| کد خبر: 241877 |

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازی‌ها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی تعداد قطعه‌های وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.

تین نیوز

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازی‌ها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی تعداد قطعه‌های وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرخودرو، عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازی‌ها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی تعداد قطعه‌های وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.

محمود نجفی سهی اظهار داشت: برای اینکه پرونده تولید خودروهای ناقص برای همیشه در خودروسازی‌ها بسته شود، در مرحله نخست نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی تعداد قطعه‌های وارداتی، زمان لازم برای گشایش اعتبار، تامین ارز و ترخیص است.

وی افزود: خودروسازان شروع به مونتاژ قطعات ساخت داخل می‌کنند اما در ادامه برنامه‌ریزی برای تکمیل چرخه تولید به دلیل چالش‌هایی که در حوزه تامین قطعات وارداتی، موانع ارزی، بانکی و گمرکی وجود دارد با وقفه مواجه می‌شود.

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: تا زمانی که زنجیره ناقص تولید خودرو تکمیل نشود، نمی‌توان انتظار اقدام به موقع در حلقه نهایی تولید را داشت و تحقق این موضوع، مشروط بر اراده مسئولان و مدیرانی است که حضور، تصمیمات و اقدامات به موقع آنها اثرگذار است.

نجفی سهی در پاسخ به این پرسش که آیا ضعف یا فقدان نیروی ماهر و متخصص یکی از عوامل موثر بر تولید خودروهای ناقص به شمار می‌رود، تصریح کرد: صنعت خودروی کشور از نیروهای متخصص و فنی بهره می‌برد و قطعه‌سازی نیز نخستین صنعتی بود که موفق به کسب نشان استاندارد ایزو شد. این موضوع نشان می‌دهد صنعت خودرو از آمادگی پیشرفت و تولید خودروهای بروز و با کیفیت برخوردار است مشروط بر اینکه شرایط مناسب برای تولید مهیا باشد. پس بدین ترتیب، تولید محصول در درجه اول نیازمند امکانات، تجهیزات، منابع کافی و لازم و رفع محدودیت‌ها است.

وی در خصوص تاثیر تکنولوژی بر کاهش قیمت تمام شده و توقف تولید خودروهای ناقص تاکید کرد: ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت قطعه‌سازی بروز نیستند و بیشترین وابستگی را به نیروی کار دارند. ماشین‌آلاتی که اگر با خرابی مواجه شوند، تامین قطعات یدکی آنها به سختی انجام می‌شود. تمامی این موارد از الزامات تولید و تحویل به موقع خودرو به مشتریان است.

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوان از عرق ملی صنعتگران بخش خودرو به خوبی بهره‌برداری نمود، نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سایت خبری خبر خودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    این چه حلقه مفقوده ای هست که وقتی دادستان وارد داستان میشه آمار ناقصی ها یهویی به سمت صفر میره؟

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید