| کد خبر: 222447 |

◄ پیامد عدم تامین نیاز جایگاه های سوخت؛ ایجاد بازار سیاه گازوئیل

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هیچ دلیلی برای سهمیه بندی ندارد و باید فراورده مورد نیاز جایگاه ها را به قیمت مصوب تامین کند.

تین نیوز

یک جایگاه دار سوخت در مورد نحوه توزیع گازوئیل در مناطق مختلف گفت: گازوئیل از طریق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به صورت منطقه ای سهمیه بندی و مجوز فروش میزان مشخصی گازوئیل از طریق این شرکت به هر منطقه داده می شود.

به گزارش تین نیوز، مراد جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: پس از تعیین سهمیه مناطق، هر منطقه براساس فروش ماه مشابه سال قبل نسبت به تخصیص سهمیه گازوئیل بین جایگاهداران اقدام می‌کند که معتقدم این تقسیم بندی و سهمیه بندی درتمام استان ها رعایت نمی شود.

وی تاکید کرد: این سهمیه بندی آنقدر ناعادلانه است که موجب ایجاد بازار سیاه گازوئیل در بسیاری از مسیرهای جاده ای شده است.

کارت آزاد سوخت گازوئیل در اختیار همه جایگاه داران قرار گیرد

این جایگاه دار با بیان این‌که کمبود در هر کالایی موجب بازار سیاه می شود، عنوان کرد: راننده ای که نتواند سوخت مورد نیاز خود را از جایگاه ها تامین کند به ناچار آن را لیتری ۲۰۰۰ تومان از بازار سیاه تهیه می کند که این موضوع نیز مشکلاتی بین جایگاهداران و رانندگان به وجود می‌آورد.

جلیلیان افزایش یا کاهش سهمیه جایگاه داران را از جمله اختیارات مدیران پخش در مناطق دانست و گفت: به نظر می‌رسد این افراد معمولا سعی می کنند سهمیه را کامل مصرف نکنند تا مورد تمجید مدیران بالادستی قرار گیرند.

وی افزود: جایگاه دارانی هم که با تورم ۱۰۰ درصدی دست و پنجه نرم می کنند ناچار هستند یا به دامان برندها بیفتند یا با تعطیلی جایگاه، کارکنانشان را وبال گردن دولت کنند.

این جایگاه دار عنوان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هیچ دلیلی برای سهمیه بندی ندارد پخش باید فراورده مورد نیاز جایگاه ها را به قیمت مصوب تامین کند و در قرارداد فی مابین هیچ نامی از سهمیه بندی برده نشده و این اقدام  خلاف قرارداد است.

به گزارش تین نیوز، کمبود گازوئیل در برخی مسیرهای جاده ای موجب بروز مشکلاتی برای کامیونداران شده که از جمله تبعات آن درگیری رانندگان و کارکنان جایگاه های سوخت است. در همین زمینه روز 19 آبان یک کامیون وارد جایگاه خلیج‌فارس در شهرستان مهریز استان یزد شد و تقاضای نفت گاز با کارت آزاد کرد، اپراتور جایگاه اعلام کرد کارت‌های سوخت آزاد جمع‌آوری شده‌اند، اما راننده توجهی نکرد و این موضوع منجر به مشاجره و درگیری و در نهایت قتل عباس حیدری متصدی این جایگاه توسط راننده کامیون شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدجوادابویی 0 0

    درود جناب جلیلیان
    راننده وارد جایگاه شده ودرخواست کارت ازاد کرده ومتصدی جایگاه یک سهمیه 50لیتری به این اقای راننده داده واین اقای راننده زیاده خواه برای یک سهمیه دیگه اقدام به چنین ناهنجاری کرده که موجب مرگ نابهنگام متصدی جایگاه شده
    تمام اسناد موجود هست.
    درضمن به نظرم اگه مسؤلین سوخت کشور کارت خود رانندگان را یک سهمیه ازاد تخصیص بدن مثل کارت بنزین که بعداز زدن سهمیه دولتی سهمیه ازاد هم فعال میشود تمام این مشکلات حل خواهد شد

  • اکبر 0 0

    سلام بنده کشنده وارداتی گرفتم واز روز اول ترانزیت کار میکنم بخدا قسم بخاطر گازوئیل رسوا شدیم کارکرد ما از همه بیشتره ولی هم باید در داخل سوخت آزاد تهیه کنیم که نیست اگرهم هست لیتری 5تومنه که دیروز از شهر ضا مجبور شدیم بزنیم وبعدا لب مرز که دولت هر هفته افزایش میده والان اگر افزایش نداده باشن لیتری31500هستش که شرکت نفت محاسبه میکنه،همه میگن دست مانیس، پس دست کیه بداد راننده گان کی میرسه بگین ما بریم پیشش