| کد خبر: 241757 |

کاهش ۲۳ درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای

وزیر کشور گفت:با وجود افزایش بیش از ۵۰ درصدی سفر‌های نوروزی ، فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای ۲۳ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

احمد وحیدی امروز (سه شنبه) در حاشیه چهل و یکمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، افزود: سفر‌های نوروزی با رعایت مقررات بهداشتی انجام شد و بر اساس گزارش ها، سفر‌های تعطیلات نوروزی ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور خاطرنشان کرد: با مدیریت مناسب نیروی انتظامی، شاهد کاهش ۲۳ درصدی فوت ناشی از تصادفات جاده‌ای بوده ایم.

پرهیز از عادی انگاری کرونا

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، با تاکید بر پرهیز از عادی انگاری کرونا، گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی همچنان مورد تاکید است.

وحیدی با حمایت از اقدام وزارت آموزش و پرورش و علوم، فناوری و تحقیقات در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها افزود: امر آموزش و تحصیل باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، چون تهویه هوا و استفاده از ماسک با قدرت ادامه یابد.

وزیر کشور ادامه داد: در نشست امروز سویه‌های جدید بیماری کرونا که بیشتر در کشور‌های اروپایی به خصوص انگلیس شیوع یافته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حساسیت لازم در مرز‌ها و فرودگاه‌ها در این زمینه اعمال خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین به مساله بیماریابی و انجام آزمایش‌های گسترده اشاره کرد و گفت: در این خصوص قرار شد همکاران وزارت بهداشت، در خصوص ضرورت بیماریابی وسیع‌تر، ارزیابی ارائه دهند.

سفر زمینی به عتبات عالیات درعراق

وحیدی درباره سفر زمینی به عتبات عالیات اظهار کرد: هم اکنون هر شهروند ایرانی می‌تواند با داشتن روادید از مرز‌های زمینی برای سفر به عتبات عالیات استفاده کند، اما لغو روادید، برخلاف قول داده شده از سوی دولت عراق؛ هنوز محقق نشده است.

وزیر کشور در خصوص اطلاعیه دولت عراق که پذیرش مسافران را به دریافت واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت مشروط کرده است، گفت: تعداد قابل توجهی از مردم عزیز ایران، همان واکسن‌های اعلام شده را دریافت کرده اند؛ با این حال این موضوع هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است و مسئولان وزارت خارجه مساله را پیگیری خواهند کرد تا واکسن‌های ایرانی هم مورد پذیرش قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.