| کد خبر ۳۰۱۵۸۵
کپی شد

رانندگان کامیون برای دریافت خسارت‌ های ناشی از اعتصابات اقدام کنند: بودجه مصوب 100 میلیارد تومان+ جزئیات

در پی پیگیری های مکرر و درخواست های صنفی، رانندگان کامیون که در جریان اعتصابات و اعتراضات دچار آسیب و خسارت شده اند، می توانند خسارت های خود را از محل بودجه مصوب دولت دریافت کنند.

 رانندگان کامیون برای دریافت خسارت‌ های ناشی از اعتصابات اقدام کنند: بودجه مصوب 100 میلیارد تومان+ جزئیات
تین نیوز |

به گزارش خبرنگار تین نیوز، این حمایت دولتی با هدف جبران خسارت رانندگان کامیون از اعتصابات و حوادث مرتبط، در قالب مصوبه ای از سوی هیئت وزیران به تصویب رسیده و از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی مرتبط ابلاغ شده است.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ هزینه پارکینگ رانندگان کامیون در ایام اربعین به ازای هر شبانه روز توقف چقدر است؟

◄ عبور رانندگان کامیون از یک جاده پرتردد به مدت ۳ ماه ممنوع شد + جزئیات

بر اساس این مصوبه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای مسئولیت جبران خسارت وارده به ناوگان باری و برون شهری را بر عهده گرفته است. طبق مفاد ابلاغ شده، این سازمان می تواند تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب را برای جبران خسارات ناوگان آسیب دیده هزینه کند. شرط بهره مندی از این کمک ها، ارائه مستندات قانونی و تأیید خسارت از سوی پلیس راه محل وقوع حادثه است.

خسارت رانندگان کامیون از اعتصابات چگونه جبران می شود؟

بر اساس اعلام منابع رسمی، خسارات وارده به کامیون ها، به ویژه در جریان اعتراضات صنفی که منجر به وارد آمدن صدمه به وسایل نقلیه شده، با طی فرآیند مشخص و تأیید مراجع ذی ربط، قابل پرداخت خواهد بود. رانندگان کامیون برای دریافت این خسارات باید مدارک مرتبط را به سازمان راهداری ارائه داده و منتظر بررسی و تأیید نهایی باشند.

نکته مهم آن است که بخشی از خسارت های مربوط به نفتکش ها نیز در همین چارچوب قابل پرداخت است. در این مورد، شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، مسئول جبران خسارت خواهد بود و پرداخت ها از محل اعتبارات سالانه صورت می گیرد.

این مصوبه دولت نشان می دهد که دغدغه ها و مشکلات رانندگان کامیون مورد توجه قرار گرفته و اقدامات مشخصی برای حمایت از این قشر زحمتکش جامعه تدارک دیده شده است. لازم است رانندگان آسیب دیده در اسرع وقت برای پیگیری مطالبات خود اقدام کنند تا از این فرصت قانونی بهره مند شوند. با اجرای این مصوبه، انتظار می رود بخشی از نگرانی های صنفی رانندگان کامیون در خصوص امنیت شغلی و حمایت های دولتی کاهش یابد و گامی عملی در راستای رفع دغدغه های معیشتی این قشر برداشته شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • عباس گنجه ای پاسخ

    سلام ، بابا حق بیمه رو که یهویی دوبرابر کردین.شغل رانندگان را جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار دهید. برا خودتون رانت و مفت خوری مصوب میکنید عجب فکر میکنید از این پولها خیر می بینید

  • محمدمرکی محمدمرکی مالباخته یکدستگاه کامیون بنز باری پاسخ

    بنام خداسلام خدمت مسئولین محترم استانی وکشوری من یکدستگاه کامیون بنزباری را با 700حلقه بارلاستیک که ماشینم دست راننده بود درمحورخوروبیابانک درمحدوده کارخانه پتاس نمیدانم ازتششعات آنجا بود یابه سهل انگاری راننده، وبه زبان مامورپلیس راه کشورماشینم دچار حریق شدوبطورکامل، درآتش سوخت وآتشنشانی خوروبیابانک 3ساعت بعدازتماس مامورپلیس بدلیل نداشتن آبرنوی آتشنشانی دیرآمدند مالباخته محمدمرکی 09153612249

