| کد خبر: 202554 |

تین نیوز

محسن پورسیدآقایی، نزدیک به 10 روز پیش و با گذشت بیش از دو سال از تصدی پست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از سمت خود کنار رفت. در کارنامه او، طراحی و اجرای طرح ترافیک جدید دیده می‌شود که علاوه بر حذف طرح زوج و فرد، به برخی تبعیض ها در اختصاص طرح ترافیک نیز پایان داد. در دوره مدیریت وی همچنین برخی اقدامات موثر بر کاهش ترافیک پایتخت نیز دیده می شود که کاهش سرفاصله قطارهای مترو به 3/5 دقیقه از آن جمله است. او در متن نامه استعفای خود نوشته بود: «کار کردن و نوآوری چالش برانگیز است و البته خسته کننده و طاقت فرسا، ولی چاره‌ای نیست چون قبول این سمت‌ها برای خدمت و کار کردن است نه نشستن و از مزایای آن استفاده بردن».

پورسیدآقایی

نظر شما درباره این مدیر حمل و نقل شهری چیست؟ آیا او مدیری موفق و کاربلد بود؟

شما می توانید نظرات خود را در قالب کامنت در همینجا منعکس کنید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • mahdi javadi 5 8

    ایشان مدیر سلامت و توانمندی است

    • ناشناس 3 1

      تعریف شما از مدیر سلامت و توانمند چیه؟

    • ناشناس 0 0

      واقعا توانمندی یعنی چی؟ حقوق های آنچنانی گرفتن و همه چیز رو ویران کردن! یکم برید تحقیق کنید ببینید ایشان و امثال ایشون چجوری دستاوردهای قبلی ها رو به باد داده چجوری راه آهن رو به باد داد بعدش با روابطش رفت شهرداری اونجا رو هم به باد داد خدا وکیلی چی رو در نظر گرفتی؟ توانمند!!!

  • ناشناس 2 2

    عجب استقبالي نسبت به فراخوان

  • نصرالله محمدزاده 9 2

    پورسید اقایی مدیر توانمندی بود اما تعامل با دیگر دستگاه ها را بلد نبود. اگر کمی تعامل به خرج می داد سرنوشت طرح های خوبی که کلید زده بود این پنین نمی شد.

  • محمد ذاکری 6 6

    با رانتها مبارزه کرد برای همین مجبورش کردن بره کنار

  • ناشناس 7 5

    خروجي عملكردش از 20 نمره دو بيست و پنج صدم بود

  • صفایی 7 1

    من زیاد ایشان را نمی شناسم اما به نظر می رسه که باید کارنامه ایشان بدون حب و بغض سیاسی و نگاه جناحی مورد بررسی قرار بگیره

    • همسایه 1 1

      داداش کجا زندگی می‌کنی. اینجا ایرانه

  • عسگری 3 5

    سرنوشت کسی که با رانت مبارزه کند همین است

  • علیرضا 3 5

    طرح حذف زوج و فرد که ایشان کلید زد یکی از مهم ترین طرح ها برای حذف رانت از شهرداری بود. البته در اجرا دچار نواقصی شد و متاسفانه درست اجرا نشد

  • احمد خوشنودی 21 5

    ایتدا باید عرض کنم که خوشا بسعادت استادآقائی، که وقتی موانع و چالش های نوآوری و خدمت را می بیند، می توانند به دانشگاه بازگردند و اجباری برای ادامهی سر و کله زدن با موانع!! دو پایی که راه می روند و حرف می زنند و تخریب هم می کنند را ندارد( این سعادت بزرگیست)_ آنچه در ذهن های بزرگ می گذرد، عمدتا هنگام به عمل در آمدن( نه بخاطر عملی نبودنشان) که بدلیل مقاومتها، بخطر افتادن ِ منافع و موقعیتها، و.با سد و مانع و رادع مواجه می گردد!
    دکتر آقائی، را بنده از دانشگاه می شناسم و پیشرو بودن در علم و دانش و اخلاق و مدارا و سپس از راه آهن
    ایشان مدیری خلاق هستند ولی ظاهرا این کافی نبوده است!
    و باید هوش هیجانی ( از نظر سازمانها البته نه آن هوش هیجانی که در همه دنیا ، نامیده می شود) بیشتری!! در ایجاد روابط داشتند!
    در عوض هوش طبیعی، استعداد، خلاقیت، سواد ِ مرتبط و ولقعی و درست و درمان، شجاعت در مدیریت، شجاعت در انتخاب و اجرای طرح های بزرگ و نو آورانه، و مهمتر از همه شجاعت در پذیرفتن تقصیر ِ دیگران برای ماندن و ادامه داشتن ِ یک تشکیلات و یک ساختار( که ایثار نامیده می شود عموما) از ایشان یک نمونه مثال زدنی در مدیریت کلان ساخته است
    دکتر آقائی نمونه ی مرتبط بودن صنعت و دانشگاه است، یک مصداق ازین تعریف است یک مصداق واقعی
    اما
    دکتر آقائی ، فقط یک نفر بودند مثل همه ما
    نمی توان از یک طراح و تئوریسین بزرگ، انتظار داشت هم ایده بدهد، هم اجرایش را بعهده بگیرد تک و تنها! و هم پی گیری کند تک و تنها...
    دراینصورت ایشان باید چندین نفر می شدند و هر یک از آنها، بدنبال یک جنبه ی طرح و ایده می رفت
    که این ممکن نیست
    اینجاست که به ضرورت وجود ِ تیم های متخصص، هم عقیده و همراه با یک مدیر ارشد( و نه تیمهای تحمیلی و اجباری، یا فامیلی و خانوادگی، و نه تیمهای همشهری و هم ولایتی و...) پی می بریم! دکتر آقائی متاسفانه در عین جمعیت و شلوغ بودن دور و برشان، تنهای تنها بودند و این زمان استعفایشان به عینه مشخص شد( مستند شد)
    دکتر آقائی ، استاندارد مدیریت در این کشور را یک پله ارتقا دادند و رکورددار آن هنوز خودشان هستند اینکه مدیر ارشدی تقصیرات عدم آموزش، عدم نصب صحیح، عدم رعایت استنانداردها و عدم نظارت دیگران را، یک تنه بپذیرد و بخاطرش استعفا بدهد! یعنی رویایی در ذهن ایشان بود بنام راه آهن مترقی و پیشرو، که هرگز نباید مخدوش می شد حتا بقیمت استعفا و حذف ِ خود!
    دکتر اقائی، شخصیتی قابل احترام، فرهیخته، باسواد ، مودب ، متین و درست و درمان بودند و مدیری ریسک پذیر و مهمتر از همه مسئولیت پذیر و پاسخگو
    یعنی آنچه که امروزه کیمیاست( مسئولیت پذیری ، پاسخگوئی)

