| کد خبر: 244323 |

در گزارش کمیسیون سوانح راه آهن نیز به مواردی اشاره شده که نشان می دهد ریشه اصلی سانحه قطار مسافری مشهد یزد، قصور مدیران و پرسنل راه آهن بوده است.

تین نیوز

30 خرداد ماه امسال (2 روز پیش) عضو کمیسیون عمران مجلس با توجه به برگزاری جلسه نهایی این کمیسیون گفت که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد لکوموتیوران مقصر حادثه قطار مسافری مشهد یزد بوده است.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که احمد دنیامالی در حاشیه نشست بررسی علت وقوع حادثه قطار مشهد-یزد، به خبرنگار فارس گفت، نکته مهم این حادثه آن است که «قطار در محل سانحه با سرعت ۱۵ کیلومتر عبور می کرد، اما متاسفانه قطار در مراحلی ۱۴۴ کیلومتر سرعت داشته و در محلی که باید تقلیل سرعت می داشت بعد از فرازی سرعت قطار به ۱۳۷ کیلومتر می رسد و بعد از این که با بیل مکانیکی مواجه می شود بعد از ترمز سرعت قطار به ۱۰۸ کیلومتر رسیده و به بیل مکانیکی برخورد می کند».

بیشتر بخوانید:

این اظهارات در حالی مطرح می شود که در گزارش کمیسیون سوانح راه آهن نیز به مواردی اشاره شده که نشان می دهد ریشه اصلی سانحه قطار مسافری مشهد یزد، قصور مدیران و پرسنل راه آهن بوده است.

این که چرا لکوموتیوران به حکم تقلیل سرعت توجه نکرده و یا راهبری قطار را در زمان حادثه به عهده نداشته و همچنین مسیر حرکت قطار توسط بیل مکانیک مسدود بوده و یا  اتمام عملیات پیمانکاری قبل از پاکسازی خط از تجهیزات و ادوات و ... اعلام شده است، همگی می تواند به معنی وجود بی نظمی گسترده در راه آهن باشد که موجب بروز این همه خطای انسانی همزمان و پیوسته و سرانجام بروز فاجعه ای به این بزرگی شده است.

ضمن این که بر اساس گزارش کمیسیون عمران مجلس و با استناد به گزارش کمیسیون سوانح راه آهن؛ عدم نظارت در استقرار رئیس حوزه و ناظر ایمنی در محل در حین عملیات توسط پیمانکار و همچنین عدم نظارت کافی حوزه فنی و زیربنایی منطقه بر عملیات اجرایی پیمانکار از دیگر علل بروز این حادثه  بوده است که در این مورد می توان پرسید در صورتی که ساختار مدیریتی و سیستم اداری و سازمانی راه آهن بدون مشکل بود آیا این بی نظمی در یک مجموعه رخ می داد؟

البته یادآوری این نکته هم ضروری است که باتوجه به این که وزیر راه و شهرسازی قول داده بود بعد از گزارش کمیسیون تکلیف استعفا یا عزل مدیریت راه آهن را روشن می کند اکنون با این گزارش چه اقدامی خواهد کرد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 2

    سلام. چرا کمیسیون عالی سوانح راه آهن گزارش دوم خودش را نمیدهد؟ معطل چیست؟ کمیسیون وعده داده بود که اطلاعات تکمیلی را بزودی اطلاع رسانی خواهد کرد.

  • علی 1 2

    آقای قصابیان
    تعارض منافع در کمیسیون سوانح راه آهن شدید است
    کمیسیون پیشگیری از سوانح وقتی بشود کمیسیون رسیدگی به سوانح ! یعنی چه؟
    مانند این برخورد قطار به بیل چند سال قبل در خراسان روی داد و قطار به گریدر خورد
    چه اتفاقی روی داد
    انتظار داشتن از کمیسیون سوانح ، آب در هاون کوبیدن است
    چون خود آنها در مظان اولین متهمینن

  • علی 1 1

    آقای قصابیان
    تعارض منافع در کمیسیون سوانح راه آهن شدید است
    کمیسیون پیشگیری از سوانح وقتی بشود کمیسیون رسیدگی به سوانح ! یعنی چه؟
    مانند این برخورد قطار به بیل چند سال قبل در خراسان روی داد و قطار به گریدر خورد
    چه اتفاقی روی داد
    انتظار داشتن از کمیسیون سوانح ، آب در هاون کوبیدن است
    چون خود آنها در مظان اولین متهمینن

  • ناشناس 2 0

    بعضیها کلا دنبال عزل مدیرعامل هستند .

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید