| کد خبر: 236914 |

◄ تامین بیش از ۳۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران با کمک دولت

شهردار تهران گفت: دولت قرار است از ۳۶۰۰ دستگاه که با تهاتر در حال ورود به کشور است، سهم ۱۲۰۰ عددی اتوبوس به تهران را محقق کند.

تین نیوز

علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز در آیین رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: متاسفانه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران با یک فرسودگی به واسطه نبود تجهیزات روبرو است. آغاز کار این ۱۱۰ دستگاه اتوبوس یک آغاز و اقدام جدی برای تامین نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی افزود: تا پایان سال شاهد ورود ۲۷۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

زاکانی با اعلام خبری گفت: دولت پس از ۱۰ الی ۱۲ سال عدم انجام تعهدات خود نسبت به شهرداری، طی توافق با وزیر کشور برای توسعه ناوگان عمومی، قرار است از ۳۶۰۰ دستگاه که با تهاتر در حال ورود به کشور است سهم ۱۲۰۰ عددی اتوبوس به تهران را محقق کند.

شهردار تهران ادامه داد: به علاوه دولت سهم اورهال هزار دستگاه اتوبوس شهرداری را به ۲ هزار اورهال افزایش خواهد داد و عملاً یک افق بیش از ۳۸۰۰ دستگاه اتوبوس را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: این موضوع ما را به موقعیت اوج ناوگان اتوبوس رانی باز می‌گرداند. تلاش ما نیز بازگشت به آن اوج و طی یک مسیر شامل به کارگیری اتوبوس های برقی و تغییر ریل به سمت برقی شدن است.

زاکانی اظهار داشت: به همین منظور نیز برنامه ریزی هایی برای تامین ۵۰ اتوبوس با همکاری بخش خصوصی انجام شده و با برخی دستگاه ها نیز مذاکراتی انجام شده است تا آلاینده ها کاهش یابد.

وی بیان کرد: این هفته نیز با بخش خصوصی مذاکراتی داشتیم و بنا شد تا ۱۶ شرکت فعال بخش خصوصی با مجموعه حمل و نقل شهرداری تفاهم نامه‌ای داشته باشند.

وی عنوان کرد: آنچه مدنظر مدیریت شهری است حرکت به سمت و سویی برای ایجاد تسهیلات و افزایش رضایتمندی مردم است و این امکان پذیر نیست مگر اینکه به خدمت دهندگان بخش عمومی نیز توجه کنیم.

شهردار تهران گفت: به همین منظور نیز حرکت خود را از اتوبوس رانی آغاز کردیم و خود را در این زمینه متعهد می‌دانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.