| کد خبر: 195521 |

از ۲ هزار و ۵۶۸ خودرو پسماند ۲۰۱ دستگاه قابل ردیابی است

بر اساس آمار اولیه سامانه مدیریت کارگران از تعداد ۱۴ هزار و ۷۲۰ نفر نفر کارگران مناطق ۲۲ گانه حدود ۱۰ هزار نفر در سامانه نسبت به ثبت چهره اقدام کرده‌اند.

تین نیوز

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که عملیاتی شدن صورت وضعیت الکترونیک پسماند بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، گفت: از دو هزار و ۵۶۸ خودرو تنها ۲۰۱ دستگاه قابل ردیابی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، افشین حبیب‌‌زاده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره تاخیر در اجرای سامانه صورت وضعیت الکترونیک پسماند به شهردار تهران تذکر داد و گفت: پیرو تذکر قبلی در جلسه مورخ ۰۵/ ۱۲/ ۹۷ پیرامون تاخیر در عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک در قراردادهای خدمات نظافتی مکانیزه و جمع‌آوری و حمل پسماند تر مناطق ۲۲ گانه و نظر به اهمیت استقرار صورت وضعیت الکترونیک به عنوان یک آیتم تاثیرگذار در ارزشیابی‌های ادواری مناطق ۲۲ گانه متاسفانه به‌دلیل تاخیرات پی در پی در راه‌ا‌ندازی رسمی صورت وضعیت الکترونیک علی‌رغم اعلام تاریخ‌های قبلی (پایان تیر ۱۳۹۸) روند کار به‌ویژه در بخش‌های سامانه مدیریت ناوگان خدمات شهری و نصب دستگاه‌های GPS و پلمب کردن آن‌ها بر روی خودروها ( AVLS) و سامانه مدیریت کارگران تا کنون محقق نشده است.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که بر حسب گزارش استخراج شده از سامانه AVLS از تعداد ۲۵۶۸ دستگاه خودرو طبق آنالیز ۱۹۹۲ دستگاه در مناطق ۲۲ گانه موجود بوده که تعداد ۲۰۱دستگاه به صورت فعال قابل ردیابی است، اظهار کرد: در آنالیز مناطق ۱ ، ۲ ، ۳ و ۴ فقط تعداد ۷۲ دستگاه خودرو از ۴۳۸ دستگاه ثبت شده نصب و پلمب انجام شده است. علی‌رغم آماده بودن زیرساخت‌ها و سامانه‌های آن از آبان ماه ۱۳۹۷ پیگیری مکفی صورت وضعیت الکترونیک از سوی ناظران سازمان ومناطق ۲۲ گانه انجام نگرفته است.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بر اساس آمار اولیه سامانه مدیریت کارگران از تعداد ۱۴ هزار و ۷۲۰ نفر نفر کارگران مناطق ۲۲ گانه حدود ۱۰ هزار نفر در سامانه نسبت به ثبت چهره اقدام کرده‌اند. کسری نیروی انسانی نسبت به آنالیز اولیه ابلاغی و استفاده از نیروی انسانی به صورت دو شیفت در قراردادهای پیمانکاران و مقاومت پیمانکاران بعضا در ثبت ورود وخروج در مناطق از موانع کار است.

حبیب‌زاده با تاکید براین‌که عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک، بسیاری از مشکلات حوزه پسماند را حل و فصل و بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، گفت: متاسفانه علی‌رغم آماده بودن زیرساخت‌ها، نظارت کافی برای اجرای این سامانه صورت نگرفته است.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تغییر رییس سازمان پسماند، از صدرالدین علیپور خواست موضوع عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک را به طور جدی پیگیری کند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.