| کد خبر: 256373 |

◄ مشکل رانندگان کامیون با وزارت صمت؛ سامانه واردات خودرو قابل ویرایش نیست!

تعدادی از رانندگان کامیون با انتقاد از وزارت صمت اعلام کردند این وزارتخانه مسئولیت سامانه ثبت سفارش واردات کامیون های دست دوم را نمی پذیرد و این مسئولیت گریزی خسارت سنگینی برای آنها ایجاد کرده است.

تین نیوز

تعدادی از رانندگان کامیون با انتقاد از وزارت صمت اعلام کردند این وزارتخانه مسئولیت سامانه ثبت سفارش واردات کامیون های دست دوم را نمی پذیرد و این مسئولیت گریزی خسارت سنگینی برای آنها ایجاد کرده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس قانون جایگزینی خودروهای فرسوده، رانندگان کامیون می توانند یک دستگاه کامیون دست دوم زیر 5 سال را با رعایت مقررات و آیین نامه های گمرکی و شرایط اعلام شده توسط ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و سوخت سازمان راهداری وارد کشور و جایگزین کامیون فرسوده خود کنند. طبق این مقررات سن فرسودگی کامیون های مشمول این مقررات 16 سال است.

این درحالیست که تعدادی از رانندگان کامیون بر اساس شرایط مذکور اقدام به واردات کامیون به کشور کرده اند اما برخی مشکلات مانع ورود این کامیون ها به چرخه فعالیت شده است.

اسدی، یکی از این رانندگان در این باره به خبرنگار تین نیوز توضیح می دهد: کامیونی که اینجانب وارد کردم از کشور آلمان بوده ولی بعد از ورود کامیون به گمرک شهریار و طی شدن تمام مراحل و پرداخت هزینه های مربوطه، در آخرین مرحله کارشناس خروج از گمرک به ما اعلام کرد اتاق کامیونی که وارد کرده ایم با آنچه در سامانه ثبت سفارش خودرو ثبت شده، مغایرت دارد.

متاسفانه با گذشت چند ماه از این ماجرا و پیگیری های فراوان از وزارت راه و شهرسازی و گمرک و وزارت صمت، امکان ویرایش سفارش ثبت شده و تطبیق آن با کامیون وارد شده، در سامانه ثبت سفارش برای ما فراهم نشده است و در نتیجه چون کامیون دیگری هم نداریم بدون عایدی و درآمد مانده ایم.

وزارت راه و شهرسازی به ما اعلام می کند مسئولیت سامانه ثبت سفارش به وزارت صمت محول شده و این وزارتخانه باید مشکل شما را حل کند اما مسئولان وزارت صمت همکاری لازم را نمی کنند و توجهی به این نکته ندارند که کامیونی که ما با صرف هزینه سنگین خریداری و وارد کشور کرده ایم در گمرک خاک می خورد و ما هم وسیله امرار معاش دیگری نداریم.

شایان ذکر است؛ پیش از این برخی رسانه ها از مشکلات سامانه ثبت سفارش گزارش هایی منتشر کرده اند و این گزارش ها حاکیست این سامانه به روی واردکنندگان بسته است و با وجود آن که مسئولان از رفع موانع و آمادگی سامانه برای ثبت سفارش سخن می گویند، امکان ثبت و ویرایش مدل خودروها وجود ندارد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اگه وزارت صمت سامانه واردات کامیونهای دست دوم رو باز کنه پس دیگه کی کامیونهای چینی گران قیمت رو به خلق الله قالب کنه بعد میگن دولت مردمیه این دولت کجاش مردمیه دارندظلم مضاعف به مردم وارد میکنند سگ ماشین اروپایی و دست دوم ماشین نو چینی رو میارزه چون دیگه لازم نیست مرتب ببریش تعمیرگاه.وزارت صمت نگو بگو وزارت مافیا

  • محسن 0 0

    من الان بیشتر از ۴ماه زندگی منو فروختیم یه ماشین وارداتی اوردیم شراکتی .همونجوری گمرکه ثبت سفارش جلوش بسته اس .آخه بابا انصاف داشته باشین بخدا کشور صاحب نداره یکی به دادمان برسه.