| کد خبر: 204995 |

◄ اگر حمایت نشویم طرح توسعه اجرا نمی کنیم

مدیرعامل شرکت آریا خودور سیمای سبز در مراسم اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه خودورهای آینده از عدم انجام حمایت های لازم از شرکت های فعال در حوزه خودورهای برقی انتقاد کرد و گفت: به دلیل مشکلاتی که وجود دارد و عدم حمایت دولت و شهرداری ها تصمیم گرفته ایم که تا زمانی که مشکلات حل نشده است و حمایت ها از سوی سازمان های ذی ربط انجام نشود، فعالیت های خود را توسعه ندهیم و حتی تصمیم به فروش شرکت نیز گرفته ایم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت آریا خودور سیمای سبز در مراسم اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه خودورهای آینده  از عدم انجام حمایت های لازم  از شرکت های فعال در حوزه خودورهای برقی انتقاد کرد و گفت: به دلیل مشکلاتی که وجود دارد و عدم حمایت دولت و شهرداری ها تصمیم گرفته ایم که تا زمانی که مشکلات حل نشده است و حمایت ها از سوی سازمان های ذی ربط انجام نشود، فعالیت های خود را توسعه ندهیم و حتی تصمیم به فروش شرکت نیز گرفته ایم.

به گزارش تین نیوز، مهدی نیکی با اشاره به این که  این شرکت بالای 40 نمونه محصول تولید کرده است، توضیح داد: این محصولات شامل، وانت برقی که می‌تواند تا 3 تن بار حمل کند،  نفربر آتش‌نشانی برقی، ماشین زباله بر، ماشین پلیس که نه آلودگی دارد نه صدا دارد، ماشین آمبولانسی که تمام بیمارستان‌های تهران را با آن مجهز کردیم. این ماشین‌ها برای انتقال بیمار از خود آمبولانس به خود بیمارستان استفاده می‌شود که خود تجهیزات  و تشریفات مخصوص دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت آریا خودرو سیمای سبز، حداکثر سرعت این نفربرها 35 کیلومتر در ساعت است که به دلیل محدودیت‌های شهری که تولیدات این شرکت از سرعت 25 کیلومتر بر ساعت برخوردارند.

نیکی ادامه داد:  نفربرهای برقی در دنیا شماره‌گذاری می‌شوند و تحت پلاک خاص بنا بر شرایط خاص ولی در شهر نیز تردد می‌کنند اما در ایران پلیس اجازه تردد این نفربرها را نمی دهد.

به گفته وی آریا خودروسیمای سبز تا کنون بیش از 40 نمونه محصول، شامل، وانت برقی که می‌تواند تا 3 تن بار حمل کند،  نفربر آتش‌نشانی برقی، ماشین زباله بر، ماشین پلیس که نه آلودگی دارد نه صدا دارد، ماشین آمبولانسی که تمام بیمارستان‌های تهران را با آن مجهز شده اند و... تولید کرده است.

نیکی با اشاره به تاریخ شروع این پروژه گفت: شروع  این پروژه با 30 میلیارد تومان شروع شد. اما نه‌تنها این هزینه سرمایه ای مستهلک نشد و برنگشت بلکه نزدیک به 3 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز در دو سال اول ضررده نیز بودیم. زیرا در سال 97 که برجام کنسل شد ‌،با افزایش 600 درصدی قیمت ها متوجه شدیم. اما بلیت را که درامد اصلی از این مکان حاصل می‌شود توسط شهرداری ثابت ماند.

مدیرعامل شرکت آریاخودروسیمای سبز در خصوص تاثیرات مثبت جایگزینی خودروهای گفت: اززمانی که این نفربرهای برقی در تعدادی از مناطق تهران از جمله بازار بزرگ اجرایی شد، نزدیک به 15 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی از محل کاهش واردات و توزیع سوخت را داشتیم. اجرای طرح حمل و نقل مسافر توسط خودرو های برقی تحت تملک این شرکت توانسته ظرف دو سال گذشته به میزان 3 میلیون و 500 هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی کند. اگر دولت و شهرداری ها حمایت لازم را انجام دهند، می توان شاهد صرفه جویی بیشتری در مصرف انرژی و نیز کاهش هر چه بیشتر انتشار آلاینده ها در کلان شهرهای کشور باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.