  • فرهاد پاسخ

    سلام
    دست از سر راننده ها بردارید ،شماها راننده ها رو پله کردید و به اسم راننده تمام امکانات دولتی و حکومتی رو غبضه کردید و هیچ عایداتی جز گرانی و گرانی و گرانی نصیب راننده نشده ،هیچکس دلسوز قشر زحمتکش راننده نبوده و نیست .،مسئولین محترم اداره کشور چوب خدا صدا نداره اگر تو خانواده تون هر درد و مرضی لاعلاجی پدیدار شد بدانید که از آه و نفرین راننده ها بود
    تشکر

  • ناشناس پاسخ

    سخت وزیان آور بودن رانندگی را درست کنید همه چیز درسته

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    سلام .خدمت نهادهای امنیتی عرض کنم مسبب اصلی نارضایتی و اعتراض رانندگان مدیران انجمن صنفی های شهرستانهایی هستند که به رانندگان غبربومی بار نمیدهند و باعث میشوند راننده وکامیوندار از آن شهرهاچندصدکیلومترخالی بروند تا در شهر دیگر بار پیدا کنند مثلا بنده سی سالست رسما راننده کامیون هستم وطی سال هروقت بار به زنجان بردم مجبور شدم خالی به قزوین بروم و خدا پدرمدیرپایانه قزوین را بیامرزد که به همه ی کامیونهای ایران بار میدهند لطفا از مدیرپایانه زنجان درخواست کنید چرا پایانه ی صبای زنجان به کامیونهای غریبه بار نمیدهد .اراک و سمنان هم بار به غریبه نمیدهند اما زنجان رتبه اول بومی گرایی شدید است

  • مصطفی شقاقی پاسخ

    سلام.به عرض مسولیت پذیرانی که اصلا خاور کمپرسی وجز راننده یاراننده ها حساب نمیکنید بابا اینا داخل شهر کار می‌کنند به داد اینا برسید.چون بارنامه ندارند سوخت ندارند شغلشون هم که ازبین رفته چون ساخت و ساز از بین رفته آخه مابه کی بگیم دردمونو.همه چیز گرون روغن گرون لوازم یدکی گرون تعمیرات گرون وای از بی عدالتی

  • علی پاسخ

    نمی‌خواد سختی کار که از مهمترین خواسته رانندگان.در اعتصابات بوده.پیگیرواجرایی کنید.

  • حسن پاسخ

    سلام. تابحال هیچکس نتونسته حق راننده را بخوره و تاوان نده .دیدم که میگم .هر اتفاقی که برا شما مسئول دزد بیسواد بیفته بدانید از حق خوری راننده بدبخت بوده

    • ناشناس

      بقول فیلم عروسی خوبان، حرام خوری خوشمزه است! البته اولش، آخرش آه مظلوم است که تعیین می کند خوشمزه بوده یا نه!!

  • فرهاد پاسخ

    باسلام! مادراین مدت به هردری زدیم که مشکلاتمان برطرف بشود،امامشکلی که برطرف نشداضافه ترهم شد! مشکل سوخت حل کردید که نه، ار سیرجان تا بندرعباس حدود ۱۳ جایگاه عرضه سوخت وجود دارد چرا ما همیشه باید با دعوا و درگیری روزانه بین همکاران زحمتکشمان باشیم مگر کسی از راننده سوال می‌کنه مشکلت حل شد یا نه؟تا کی؟ما که عمرمان داخل جاده ها به پایان رسید و دی هم آزما کم نشد! کجاش پیگیری شد؟

  • فرهاد پاسخ

    باسلام! بنده یه راننده کامیون تریلر با۳۰سال از بهترین روزهای زندگیم داخل جاده ها سپری نمودن ولی یه دلقکی پیدا میشه میگه کار رانندگی تفریحی است همون شخص بیا یکبار همراه یه راننده با به روزترین ماشین داخل کشور، فقط یک باری از تهرآن یاهر کجا بیاره بندرعباس و برگرده بعد بیا خاطراتش را تعریف کنه برای ملت تا بدانند راننده دائم در حال تفریح هست بعد نظریه بده. بله از قدیم گفتن صدای دهل از دور خوشه! ما که عمرمون همیشه داخل صف های طولانی بارگیری یا تخلیه یا جایگاه های عرضه سوخت گذشت دیگران نمیدانم! هر وقت شغل ما جزو مشاغل سخت حساب کردید بفکر ما هستید وگرنه سخن گفتی بیهوده دردی به دردهای دل ما اضافه نمودید.