| کد خبر: 244244 |

مقصر حادثه قطار مشهد ـ یزد معرفی شد

قطار در محل حادثه بالای ۹۰ کیلومتر سرعت داشته که یک تخلف آشکار در این جا وجود داشته اما موضوع بعدی که وجود دارد و جای سوال است این که بعد از اتمام کار بیل مکانیکی این بیل در محل حادثه چه کار می کرده است؟

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز در کمیسیون عمران جلسه نهایی برگزار و در بررسی های صورت گرفته مشخص شد لکوموتیوران مقصر این حادثه بوده زیرا در زمان حادثه لکوموتیوران سکان هدایت قطار را برعهده نداشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست بررسی علت وقوع حادثه قطار مشهد-یزد، اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس جلساتی را با کمیسیون عالی سوانح برگزار کرد و در آن جلسات علت وقوع حادثه قطار بررسی شد.

وی افزود: امروز در کمیسیون عمران جلسه نهایی برگزار و در بررسی های صورت گرفته شده مشخص شد که راننده قطار مقصر این حادثه بوده زیرا در زمان حادثه لکوموتیوران سکان هدایت قطار را برعهده نداشته بلکه کمک وی عهده دار هدایت قطار بوده که این مورد خلاف قانون است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نکته مهمی که وجود داشته این است که قطار می بایست در محل سانحه با سرعت ۱۵ کیلومتر عبور می کرد، اما متاسفانه قطار در مراحلی ۱۴۴ کیلومتر سرعت داشته و در محلی که باید تقلیل سرعت می داشت، بعد از فرازی سرعت قطار به ۱۳۷ کیلومتر می رسید و بعد از این که با بیل مکانیکی مواجه شد بعد از ترمز سرعت قطار به ۱۰۸ کیلومتر به بیل مکانیکی برخورد کرد.

دنیامالی تصریح کرد: از این رو قطار در محل حادثه بالای ۹۰ کیلومتر سرعت داشته که یک تخلف آشکار در این جا وجود داشته اما موضوع بعدی که وجود دارد و جای سوال است این که بعد از اتمام کار بیل مکانیکی این بیل در محل حادثه چه کار می کرده است؟

وی افزود: همچنین سوالاتی که از راه آهن کشور وجود دارد این است که متصدی ترافیک چرا در محل حضور نداشته و چرا در ایستگاه عباس آباد به راننده قطار یادآوری مجدد نشده است، که این مورد جزو تخلفات به حساب می آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: این کمیسیون درحال جمع بندی گزارش حادثه قطار است تا به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شود.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 1

    خسته نباشند اهالی کمیسیون. خیلی اذیت شدن.
    این مقصر رو که خواجه حافظ شیرازی هم بلافاصله بعد از خبر سانحه شناخته بود.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. چرا کمیسیون عالی سوانح راه آهن گزارش دوم خودش را نمیدهد؟ کمیسیون وعده داده بود که اطلاعات تکمیلی را بزودی اطلاع رسانی خواهد کرد. در گزارش اول کمیسیون به حضور کمک راننده بجای لکوموتیوران اشاره نشده بود.