| کد خبر: 179805 |

پیش‌بینی جابجایی ۱۰ میلیون بار در خطوط ریلی در راه‌آهن جنوب

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: با توجه به افزایش درخواست انتقال بار توسط سیستم حمل‌ونقل ریلی پیش‌بینی می‌شود تاپایان سال ۹۷ حدود ۱۰ میلیون تن بار باخطوط ریلی حمل گردد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: با توجه به افزایش درخواست انتقال بار توسط سیستم حمل‌ونقل ریلی پیش‌بینی می‌شود تاپایان سال ۹۷ حدود ۱۰ میلیون تن بار با خطوط ریلی حمل گردد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن جنوب، عبدالکریم درویش‌زاده گفت: راه‌آهن خوزستان با داشتن ۴۷۳ کیلومتر خط اصلی و حدود۲۰۰ کیلومتر خط فرعی به لحاظ حمل‌ونقل بار و مسافر رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است .

وی افزود خطوط ریلی جنوب با ۱۴ رام قطار مسافربری حومه‌ای روزانه ۴۵۰۰ نفر را در مسیرهای اهواز – اندیمشک ، اهواز -بندر امام خمینی و اهواز – خرمشهر جابه‌جا می‌کند .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خوزستان به لحاظ تعداد قطارهای حومه‌ای و جابه‌جایی حجم مسافر دومین استان پس از تهران است گفت دو قطار مسافری در مسیر مشهد به‌صورت روزانه و یک روز درمیان ، سه قطار مسافربری روزانه در مسیر اهواز به تهران و یک قطار پنج ستاره فدک به صورت هفتگی کار جابجایی مسافران را به خارج از استان انجام می‌دهند.

درویش زاده افزود با برنامه‌ریزهای انجام شده پس از اتمام کار بازسازی محور لرستان و زاگرس تعداد رام‌های قطار پنج ستاره فدک افزایش خواهد یافت و همچنین با عنایت به افزایش ۱۰۰ % جابجایی بار درخطوط ریلی خوزستان نسبت به سال ۹۲ افزود میزان جابجایی بار در پایان سال ۹۲ حدود پنج میلیون تن بود که این رقم در سال ۹۶ به بیش از نه ونیم میلیون تن رسید وباتوجه به افزایش درخواست انتقال بار توسط سیستم حمل‌ونقل ریلی پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۹۷ حدود ده میلیون تن بار در خطوط ریلی جنوب جابجا شود .

او بابیان اینکه در سال گذشته در تعامل با شرکت فولاد خوزستان توانستیم دو میلیون تن از محصولات این شرکت را به بندر امام انتقال دهیم اظهار کرد از مردم و صاحبان کالا و مسئولین تقاضا داریم تاباانتقال حجم جابجایی کالاهای خود به خطوط ریلی بتوانیم در کاهش حجم ترافیک و سوانح جاده‌ای سهم بسزایی داشته باشیم .

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به اینکه تاکنون به‌منظور جابجایی بار جهت چهار کارخانه به‌صورت اختصاصی خط ریل ایجادکرده ایم این اداره کل آمادگی دارد به‌منظور تسهیل در امر حمل کالاها جهت کارخانجات و صاحبان باردرصورت تقاضا به‌طور رایگان خطوط ریلی اختصاصی ایجادکرده و مجموعه آن‌ها را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل نماید .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.