| کد خبر: 140245 |

معرفی 26 محصول دریایی دانش‎بنیان جدید

در آخرین فراخوان ستاد توسعه فناوری صنایع دریایی از شرکت‎های دریایی، 26 محصول جدید توسط 13 شرکت دانش‌بنیان معرفی شده است.

تین نیوز

دبیر گروه تجاری‎سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری صنایع دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ستاد توسعه فناوری صنایع دریایی به منظور شناخت توانمندی‎های صنایع دانش‌بنیان دریایی و تقویت آنها، شرکت‎های صاحب محصول و یا دستاورد فناورانه در حوزه صنایع دریایی را به معرفی محصول خود به این ستاد دعوت کرد.

امین حاجی‌محمدی در گفت‎وگو با خبرنگار مارین‎تایمز گفت:بر اساس این فراخوان، 26 محصول جدید توسط 13 شرکت دانش‌بنیان به ستاد معرفی شده که ارزیابی اولیه در راستای تایید فناورانه بودن محصولات آغاز شده است و شرکت‎های تولید کننده محصولات فناورانه مورد تایید مشمول استفاده از حمایت های ستاد خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این فراخوان شناخت شرکتهایی بوده که تاییدیه دانش بنیان معاونت را اخذ نموده اند اما فعالیت محوری آنها دریایی نیست. بلکه شرکت‎هایی هستند که در کنار فعالیت اصلی به حوزه دریا نیز ورود کرده و محصولات دریایی تولید کرده‌اند.

به گفته حاجی محمدی؛ تاکنون نام 42 شرکت دانش‎بنیان در فهرست شرکت‌های دانش بنیان دریایی ثبت شده است که 13 شرکت مذکور  در بین این شرکت‎ها نیستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بین شرکت‎های دانش‌بنیان دریایی، شرکتی وجود دارد که به ‌واسطه اختراع یک محصول (نرم‌افزار، سخت‌افزار) در حیطه شرکت‎های دانش‎بنیان قرار گرفته باشد؟ تصریح کرد: تعداد معدودی از این شرکت‌ها سوابقی در خصوص ثبت اختراع محصولات خود دارند اما اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. البته هنوز 26 محصولی که امسال به ستاد معرفی شده است از لحاظ اختراع و یا بومی‏سازی بررسی نشده اند بنابراین ممکن است در بین آنها محصول اختراعی نیز باشد.

دبیر گروه تجاری‎سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری صنایع دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به حمایت این ستاد از شرکت‎های دانش‎بنیان در راستای تامین هزینه‎های فناورانه خود، گفت: شرکت‎های دانش‎بنیان دریایی می‎توانند در مسیر تجاری‌سازی محصولات خود با معرفی طرحشان به ستاد از پکیج حمایتی آن برخوردار شوند.

به گفته حاجی‎محمدی، این حمایت‎ها در قالب ارائه تسهیلات بلاعوض و یا قرض‎الحسنه است که با ارزیابی طرح‎ها و محصولات میزان تسهیلات و نوع آن مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات با تسهیلاتی که صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‎کند، متفاوت است؛ بیان کرد: علاوه بر ارائه تسهیلات، حمایت‌های ستاد دریایی از شرکت های دانش بنیان دریایی شامل برگزاری جلسات مشترک با ارگان‎های دریایی و شرکت‎های دانش‎بنیان، حمایت از استانداردسازی محصولات دریایی داخلی، تدوین و انتشار کتابچه معرفی شرکت‎های دانش‎بنیان دریایی، حمایت از شرکت‎های دانش‎بنیان دریایی جهت ارائه دستاوردهای خود در نمایشگاه‌های داخلی و برگزاری دوره‎های آموزشی تخصصی دریایی برای شرکت هاست.

دبیر گروه تجاری‎سازی و توسعه بازار ستاد توسعه فناوری صنایع دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درباره حمایت از استانداردسازی محصولات دریایی داخلی اظهار کرد: هر کدام از محصولات دریایی برای اینکه بتواند در صنعت دریایی مورد استفاده قرار گیرد باید گواهینامه مربوطه‎ از موسسات رده‎بندی داشته باشد تا ایمنی و اعتبار آنها توسط آن گواهینامه تایید شود به همین منظور ستاد توسعه فناوری دریایی بر اساس تفاهم‎نامه‎ای که با موسسه رده‌بندی ایرانیان داشته است بخشی از هزینه‎های ارزیابی طرح‎ها و محصولات دانش‎بنیان دریایی و صدور گواهینامه برای آنها را به عنوان یارانه پرداخت خواهد کرد.

 

منبع: مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.