| کد خبر: 242802 |

◄ یک چهارم فوتی‌های تصادف‌ها مربوط به حوزه شهری است

مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور گفت: هر سال ۱۷ هزار نفر کشته تصادفات داریم که ۲۵ درصد این کشته‌شدگان در حوزه شهرداری‌ها و در حوزه عابرین پیاده و موتور سیکلت‌ها هستند.

تین نیوز

پوریا محمدیان یزدی بعدازظهر امروز در بیست و نهمین نشست کمیسیون حمل و‌ نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور اظهارداشت: اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری‌ها در راستای حمل و نقل پاک صورت گرفته که توسعه پیاده‌روی، گرفتن عرض از سطح سوار رو، ترویج دوچرخه سواری و ایجاد مسیرهای دوچرخه بویژه در دو شهر شیراز و مشهدمقدس از جمله اقدامات بسیار موثر بوده است که می‌توان از این تجربیات به صورت اشتراکی در سایر شهرها بهره برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمدیان یزدی عنوان کرد: طی دو سال اخیر به موضوع  توسعه فرهنگ ترافیک به صورت جدی پرداخت شده است و این در حالیست که در سال 99 در آیین نامه‌ای هیئت وزیران دستگاه‌های اجرایی مشخص برای توسعه فرهنگ ایمنی و حمل نقل عمومی را تعیین‌ کرد.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب که در شهر شیراز صورت گرفته است مطالعه خاص فرهنگ ترافیک در این شهر است که با شناسایی رده‌های مختلف سنی براساس نیازهای مردم برنامه‌ها را مدون می‌کند و این طرح می‌تواند به عنوان یک تجربه موفق برای سایر استان‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته محمدیان یزدی وظیفه‌ای که ما در دبیرخانه شورای عالی حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور برعهده داریم مصوب کردن طرح‌های جامع حمل و نقل ترافیک شهرها است و باید تلاش شود تا این طرح‌ها براساس یک پایه مطالعاتی مصوب باشد و فارغ از هر گونه اقدامات سلیقه‌ای و مباحث اثرگذار سیاسی باشد.

ایمنی از دیگر موضوعاتی بود که مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور به آن اشاره و بیان کرد: هر سال 17 هزار نفر کشته تصادفات داریم که 25 درصد این کشته شدگان در حوزه شهرداری‌ها است و این در حالیست که عمده تصادفات در حوزه عابرین پیاده و موتور سیکلت‌ها هستند که در این راستا آیین‌نامه مدیریت ایمنی در دی ماه سال گذشته ابلاغ و شرح وظایف شهرداری‌ها در این خصوص تعیین شد.

محمدیان یزدی در پایان خاطر نشان کرد: به دلیل مهاجرت‌های معکوسی که به اطراف شهرها صورت می‌گیرد و تبادلات در شهر مادر، رو به افزایش است و سیستم‌های حمل و نقل عمومی دچار تغییر می‌شود و باید در این خصوص تدابیر لازم صورت گیرد چراکه اگر به فکر رفع این پیامد نباشیم مشکلات آن گریبان‌گیر مجموع شهری می‌شود و نسبت به حمل و نقل عمومی باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی باید به صورت جدی پیگیری‌هایی صورت بگیرد.

در ادامه این مراسم نیز دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در کشور رقم‌ خورد خرید یکپارچه اتوبوس برای شهرداری‌های کشور بود ‌و امید است در این مجمع در حوزه خرید ناوگان اتوبوس و ون‌ها بتوانیم به یک سیاست مشترک دست یابیم.

احسان متولیان گفت: باتوجه به گذشت یکسال از عمر مدیریت شهری در کلانشهرها باید در سال جاری شاهد اتفاقات بزرگ بویژه در حوزه حمل و نقل باشیم و باتوجه به کاهش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و افزایش تردد شهروندان نسبت به گذشته، امید است این کمیسیون باتوجه به خلأ موجود تصمیمات مهمی در حوزه حوا و نقل اتخاذ کند.

در پایان این مجمع همچنین مرضیه حصاری مدیر کل دفتر حمل و نقل ترافیک‌شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سخنانی عنوان کرد: 330 هزار ناوگان تاکسی برای جمعیت 60 میلیونی داریم و کل سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای شهری 37 درصد است.

وی همچنین در این مجمع خبر داد: یک قرار داد در خصوص تأمین دو هزار اتوبوس شهری منعقد شده است که بزودی سهم هر شهر مشخص خواهد شد.همچنین برنامه تأمین 250 دستگاه اتوبوس برقی شهری ویژه کلانشهرها در مرحله تدوین پیش نویس نهایی و قرار داد با سازندگان داخلی در دستور کار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.