| کد خبر: 248906 |

ابداع شرکت هیوندای برای ساخت کشتی هایی بدون نیاز به مهار کانتینر

شرکت کشتی سازی هیوندای کره جنوبی، سیستم جدیدی را برای بارگیری و تثبیت کانتینرها روی کشتی ها طراحی کرده که نیاز به مهار یا لاشینگ ندارد.

تین نیوز

شرکت کشتی سازی هیوندای کره جنوبی، سیستم جدیدی را برای بارگیری و تثبیت کانتینرها روی کشتی ها طراحی کرده که نیاز به مهار یا لاشینگ ندارد.

به گزارش تین نیوز، این روش که هم سریع تر و هم ایمن تر است می تواند منجر به تغییری اساسی در حمل و نقل کانتینری با کشتی ها گردد.

طبق گزارش این شرکت کشتی سازی هیوندای، آنها موفق شدند تاییدیه این طرح نوین را از موسسه رده بندی آمریکا (American Bureau of Shipping) و اداره ثبت پرچم لیبریا (Liberian Flag administration) اخذ نمایند.

پس از چند حادثه که منجر به پرت شدن گسترده کانتینرها از روی کشتی به داخل اقیانوس شد، چالش ایمنی کانتینرها و کاهش ضرر و زیان ناشی از سقوط آنها در دریا، در سال ۲۰۲۲ مورد توجه صنعت حمل و نقل دریایی قرار گرفت.

طبق اعلام شورای جهانی کشتیرانی (WSC)، در حال حاضر حدود ۶۳۰۰ کشتی در سراسر جهان در حال حمل محمولات مختلف هستند و سالانه تقریباً ۲۴۱ میلیون کانتینر را جابجا می کنند.

حوادثی مانند آنچه برای کشتی های  "ONE Apus" و "Maersk Essen" در اواخر سال ۲۰۲۰ رخ داد باعث شد تا میانگین آمار تلفات کانتینرها در سال ۲۰۲۰ -۲۰۲۱ به ۳۱۱۳ دستگاه برسد که بسیار بالاتر از میانگین سالهای قبلی (حدود ۸۰۰ کانتینر در سال) است.

در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰، کشتی ONE APUS تحت راهبری Ocean Network Express با ظرفیت ۱۴ هزار تی ای یو از یانتیان چین به  سمت لانگ بیچ در ایالات متحده آمریکا در حال حرکت بود که در حدود ۱۶۰۰ مایل دریایی شمال غربی هاوایی با بادهای تند و شدید مواجه شد که باعث گردید حدود ۱۸۱۶ کانتینر از جمله ۶۴ کانتینر حاوی کالاهای خطرناک به دریا سقوط کنند و صدها کانتینر دیگر نیز بر روی عرشه فروریختند.

کشتی Maersk Essen با ظرفیت ۱۳۰۹۲ تی ای یو از شیامن چین به سمت لس آنجلس در حال حرکت بود که در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۱ به دلیل شرایط آب و هوایی بد دچار حادثه شد و ۷۵۰ کانتینر را به دلیل سقوط در دریا از دست داد.

شرکت هیوندای در رابطه با ابداع خود اشاره ای به خطرات حین انجام لاشینگ و مدت زمان تخلیه و بارگیری کانتینرها نیز دارد اگر چه هیچ اطلاعات مشخصی در مورد اینکه سالانه چه تعداد کارگر و خدمه در هنگام لاشینگ کانتینرها روی کشتیها در بنادر سراسر جهان مجروح می شوند، وجود ندارد.

رئیس بخش فنی صنایع سنگین هیوندای می گوید: طرح نوین کشتی های کانتینری بدون نیاز به لاشینگ می تواند چالش های بزرگ مرتبط با مهار کانتینرها روی عرشه کشتیها را از بین ببرد.

در  طرح جدید هیوندای، Cell Guide ها تا بالاتر از عرشه کشتی امتداد می یابند که امکان تراز عمودی و چیدمان کانتینرها به تعداد ده دستگاه و یا بیشتر روی هم را فراهم می کند.

سل گایدها نبشی هایی فلزی هستند که به شکل ستون های عمودی در داخل انبار کشتیها تعبیه و به قرار دادن صحیح کانتینرها در محل خود و تثبیت موقعیت آنها کمک می کنند.

به این ترتیب دیگر نیازی به لاشینگ تک به تک کانتینرها وجود ندارد و در عین حال مخاطره آسیب دیدن کارگرها و خدمه هنگام انجام لاشینگ و همچنین احتمال سقوط کانتینرها از کشتی در هنگام دریانوردی کاهش می یابد.

در روش سنتی بارگیری، از وسائل لاشینگ برای تثبیت کانتینرها استفاده می شود و کانتینرها بر روی عرشه با توئیست لاک به کشتی و یکدیگر قفل می گردند.

دارن لسکوسکی، مدیر عامل ABS شرق آسیا، می گوید: «بارگیری کانتینرها به کشتی بدون لاشینگ یک فناوری پیشگامانه است که ایمنی و کارایی عملیاتی کشتی های کانتینری را افزایش می دهد».

شرکت صنایع سنگین هیوندای درخواست ثبت اختراع داخلی و خارجی را برای طرح های کشتی کانتینری بدون نیاز به لاشینگ ثبت کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.