| کد خبر: 228504 |

◄ مشکلات ناوگان سنگین برای تردد از جاده قدیم تهران-قم+ فیلم و عکس

محور قدیم تهران قم نه تنها هنوز به صورت دو طرفه است، بلکه آسفالت بسیار خراب، پوست سوسماری با دست اندازهای فراوان به خصوص از شهرستان حسن آباد تا گردنه نعلبندان دارد.

تین نیوز

 آزاد راه غدیر با همکاری و مشارکت  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به پایان رسید و تردد از  آن آغاز شد.

طول این آزاد راه که در مدت پنج سال ساخته شده، حدود ۱۶۰ کیلومتر  است و کاهش بار ترافیکی استان تهران و آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و صرف جویی در وقت رانندگان از مزایای این آزاد راه است اما بد نیست مسئولان نیم نگاهی هم به جاده قدیم تهران قم، داشته باشند.

 محور قدیم تهران قم نه تنها هنوز به صورت دو طرفه است، بلکه آسفالت بسیار خراب، پوست سوسماری با دست اندازهای فراوان به خصوص از شهرستان حسن آباد تا گردنه نعلبندان دارد.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که محور مذکور مورد استفاده ناوگان سنگینی قرا می گیرد که از چندین استان برای پایتخت کالا حمل می‌کنند، اما الان حدود 60 کیلومتر آن در حوزه قم و تهران به صورت آزاد راه و به صورت  2 لاین مجزا بهره برداری می شود و 70کیلومتر باقی مانده  به صورت دو طرفه است.

جاده قدیم تهران قم

تقاضای رانندگان ناوگان سنگین از مسئولان مرتبط این است که حداقل نقاط حادثه خیز و سربالایی های این محور به خصوص قبل از گردنه نعلبندان عریض تر شده و یک لاین سبقت ساخته شود تا ناوگان فرسوده و دارای بار که با  سرعت کمتری تردد می‌کنند، به لاین کنار هدایت شده و راه را برای دیگر ناوگان که با سرعت بیشتری تردد می کنند آزاد بگذارند تا آنان بدون خطر و استرس، بتوانند به راه خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: شیب پرحادثه نزدیک حاجی آباد در جاده سیرجان به بندرعباس

قابل ذکر است خستگی، تکدر خاطر از فشارهای روحی و حوادث رانندگی، صف های طولانی کامیون هایی که نمی توانند سبقت بگیرند و ترافیک به خصوص قبل از گردنه نعلبندان، شرایط را برای رانندگی در این مسیر دشوار کرده است.

نگارنده پنج سال پیش این تقاضا را از اداره راه و شهرسازی استان تهران مطرح کردم اما مسئولان محترم فرمودند در حال ساخت جاده جدید هستیم و احتیاجی به عریض تر کردن محور، نیست.

امیدوارم بهسازی و تعریض این محور، در دستور کار قرار گیرد.

مشکل دیگر رانندگان کامیون، در محور بندر عباس و گردنه حاجی آباد است که به جاده قتلگاه معروف شده. تقاضا داریم با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاه ،محور دیگری برای تردد ناوگان در این حوزه ساخته شود که ناوگان باری کشور، بیشتر از این دچار خسارت نشوند.

تصادف

*راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم نیمه فروش 0 0

    بنده بارها این سوال را در مقاطع مختلف از مسولین پرسیده ام اما هیچگونه پاسخی نشنیده ام که چرا در ایران تردد و استفاده ناوگان حمل کالا از برخی از آزادراههای کشور ممنوع است؟ چرا با وجود اتوبان قم به تهران باید کامیونها از جاده قدیم با این وضعیت اسفبار آن تردد کنند که آسیبهای بسیاری به خودروها وارد میکند؟ مسولان مربوطه پاسخ دهند که در کدام کشور جهان از ورود ناوگان حمل کالای کشور به آزادراه ها با هر بهانه ای جلوگیری میشود که ایران دومین کشور باشد؟ نکته عجیب آن است که برخی از این آزادراهها را با بهانه و توجیه کریدور شمال جنوب و حمل فلان میلیون تن کالا از آنها ساخته اند یا میسازند اما بعد از بهره برداری از ورود کامیونها به این آزادراهها با بهانه های مختلف جلوگیری میکنند حتما این حجم کالا را خودروهای سواری از این اتوبانها حمل میکنند !!!!