بازدید سایت : ۳۱۰۷۳

علت کاهش بارگیری راه آهن جنوب شرق چه بود؟

سرپرست منطقه راه آهن جنوب شرق درباره علت کاهش بارگیری در این خط گفت: یکی از دلایل، بارگیری و حمل ریل، تراورس و بالاست به پروژه احداث خط آهن زاهدان-خاش در سال ۱۴۰۱ بود.

علت کاهش بارگیری راه آهن جنوب شرق چه بود؟
تین نیوز

سرپرست منطقه راه آهن جنوب شرق گفت: حجم کالاهای حمل شده به مقصد زاهدان از مسیر ریلی، در سال ۱۴۰۲ به ۴۸۸ هزار تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن، حمید بهادری سرپرست منطقه راه آهن جنوب شرق مطرح کرد: راه آهن زاهدان، مواد سوختی و کالاهای مورد نیاز استان را حمل می کند و همچنین با توجه به هم مرز بودن این منطقه ریلی با کشور پاکستان، ترانزیت کالا از کشور ایران به پاکستان نیز از طریق این منطقه انجام می گیرد.

بهادری گفت: در سال ۱۴۰۱ بارگیری محموله های منطقه راه آهن جنوب شرق، ۹۶ هزار تن بوده است که شامل کالاهای داخلی مثل مصالح خطی، تراورس، ریل و کالاهایی همچون گوگرد صادراتی ترانزیتی می شود.

سرپرست منطقه راه آهن جنوب شرق با اشاره به کاهش ۸ درصدی بارگیری در این منطقه گفت: در سال ۱۴۰۲ حجم بارگیری به ۸۸ هزار تن رسید.

بهادری درباره علت کاهش بارگیری در این خط گفت: یکی از دلایل، بارگیری و حمل ریل، تراورس و بالاست به پروژه احداث خط آهن زاهدان-خاش در سال ۱۴۰۱ بود.

بهادری خاطرنشان کرد: هرساله حدود ۲۸ هزار تن گوگرد ترانزیتی از کشور ترکمنستان به مقصد پاکستان بارگیری می شد اما این در حالی است که امسال هیچ گونه بارگیری در این مسیر ریلی کشورمان صورت نگرفت.

سرپرست منطقه جنوب شرق، ادامه داد: علت کاهش ترانزیت گوگرد به ۱۸۰۰ تن، افرایش نرخ گوگرد در کشور ترکمنستان بود به طوری که گوگرد در ایران نسبت به ترکمنستان، نرخ پایین تری داشت و به همین علت، گوگرد ترانزیتی این کشور حمل نشد.

بهادری گفت: یک دلیل دیگر نیز کاهش تقاضای طرف پاکستانی به خاطر سیلاب های اواخر سال گذشته کشور پاکستان بود، که در نتیجه آن، عملکرد بارگیری منطقه راه آهن جنوب شرق با کاهش ۸ درصدی مواجه شد.

سرپرست راه آهن جنوب شرق گفت: محموله های مورد بارگیری و حمل شده توسط اداره کل جنوب شرق، گاز مایع، نفت سپید، گندم و گازوییل بود. چهار محموله ای که از بندرعباس و اصفهان و از دیگر مبادی داخل کشور، بارگیری و به مقصد زاهدان به جهت مصارف استانی، حمل شده است.

بهادری ادامه داد:حجم کالاهای حمل شده به مقصد زاهدان از مسیر ریلی، در سال ۱۴۰۲ به ۴۸۸ هزار تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

 سرپرست منطقه راه آهن جنوب شرق بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۵۱۳ هرار تن و در سال ۱۴۰۲، ۵۷۵ هزار تن کالا بارگیری و حمل شده است و به طور کلی، حمل کالا در منطقه راه آهن جنوب شرق، نسبت به هشت ماهه سال ۱۴۰۱، از رشد مناسبی برخوردار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • كارشناس ريلي

    اينكه پارسال بار ريل و تراورس براي محور زاهدان خاش حمل كردند دستشان درد نكند ولي اين موضوع باعث افزايش تردد مي شود نه كاهش تردد. حرفهايي ميزنند گويي مخاطب احمق است.