| کد خبر: 181391 |

◄ مدت انتظار در نوبت‌گیری بار در پایانه بار بندرعباس به ۳۲ روز رسید

تعداد ناوگانی که بارهای بندرعباس را به سایر شهرها حمل می‌کند، آن‌قدر زیاد است که صف خروجی این خودروها در گلوگاه ۵ کیلومتر رسیده است.

تین نیوز

رانندگان و کامیون‌دارانی که برای حمل کالا به پایانه بار بندرعباس تردد دارند از افزایش  مدت انتظار در نوبت‌گیری بار در این پایانه به ۳۲ روز خبر داده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، آنان در شبکه‌های اجتماعی با بیان این‌که به تازگی روند انتظار در نوبت اخذ بار در پایانه بار بندرعباس افزایش داشته و از 20 روز به 32 روز هم رسیده است، اعلام کردند تعداد بار در سالن به حداکثر ۱۵۰ مورد رسیده است.

به گفته آنان این درحالی است که تعداد ناوگانی که بارهای بندرعباس را به سایر شهرها حمل می‌کند، آن‌قدر زیاد است که صف خروجی این خودروها در گلوگاه پنج‌کیلومتر رسیده است.

آنان این موضوع را بیانگر توزیع ناعادلانه بار و هم‌چنین عدم اعلام بخش زیادی از بارها در سالن اعلان بار و در واقع بارگیری خارج از نوبت و همچنین باردزدی در بندرعباس ذکر کرده‌اند.

این اظهارات رانندگان در حالی مطرح می‌شود که مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان چندی پیش و در پاسخ به انتقادات رانندگان در مورد توزیع ناعادلانه بار در بندرعباس به تین‌نیوز گفته بود: اجرایی شدن این خواسته که تمام بارها بیاید و در سالن اعلام بار اعلام شود؛  نیاز به قوانین و مقررات دارد.

داریوش باقرجوان افزوده بود: همین حالا 12200 کامیون بار شهری از داخل گمرک خارج می‌شوند که هیچ ارتباطی به سالن اعلام بار ندارند و راننده تقاضا دارد و توقع دارد که سازمان راهداری این ماشین‌ها را متوقف کند و جلوی حمل بار را بگیرد اما حرف من این است که سازمان بنا بر کدام قانون و به استناد کدام بند و ماده می‌تواند این کار را انجام دهد؟

او تاکید کرده بود: ماشین‌های بارهای ترانزیتی که به سایر کشورها از مبدأ بندرعباس و به‌نوعی بندر شهید رجایی حمل می‌شود نیز تحت مالکیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی هستند و مشمول اعلام بار نیستند؛ بنابراین گستردگی کار به حدی است که شاید از دید یک راننده غافل بماند و نمی‌شود در غالب اعلام بار باشد.

باقرجوان گفته بود: بار شهری که متولی آن اداره صنعت و معدن استان است را چگونه می‌توانیم وارد سالن اعلام بار کنیم؟ اما بارهایی که مشمول سالن اعلام بار می‌شوند حتماً باید از طریق قانونی این رویه را طی کنند. ممکن است تخلفی هم صورت بگیرد اما قطعاً برخورد می‌شود و کمیسیون ویژه شکل می‌گیرد و بنا بر نوع تخلف از تعلیق تا جریمه و بسته شدن آن شرکت حمل‌ونقلی را در پی خواهد داشت.

وی خطاب به رانندگان تاکید کرده بود: اگر باری خارج از سالن اعلام بار حرکت می‌کند آیا می‌توانید قوانینی را برای ما بیاورید که حتما بار باید از سالن اعلام بار خارج شود؟ نه این‌که خلاء قانونی وجود داشته باشد روش کار این است. متولی حمل شرکت حمل‌ونقل است و اگر نارسایی در فرآیند حمل به وجود آید شرکت حمل‌ونقل باید پاسخگو باشد.

باقر جوان به وضعیت پایانه بار بندرعباس اشاره کرده و گفته بود: اینجا مدینه فاضله نیست اما در سطح کشور اعلام بار استان و شهر بندرعباس یکی از منسجم‌ترین و بهترین‌ سالن‌های اعلام بار است و نمی‌شود انکار کرد. در مجموع روزانه 3 هزارتا 3هزار و 500 بار در استان وجود دارد و  این درحالی است که مجموعه ناوگان ما 4 هزار و 500  دستگاه است و شما ببینید ایجاد تعادل در چنین فضایی چقدر سخت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان تصریح کرده بود: اگر قانون اعلام بار تغییر کرد بحث دیگری است که گمرک هم باید در این صورت همکاری کند؛ دروازه بندر شهید رجایی می‌تواند به راحتی کنترل شود و از هر ماشینی برگه اعلام خواسته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کورش فلاحی 0 0

    سلام وخداقوت خدمت عوامل نشریه تین نیوز
    جناب باقر جوان شما ناوگان قانونی شرکتهای حمل ونقل را طبق قانونی که از ان دم میزنید رصد کنید وکامیونهای سوری که شرکتها تحت پوشش خود گرفته اند جدا کنید توزیع بار عادلانه خواهد شد
    شرکت حمل ونقل وجود دارد که ده کامیون ملکی قانونی خود را هم ندارد ولی ۵۰ کامیون تحت پوشش وبه نام ملکی دارد در صورتی که همه با وکالت بلاعزل تحت پوشش ان شرکت هستند .
    دم از کدام قانون میزنید جناب باقر جوان
    الان از پایانه جدید هم بار اعلان میشود مگر چند سالن اعلان بار باید باشد .
    یعنی سهم ناوگان غیر شرکتی از روزی ۳۵۰۰دستگاه به قول خودتان باید ۳۰۰ دستگاه باشد ؟