| کد خبر: 193531 |

◄ فرمول کنونی «تن-کیلومتر»، 6 کلاس باری فعال کشور را نادیده می‌گیرد

فعالیت‌های تکمیلی دیگری همچون کلاس‌بندی کالاها، حذف بارنامه کاغذی، بررسی توپوگرافی کامل جاده‌ها و تقسیم‌بندی آنها و سیستم جامع پایانه مجازی می‌تواند ارزش فعالیت‌های سازمان راهداری را دوچندان کند.

تین نیوز

محاسبه نرخ حمل کالا بر اساس تن-کیلومتر زمانی ارزش واقعی خواهد داشت که همه خودروهای هفت کلاس باری فعال در کشور از آن بهره‌مند باشند.

به گزارش تین نیوز یک فعال بخش حمل‌ونقل کالا که نامش محفوظ است با بیان این مطلب به این شبکه خبری گفت: منظور از خودروهای هفت کلاس باری فعال در کشور، وانت‌ها، کامیونت‌های سبک، کامیونت‌های سنگین، کامیون سبک، کامیون‌های ۶ چرخ و کامیون‌های ۱۰ چرخ و تمام تریلرها است که باید تن-کیلومتر ویژه خودشان را برمبنای محاسبات داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر تن-کیلومتر فقط برای یک کلاس باری یعنی تریلرها لحاظ شده و دیگر خودروهای باری از آن بهره‌مند نشده‌اند.

این فعال حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: همچنین باید توجه کرد تن-کیلومتر وقتی به نتیجه واقعی خود خواهد رسید که برای هر یک از هفت کلاس باید بر مبنای شاخص‌هایی چون هزینه لاستیک، سوخت، بیمه و ... محاسبه شود.

وی بیان کرد: ضمن این‌که در مرحله بعد، ضرایب باید براساس نوع بار از جمله بارهای خطرناک، ترافیکی، مشتقات نفتی و سوخت و ضرایب ویژه بارگیرهای خاصی که در کلاس هفت وجود دارند از جمله کفی‌های تک‌رول کش محاسبه شود و در واقع شرایط و ضرایب ثانویه نیز در روش محاسبه نرخ حمل کالا مشخص باشد.

به گزارش تین‌ نیوز این راننده خود مالک تاکید کرد: تن-کیلومتر همچنین زمانی ارزشمندتر خواهد شد که در هر زمان که قرار است بارنامه‌ای صادر شود امکان استعلام از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌طور آنلاین وجود داشته باشد.

وی افزود: در واقع نرم افزار مربوط به تن-کیلومتر باید تحت سرور سازمان راهداری فعالیت کند و به صورت کاملا دینامیکی و آنلاین هزینه تمام شده نهاده‌های ترابری کامیونی را شناسایی کرده و میزان تاثیر هرکدام در نرخ تمام شده ترابری کالای کامیونی را بسنجد و این سیستم هوشمند سازمان راهداری باشد که رقم کرایه‌ها برای هفت کلاس باری و بیش از ۴۵ نوع مختلف بارگیر را محاسبه و اعلام کند.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: فعالیت‌های تکمیلی دیگری همچون کلاس‌بندی کالاها، حذف بارنامه کاغذی، بررسی توپوگرافی کامل جاده‌ها و تقسیم‌بندی آنها و سیستم جامع پایانه مجازی می‌تواند ارزش فعالیت‌های سازمان راهداری را دوچندان کرده و ارزش افزوده ویژه‌ای برای فعالان ترابری کالای کامیونی به ارمغان آورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.