| کد خبر ۳۰۷۴۱۷
کپی شد

◄ چرا نرخ عوارض آزادراهی افزایش نمی یابد/ فرجام بد سرمایه گذاری چند ده همتی در آزادراه ها

خدایار خاشع می گوید: با وجود این که اغلب کالا ها و خدمات در هفت ماه گذشته افزایش حتی چند صد درصدی داشته اند، اما نرخ عوارض آرادراهی تغییری نکرده و این امر سرمایه گذاری جدید در این زمینه را با خطر قرار داده است.

چرا نرخ عوارض آزادراهی افزایش نمی یابد/ فرجام بد سرمایه گذاری چند ده همتی در آزادراه ها
تین نیوز |

با وجود این که  اغلب  کالا ها و خدمات در هفت ماه گذشته افزایش حتی چند صد درصدی داشته اند، اما  نرخ عوارض آزادراه ها تغییری نکرده است.

به گزارش تین نیوز، دبیر کمیته شرکت های سرمایه‌گذار در آزادراه ها با بیان این مطلب، به خبرنگار ما گفت: عدم افزایش نرخ عوارض آزادراه ها در حالی صورت گرفته که طبق  قرارداد مشارکت سالانه و الگوی سرمایه‌گذاری، این رقم باید افزایش داده شود.

خدایار خاشع افزود: با این حال، در چند سال اخیر، این موضوع  با فاصله‌ سه ساله ابلاغ شده و در حالی که  افزایش عوارض   هم قرار است حدود ۳۰ درصد باشد، ولی آن هم دریغ شده است.

وی تاکید کرد: با  این وضعیت  راهداری آزادراه ها عملادمتوقف و علاوه بر آسیب جدی این سرمایه های ملی و عدم تمایل به سرمایه‌گذاری جدید با جان مردم بازی می شود.

 به گزارش تین نیوز،  این گفته های خدایار خاشع در حالی عنوان شده که چند  سرمایه‌گذار دیگر نیز در شبکه های اجتماعی نارضایتی خود را نسبت به افزایش نیافتن نرخ عوارض آزادراهی اعلام کرده اند.

آنان با اشاره به افزایش چند درصدی قیمت بسیاری از اقلام،  این پرسش را مطرح کرده اند که صنوف مختلف چگونه برای افزایش تولیدات و خدمات صنف خود مجوز دریافت می کنند اما این امکان برای  سرمایه گذاران در پروژه های آزادراهی وجود ندارد؟ 

فعالان حوزه ساخت و بهره برداری از آزادراه ها تاکید کردند: عدم افزایش نرخ عوارض آزادراهی در حالی است که  افزایش نرخ آزادراه ها  در قانون هم تصریح شده  است.

آنان خاطرنشان کردند: چرا فعالان این حوزه برای   گرفتن حق خود (با وجود ابلاغ قانون) تو راهروهای مجلس و دولت و … سرگردان هستند؟  اصناف دیگر چطوری به راحتی مجوز افزایش قیمت می‌گیرند؟

فعالان حوزه ساخت و بهره برداری از آزادراه ها افزودند: در حالی که اثر هزینه  نرخ  عوارض آزادراهی  در زندگی مردم نسبت به سایر موارد نزدیک به صفر است، مقاومت در برابر افزایش نرخ عوارض آزادراهی   بیش از اندازه قابل تصور، زیاد و حتی  مشکوک است.

به گفته آنان، میزان سرمایه گذاری انجام شده در آزادراه ها بیش از  ۱۰ ها همت  است و افزایش نیافتن عوارض، ضرر هنگفتی به سرمایه گذاران این حوزه وارد ساخته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.