  • حميد نجف 10 7

    بيش از 90 درصد مشكلات در كشور زرخيز مان ناشي از سوء مديريت هاي است كه توسط امثال ايشان در سر پست بوجود آمده حالا بريد بررسي كنيد ببينيد سهم ايشان از كل چه مقدار است حادثه هفت خوان و سوختن مادر و فرزند در بغل يكديگر تنها خاطره اي است كه بنده از ايشان در ذهن دارم

  • سعید 7 2

    سلام.برخی از دوستان تلویحا استعفا ی اخیر رو نوعی شکست برای ایشون تلقی میکنن. ولی موفقیت که همیشه موکول به تصدی یک میز نیست. شاید این کنار رفتن آثار مثبت داشته باشه و شاید تجربه ای باشه برای مدیریت کشور و از جمله شهرداری ها

  • يوسف 3 1

    ايشان كارنامه درخشاني در شركت رجا داشت ولي در مديريت راه آهن با وجود تحولگرايي و عملكرد نسبتا موفق دچار ضعفهاي اساسي هم بود. مهمترين ضعفهاي ايشان در شركت راه آهن به نظرم الف - عدم توان مديريت كردن بر باندهاي مختلف مديريتي در شركت راه آهن و همچنين ب- عدم باور توان بخش خصوصي و در نتيجه ايستادن در برابر روند خصوصي سازيها بجاي ميدان دادن و تسهيل كار بخش خصوصي و ج- تصميمات اشتباه و اصرار بر آنها به جهت كم توجهي به افكار نو و كارشناسي شده بود. اين آخري يعني بند ج شايد به نظر بسياري درست نباشد يعني ايشان را تابع مواضع كارشناسي بدانند ولي فكر مي كنم ايشان مواضع و ديدگاه هاي كارشناسي را حسب فيلتر ذهني خود رد و قبول مي كرد و اگر مواضع كارشناسي برخلاف تصور ذهني ايشان بود اجازه بحث و بررسي هم نمي داد.

  • حسام 5 1

    عملکرد بسیار ضعیف در سازمان حمل و نقل و ترافیک. تمام‌ پروزه‌ها نمایشی و در نهایت شکست خورده.‌

  • ناشناس 2 2

    مديريت با سعي و خطا ؛ حذف و حاشيه سازي براي افرادي كه نظراتشان مخالف بود و ارجح بودن
    نفع شخصي به آسايش و سلامت شهروندان از صفات بارز ايشان بود
    خدا رو شاكر هستم كه رفت

  • کریم شادی 3 1

    متاسفانه مدیر واجد شرایط تقریباً در کل کشور نایاب است.ضعف دکتر آقایی به گروه های ضعیف زیر دستی او و نیز رفتار متعصبانه ایشان مرتبط است و قوت ایشان در تفکر توسعه گرا

  • علیرضا ساعتی مقدم 2 1

    در خصوص ایشان ،جناب دکتر پور سیدآقایی . خدا راشاهدمیگرم که ایشان یک شخص فوق العاده با دانش ومدیری جهادگر وپرتلاش درهر عرصه ای که خدمت به خلق خدا اولویت ایشان بود بی هیچ چشم داشتی. ومن تا روزی که نفسی در بدن دارم ایشان الگوی من هستند واز خدا ارزوی عزت و سلامتی رابرای ایشان طلب خواهم کرد، خدا حفظشان کند انشاالله.

  • ناشناس 0 0

    سلام
    ایشان را صرفا بزرگ کرده اند:
    چند نمونه ضعف طرح زوج و فرد را می نویسم، خود جناب ایشان بیایند جواب بدهند:
    - چرا باید خروج از حلقه اول در هر زمان از روز ، مشمول جریمه باشد؟
    - چرا طرح زوج فرد را ساعتی نمی فروشند؟ مثلا کارمندی که سرکار می رود، حداکثر هزینه یک ساعت تخلف را بپردازد نه یک روز.
    - هزینه دریافتی از طرح ترافیک ، صرف کدام طرح کاهش آلودگی هوا شده است؟ چرا بیلان نمی دهند؟

    این آقا ، صرفا یک ابزار برای تامین منابع مالی شهرداری بوده نه کارشناس است و نه مدیر. یک دکتر مدرک گرفته صاحب پست های متوالی ، بهترین واژه برای توصیف ایشان است.
    ناگفته نماند که فضای رسانه زبان ما را برای برخی از الفاظ بسته است.
    - هزینه

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین