| کد خبر: 177714 |

◄ اضافه شدن یک عامل جدید به دلایل حادثه تصادف معاون وزیر کار

در واردات خودرو، برخی واردکنندگان غیراصلی برای استفاده از معافیت‌ها، کالای خود را با استفاده از نیروی فنی ارزان قیمت‌تر کشور‌هایی مانند امارات یا عمان قبل از وارد کردن به کشور مونتاژ می‌کنند.

تین نیوز

چرا ایربگ‌های خودروی لندکروزی حامل رئیس فقید سازمان تامین اجتماعی و معاونش باز نشد؟

به گزارش تین‌نیوز، این پرسشی است که در چند روز گذشته و پس تصادف منجر به فوت این 2 مقام ارشد سازمان تامین اجتماعی در بین محافل کارشناسی مطرح شده است.

بر اساس تصاویری که از این تصادف در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ایربگ‌های خودروی تویوتا در این حادثه عمل نکرده و باز نشده‌ که همین موضوع موجب بروز ابهاماتی در مورد کیفیت این خودرو در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین کارشناسان حوزه خودرو شده است.

در پاسخ به این پرسش، رویداد 24 در این زمینه با یک کارشناس خودرو گفت‌وگو کرده که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

فرید حسینی کارشناس خودرو در این مورد گفت: بر اساس قوانین کیفیت و بهره‌وری در اروپا، یک شرکت خودروساز ممکن است سالانه قریب به یک میلیارد یورو ضمانت برای پرداخت خسارت ناشی از ضعف فنی محصولاتش ارائه دهد.

وی افزود: در کشور ما البته قانون مربوط به کیفیت و بهره‌وری در مجلس تصویب شده اما اجرای آن چندان مورد توجه سازمان‌ها نیست، هر چند در بحث خودرو پیش‌بینی‌های خوبی صورت گرفته است.

این کارشناس خودرو خاطرنشان کرد: در واردات خودرو، برخی واردکنندگان غیراصلی، برای استفاده از معافیت‌ها، کالای خود را با استفاده از نیروی فنی ارزان قیمت‌تر کشور‌هایی مانند امارات یا عمان قبل از وارد کردن به کشور، مونتاژ می‌کنند.

حسینی اظهار کرد: در واقع این مونتاژ‌های غیر اصولی برای کسب سود بیشتر صورت می‌گیرد. به همین خاطر مواردی مانند اشکال در سیستم ایمنی و باز نشدن ایربگ‌ها در خودرو‌های پیشرفته خارجی، ممکن است پیش از آنکه به دلیل بروز اشکال در کارخانه مادر باشد به این موارد مربوط باشد که لازم است در بررسی همه جانبه حوادث این‌چنینی، این مسئله نیز به عنوان یکی از احتمالات در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.