| کد خبر: 241421 |

در نقاط حادثه خیز جاده‌ای چه کسانی حضور دارند؟

متاسفانه هر سال در سفرهای نوروزی تعدادی از مسافران در سوانح رانندگی مجروح می‌شوند یا جان خود را از دست می‌دهند؛ ‌ هلال احمر در نظر دارد با کمک سفیران حمایت­‌های امدادی و بشردوستانه و با استقرار تیم‌های خدمت‌رسان در پیشگیری از سوانح کمک کند.

تین نیوز

شورای‌ عالی حمل و نقل و ایمنی ترافیک پس از وقفه‌ای هشت ساله و با رویکرد ایمنی سفرهای نوروزی  با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری و مسئولان راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، وزارت کشور، صدا و سیما، هلال احمر و اورژانس در هفته پایانی سال گذشته برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رییس جمهوری در این نشست با اشاره به ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی دستگاه‌های متولی سفرهای نوروزی، دستور داد اعتبارات مورد نیاز بسته جامع کاهش تصادفات به ویژه رفع نقاط حادثه‌خیز و برنامه‌های آموزشی و تامین نیازمندی‌های دستگاه‌های مسئول با قید اولویت انجام شود.

آیت الله رئیسی ساماندهی و نظارت دقیق بر ترددهای جاده‌ای را ضروری دانست و اظهارداشت: لازم است رویکردهای پیشگیرانه و روش‌های نوین برای کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای اتخاذ و از صدمات جانی و مالی بر مسافران جلوگیری شود.

یکی از نهادهایی که می‌تواند در موضوع پیشگیری از حوادث جاده تاثیرگذار باشد،  جمعیت هلال احمر است؛ هلال احمر به جز موضوع امدادی و نجاتگری در حوزه پیشگیری از وقوع خطرات نیز مسئولیت دارد.

هلال احمر به جز موضوع امدادی و نجاتگری در حوزه پیشگیری از وقوع خطرات نیز مسئولیت دارد

خدمت‌رسانی ۳۱۳ اکیپ ثابت و سیار به مسافران نوروزی

«محمد گل فشان» رئیس سازمان جوانان هلال احمر اظهارداشت: ۲۰۰ اکیپ ثابت و ۱۱۳ اکیپ سازمان جوانان هلال احمر از ۲۵ تا ۱۵ فروردین اقدام به خدمت رسانی به مسافران نوروزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این تیم‌ها براساس ضرورت‌های استانی اقدام به فعالیت می‌کنند، گفت: در طرح نوروزی، تیم‌های ثابت و سحاب (سفیران حمایت­‌های امدادی و بشردوستانه) در قالب گروه‌های پنج نفره اقدام به خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی می‌کنند.

گل فشان گفت: خدمات بشردوستانه، کمک‌های اولیه امدادی، آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری کودکان در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه­‌های مسافربری و مبادی ورودی استان‌ها ارائه می‌شود.

خدمات بشردوستانه، کمک‌های اولیه امدادی، آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه­‌های مسافربری و مبادی ورودی استان‌ها ارائه می‌شود

رئیس سازمان جوانان هلال احمر اضافه کرد: پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی متناسب با شاخص‌ها، اولویت‌ها و شرایط جغرافیایی، اقلیمی و مسافرپذیری استان­‌ها جانمایی می‌شود و اولویت استقرار و فعالیت پست‌های ثابت و سیار به تشخیص مسئولان استانی خواهد بود.

وی اظهارداشت: تیم‌های سازمان جوانان در مبادی ورودی شهرها در چادرهایی حضور دارند و خدمات امدادی و  بهداشتی مانند گرفتن فشار خون و قند ارائه می‌دهند و مسافران می‌توانند ضمن استراحت از این خدمات درمانی نیز بهره ببرند.

گل فشان یادآور شد: بر اساس آمارها بسیاری از تصادفات جاده‌ای به دلیل خستگی رانندگان در مبادی ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد بنابراین رانندگان می‌توانند با حضور در این چادرها ضمن استراحت از خدمات بهداشتی نیز بهره مند شوند و از بروز تصادفات جلوگیری کنند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: در این چادرها محلی برای بازی و تفریح کودکان در نظر گرفته شده همچنین روانشناسان  در کنار کودکان حضور دارند و به آشنایی بازی‌های بومی محلی به کودکان اقدام می کنند.

وی افزود: پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز)، خدمات فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع رسانی و راهنمایی) در نوروز ۱۴۰۱ توسط اعضای داوطلب سازمان جوانان هلال احمر به مسافران ارائه می‌شود.

به گزارش روز ایرنا، یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: از روز ۲۵ اسفند تا پنجم فروردین، امدادگران هلال‌احمر در حوادث مختلف در سراسر کشور به ۱۵ هزار  و ۱۷۱ نفر امدادرسانی کردند و ٩٨٠ نفر به مناطق امن و ۷۳۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند همچنین حوادث ترافیکی با ٨٤٦ مورد، رشد ۴۲ درصدی داشته است.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در این بازه زمانی به سه هزار و ۷۸۷ نفر خدمات درمان سرپایی ارائه و ۲ هزار و ۷۲۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند همچنین امدادگران علاوه بر انجام ۱۵۲ مورد عملیات نجات فنی، ۱۹۲ نفر را در حوادث ترافیکی رهاسازی کردند.

بنابراین گزارش، بیشترین ماموریت‌های امدادی در این بازه زمانی به ترتیب در استان‌های خوزستان با ۱۴۲ مورد، اصفهان با ۱۲۷ مورد و مازندران با ۱۱۲ مورد بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.