| کد خبر: 211304 |

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ پروژه خواف-هرات جزو پروژه‌های اولویت دار محسوب میشود که قرار است اگر منابع مالی آن فراهم شود حداکثر تاپایان شهریور ماه تکمیل شود.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت:‌ پروژه خواف-هرات جزو پروژه‌های اولویت‌دار محسوب می‌شود که قرار است اگر منابع مالی آن فراهم شود حداکثر تا پایان شهریورماه تکمیل شود.

خواف هرات

به گزارش تین نیوز، تکمیل و توسعه محورهای ترانزیتی شرق کشور یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است، و با تکمیل خط آهن خواف-هرات، راه‌آهن افغانستان به شبکه ریلی ایران وصل می‌شود.

عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز گفت: این پروژه ریلی دو بخش «درون‌مرزی» و «برون‌مرزی» دارد که طول خط آهن درون‌مرزی (خواف تا شمتیغ) 77 کیلومتر و طول بخش برون‌مرزی در خاک افغانستان (شمتیغ تا هرات) 62 کیلومتر است.

وی افزود: زیرسازی، خط و ریل‌گذاری کل مسیر 77 کیلومتری درون مرزی انجام‌شده است و این بخش در مراحل پایانی قرار دارد و به‌صورت موقت به شرکت راه‌آهن تحویل داده‌شده است اما یک سری نواقص جزئی در خطوط ایستگاهی دارد که به‌زودی مرتفع می‌شود.

خطیبی در خصوص بخش برون‌مرزی این خط ریلی گفت: خط و ریل‌گذاری در بخش «برون‌مرزی» تا انتهای قطعه سه که تعهدات ایران در این پروژه است، برده شده است و هم‌اکنون نیز در حال تکمیل عملیات خط هستیم. 

وی افزود: ریل گذاری 30 کیلومتر از 62 کیلومتر برون‌شهری به اتمام رسیده است و در حال تکمیل 32 کیلومتر باقی‌مانده هستیم. 

نقشه خط ریلی خواف-هرات

خطیبی در خصوص مشکلات این پروژه ریلی گفت: به خاطر مسائل ناامنی در مرز و عبور از مرز برای بردن ماشین‌آلات خط مشکلاتی وجود دارد اما با تلاش‌هایی که صورت گرفته توانسته‌ایم عملیات بالاست ریزی با واگن را وارد خاک افغانستان کنیم و 10 روزی است که کارمان را شروع کرده‌ایم. 

وی در خصوص آخرین ایستگاه این پروژه اظهار کرد: در ایستگاه جونو که ایستگاه پایانی‌این خط ریلی است باید یک ساختمان هزار و 500 متری دوطبقه ساخته شود که در حقیقت ساختمان ایستگاه خواهد شد که البته پیشرفت 25 درصدی داشته و تا پایان شهریور آماده می‌شود.

راه‌آهـن خواف-هرات به‌صورت یک‌خطه ساخته‌شده است و سرعت سیر در آن برای ‌قطارهای مسافری 160 کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری 120 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته‌شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باید دنبال راه حل ها و توافقاتی برای ادامه این مسیر به مرور و فاز به فاز بسمت مزارشریف و بعد چین باشیم چه تامین مالی و چه بحث های امنیتی که ریل کم کم حتی در فازهای 30 کیلومتری ، بسمت چین بره افغانستان هنوز وارد احداث ریل نشده با کم کم ساخت ریل در این کشور ، باید عرض استاندارد خطوط ریلی تثبیت بشه که ریل هایشان هم عرض ریل ما و چین باشد امروز عرض ریل پاکستان و آسیای میانه با ما فرق دارد و باعث مشکل شده افغانستان عرض ریل هر کدام از این دو منطقه را به هر علتی انتخاب کند برای ما مشکلات خواهد داشت .

  • سعید 0 0

    سلام.خب معلومه که اگر پول برسه کار حتی زودتر از شهریور هم تموم میشه اما در اگر نتوان نشست

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین