| کد خبر: 175448 |

◄ اجرای فاز دوم طرح L.E.Z از ابتدای آبان همزمان با تداوم زوج‌وفرد

براساس دستور صریح استانداری تهران ادارات نیز تنها مجاز به استفاده از خودروهای دارای برگه معاینه‌فنی هستند و در صورت تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ادامه اجرای طرح زوج و فرد هم‌زمان با اجرای فاز جدید طرح L.E.Z از ابتدای آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن پورسیدآقایی با اشاره به اخبار منتشر شده درباره حذف طرح زوج و فرد با اجرای طرح کاهش، گفت: انتشار این موضوع سوء برداشتی بود که از سوی عده‌ای انجام گرفت.

 این مقام مسئول در توضیح چگونگی اجرای فاز جدید یا مرحله دوم طرح L.E.Z گفت: از هفته آینده تمامی مردم شاهد خواهند بود که این طرح در شهر تهران عملیاتی و اجرائی خواهد شد. مقدمات کار از هفته پیش آماده شده و در بخشی از گزارشات رسانه ملی نیز شاهد بودید که تمامی خطوط حمل‌ونقل به‌طور سرزده مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی به الزام به دریافت برگه معاینه‌فنی تمامی وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس‌ها اشاره داشت و افزود: بر اساس دستور صریح استانداری تهران ادارات نیز تنها مجاز به در خدمت گرفتن خودروهای دارای برگه معاینه‌فنی هستند و در صورت تخلف با آن‌ها برخورد می‌شود.

پورسیدآقایی به این مطلب پرداخت که خودروها به طور اتفاقی حتی با داشتن برگه معاینه‌فنی توسط دستگاه اندازه‌گیری آلایندگی مورد آزمایش قرار می‌گیرند، ابراز داشت: اگر خودروهایی آلایندگی بیش از حد استاندارد داشته باشند به تعمیرگاه فرستاده شده و از ادامه کار آن‌ها ممانعت به عمل می‌آید. این خودروها موظف به گذاراندن مجدد معاینه‌فنی هستند.

به گفته وی، پلیس و شهرداری تهران جدّیت زیادی بر موضوع معاینه‌فنی خودروها دارند و سردار رحیمی نیز بر همکاری در این بخش تاکید زیادی داشته‌اند. با این تفاسیر فاز دوم طرح کاهش بسیار موثر پیش خواهد رفت. همان‌گونه که طرح ترافیک جدید با موفقیت جلو رفت، اجرای طرح کاهش هم با موفقیت به اجرا درمی‌اید.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص انتقادات وارده به اجرای طرح ترافیک جدید چیست، تصریح کرد: ما به دنبال درآمدزائی برای شهرداری در طرح جدید ترافیک نبودیم و خوشبختانه این بخش از طرح به خودی خود پاسخ منتقدان براین نکته را می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.