| کد خبر: 216611 |

شهردار تهران گفت: نباید خودمان را از مود حمل و نقلی دوچرخه محروم کنیم و شهروندان می توانند مسیرهای ۵ تا ۷ کیلومتری را با دوچرخه طی کنند.

تین نیوز

 شهردار تهران گفت: نباید خودمان را از مود حمل و نقلی دوچرخه محروم کنیم و شهروندان می توانند مسیرهای ۵ تا ۷ کیلومتری را با دوچرخه طی کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران صبح سه شنبه -۱۴ مرداد- با حضور در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر شبکه سه درباره جمعیت شهر تهران گفت: جمعیت شب تهران حدود ۸.۶ است و جمعیت روز به ۱۲.۵ میلیون نفر می رسد؛ مانند همه کلانشهرها مردم از شهرهای اقماری برای فعالیت شغلی به تهران می آیند.  

حناچی درباره مشکلات کلان شهر تهران گفت: تهران به عنوان یکی از ده کلان شهر بزرگ دنیا مشکلاتی دارد که بیشتر جنبه حاکمیتی دارند مثل آلودگی هوا و مشکل حمل و نقل که حل آن هم نیازمند کمک سایر اجزای حاکمیت است، امیدوارم با هماهنگی های به وجود آمده این مشکلات حل شود.  

او درباره استفاده از دوچرخه در شهر تهران گفت: حمل و نقل عمومی یکی از راه حل های کلان شهرها برای مقابله با ترافیک است و در گونه های حمل و نقل عمومی موثرترین وسایل مترو و اتوبوس است و البته از تراموا، مینی بوس، ون و تاکسی هم استفاده می شود.

حناچی افزود: در دنیا تاکسی یک وسیله حمل و نقل لوکس محسوب می شود اما در تهران بخشی از حمل و نقل عمومی است در این میان یکی از گونه های حمل و نقل شهری دوچرخه است. در برخی کشورها دوچرخه تا پنج درصد حمل و نقل را به عهده دارد. در شهری مثل آمستردام اصلی ترین گونه حمل و نقل است تا جایی که تعداد دوچرخه ها از افراد بیشتر است.

او افزود: ما هم نباید خود را از این مود حمل و نقل محروم کنیم به هر حال دوچرخه یک وسیله ارزان و به صرفه است و در سلامتی هم تاثیر مثبت دارد. کسی که دوچرخه سوار می شود، فشار و دیابت کمتری دارد.

 حناچی بیان کرد: گفته می شود  تهران شهری شیب دار است و نمی توان در آن از دوچرخه استفاده کرد. در حالی که ما توصیه نمی کنیم شهروندان همه کارها را با دوچرخه انجام دهند بلکه مسیرهای ۵ تا ۷ کیلومتر را می توان با دوچرخه طی کرد. مثلا مسیری مانند منزل تا ایستگاه اتوبوس یا مترو.

به گفته او به همین منظور سامانه ای در تهران توسط بخش خصوصی و با حمایت شهرداری راه اندازی شده است به نام «بیدود» که با کیو آر کد کار می کند و می توان از دوچرخه ای اشتراکی آن استفاده کرد و این تحولی را به وجود آورده است. استفاده از بیدود خیلی ارزان تر از تاکسی است. به علاوه این که در مسیرهای شیب دار می توان از دوچرخه های باتری دار استفاده کرد هر چند به خاطر تحریم ها قیمت این دوچرخه ها افزایش یافته است.

او در پاسخ به این سوال که آیا امروز با دوچرخه به استودیو آمده اید، گفت: مسیر منزل ما تا محل استودیو طولانی بود و بخشی از مسیر را با دوچرخه و بخشی را با تاکسی آمدم.  

براساس گزارش پایگاه شهر، حناچی درباره جراحی اخیر خود گفت: به خاطر جراحی که داشتم دکتر مرا حداقل دو ماه از دوچرخه سواری منع کرده بود و به همین دلیل دو ماه سه شنبه های بدون خودرو را از دوچرخه استفاده نکردم.  

او درباره این که آیا در دوران کودکی از دوچرخه استفاده می کرد، گفت: من در دوره دبیرستان با یک دوچرخه سبک به مدرسه می رفتم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین