| کد خبر: 193571 |

◄ افزایش ضرایب تن-کیلومتر؛ انتخابی بین بد و بدتر برای رانندگان

اگر این اقدام را با معیار بد و بدتر قیاس کنیم، قطعاً قابل قبول است، یعنی نرخ به‌روز شده نسبت به نرخ قبلی به مراتب به واقعیت نزدیک‌تر است.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در مورد به‌روزرسانی نرخ شاخص تن-کیلومتر گفت: اگر این اقدام را با معیار بد و بدتر قیاس کنیم، قطعاً قابل قبول است، یعنی نرخ به‌روز شده نسبت به نرخ قبلی به مراتب به واقعیت نزدیک‌تر است.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند در گفت‌وگو با این شبکه خبری افزود: اما اگر معیار ما بد و عالی باشد هنوز تا خوب فاصله داریم چه برسد به عالی.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: نرخ به‌روز شده می‌تواند این دلگرمی را به رانندگان بدهد که برای تعمیر و نگهداری کامیون خود در شرایط فعلی دغدغه کمتری داشته باشند و تقریباً از لحاظ مخارج و درآمد به یک موازنه منطقی برسند.

این فعال حمل‌ونقلی ادامه داد: اما موضوع مهمتر این‌که هر فعال اقتصادی اصولاً سرمایه خود را در راستای بهره‌وری به کار می‌گیرد نه اینکه صرفاً جهت رفع بیکاری، بنابراین بازگشت سود سرمایه منطقی حداقل انتظار آن سرمایه‌گذار است.

به گزارش تین نیوز، خیرمند گفت: متاسفانه در بخش حمل‌و‌نقل این موضوع بنا به دلایلی، طی سالیان گذشته مغمون مانده و با اجرایی شدن تن-کیلومتر نیز، همچنان با بی‌توجهی مسئولان روبروست.

وی توضیح داد: به‌دلیل عدم توانائی در تفکیک کامیون‌ها نسبت به مدل و میزان سرمایه‌گذاری مالک، این ضریب فعلاً برای همگان ثابت است که این موضوع محل اختلاف در خصوص به‌صرفه بودن و یا نبودن نرخ به‌روز شده است به‌طوری که مالکان خودروهای قدیمی و بعضاً فرسوده آن را قابل قبول دانسته ولی مالکان کامیون‌های جدید این نرخ را متناسب با میزان سرمایه‌گذاری نمی‌دانند.

به گزارش تین نیوز، این راننده خود مالک خاطرنشان کرد: اما فرای این مسائل یک نکته قابل تامل است که چرا سازمان پس از ماه‌ها تعویق در به‌روز رسانی، آن را به 2 مرحله تفکیک کرده است؟ اگر عدد شاخص مورد نظر بالاتر از عدد فعلی است و این عدد پس از محاسبات علمی و منطقی به‌دست آمده و نهایتا حق راننده است،چرا نباید این حق به یکباره و در اسرع وقت به صاحب آن برسد؟

وی گفت: آیا سازمان به نتیجه تحقیقات علمی خود در این خصوص اعتماد ندارد؟ و یا به‌دنبال یک آزمون و خطا و بررسی واکنش‌هایی احتمالی صنف هستند تا در صورت صلاحدید مرحله دوم عملیاتی شود؟ احتمالا برای این کار دلایلی دارند که به‌خاطر بی اطلاعی قضاوت نمی‌کنم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.