جویی شده و چه مزایا و راندمانی مشمول صنعت حمل و نقل می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    سلام.بر خلاف حمل و نقل مسافری جاده‌ای، که هرچه اتوبوس به‌ روزتر و مجهزتر باشد ، مسافران برای آن کرایه بیشتری پرداخت می‌کنند، در مورد حمل و نقل باری این طور نیست و برای صاحب بار هیچ فرقی نمیکند که بارش را کدام کامیون ببرد و چه بسا اصلا کامیون را نبیند.
    علی رغم همه ی مزایایی که برای کامیون های نسل جدید شمرده شد و میزان صرفه جویی سوخت آنها ، با توجه به سوبسیدی بودن قیمت گازوئیل ، تا وقتی صاحب کامیون 50 ساله ببیند که در آمدش کفاف هزینه هایش را میدهد ( از جمله هزینه سوخت) و چیزی هم ته کیسه برای زن و بچه اش میماند هیچ انگیزه ای برای عوض کردن کامیون برایش باقی نمیماند.آن جمع و تفریقی که میفرمایید فقط به درد من و شمای کارشناس پشت میز نشین میخورد و هیچ تاثیری بر تصمیم صاحب آن کامیون 50 ساله ندارد.استدلالش هم این است که برای صاحب بار چه فرقی میکند که کدام کامیون دارد بارش را میبرد؟
    اگر هم تلاش کنید برای کرایه ی کامیونش قیمت گذاری دو گانه و چند گانه بکنید بیکار نمی نشیند و به هر نحوی شده از درآمد و رزق و روزی اش دفاع خواهد کرد.
    اشکال این پیشنهاد این است که بر خلاف منطق بازار است و قیمت گذاری دستوری را دنبال میکند.

  • خداداد بکرانی 1 0

    سلام,
    این پیشنهاد در مورد اتوبوسها وسواری هاکه مستقیما با افراد وحمل نقل مسافر وخدمات دهی به مسافران است برای راحتی وایمنی حال مسافران درجاده کاربرد مستقیم دارد,
    واثر گذار است,
    ولی در حمل ونقل بار وکالا, که صاحبان کالا بدنبال این هستند که با کمترین نرخ ممکن بار خود را حمل کنند ,کارایی نخواهد داشت,
    وحمل ونقل جاده ای را در قسمت ناوگان جاده ای دچار دوقطبی وسردر گمی خواهد کرد,
    ویک ویا چند مشکل به مشکلات قبلی می افزاید,
    با تشکر