| کد خبر: 209048 |

◄ مردم از کرونا بیشتر می‌ترسند یا رکود اقتصادی؟

یک کارشناس حمل و نقل با اشاره به ازدحام جمعیتی که در چند روز اخیر در مترو و اتوبوس مشاهده شده که حکایت از عدم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی دارد این پرسش را مطرح کرد که آیا مردم از کرونا بیشتر می ترسند یا از رکود اقتصادی؟

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل با اشاره به ازدحام جمعیتی که در چند روز اخیر در مترو و اتوبوس مشاهده شده که حکایت از عدم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی دارد این پرسش را مطرح کرد که آیا مردم از کرونا بیشتر می ترسند یا از رکود اقتصادی؟

به گزارش تین نیوز، مهرداد تقی‌ زاده این مطلب را در کانال اختصاصی خود عنوان کرد و افزود: پزشکان معتقدند همه کسب و کارها و ترددها باید تا چند ماه تعطیل شوند و در کنار آن  مدیران معتقدند تعطیلی منجر به رکود اقتصادی می‌شود و مردم از ‌رکود کسب و کارها خیلی زیاد می‌ترسند، حتی شاید بیش از کرونا.

وی در پاسخ به این پرسش که راهکار حل این دوگانگی چیست، اظهار کرد: اگر قرار باشد جهت مقابله با این ویروس چند هفته تعطیلی کامل کشور و ممنوعیت ترددهای برون شهری و درون شهری خودرویی و حتی پیاده را داشته باشیم، در کدام حالت طول مدت این تعطیلی کمتر بوده و کشور زودتر می‌تواند به حالت عادی برگردد و فعالیت های اقتصادی را از سر گیرد؟

معاون سابق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی سه حالت ممکن در این شرایط را برشمرد و افزود:در این زمینه سه حالت وجود دارد یکی این‌که یا هر چه زودتر برنامه تعطیلی و  لغو ترددها اعمال می‌شد یا با یک ماه تاخیر این کار را انجام دهیم  و یا با ۲ ماه تاخیر این کار را انجام دهیم.

تقی‌ زاده پاسخ داد: در حالت اول شاید با سه هفته تعطیلی، کشور بتواند به‌تدریج فعالیت اقتصادی خود را آغاز کند  اما در حالت دوم شاید با ۶ هفته تعطیلی و در حالت سوم شاید با ۱۰ هفته تعطیلی هم کشور به سختی به حالت عادی برگردد!

وی تاکید کرد: پس برخلاف تصور عمومی، باید اقدام به تعطیلی، زودتر و سختگیرانه‌تر انجام شود، حتی اگر به فکر اقتصاد مردم و کشور هستیم، ضمن این‌که میزان تلفات جانی این توجیه را قوی‌تر می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سمنانی 0 0

    جناب تقی زاده , کروناهای زیادی ایران عزیز را درنوردیده , کرونا ویروس , با کروناهای ایرانی فقط در کشتار فرق داره , کروناهای مدیریتی , خطرش از همه چیز بالاتره , کرونای مدیریتی رکود اقتصادی را رقم زده , کرونای مدیریتی و سومدیریتهاش, سالهاس که گریبانگیر این ملته , دوران مدیریت جنابعالی بر حمل و نقل , بر هیچ کسی پوشیده نیست , مدیریت کروناگونه ی حضرتعالی ,0چرخ حمل و نقل جاده ای را از حرکت بازایستاد , حال از جنابعالی سوال دارم , کرونا برای ایران بیشتر هزینه داره؟یا مدیریت تقی زادها؟