| کد خبر: 236229 |

تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان سال

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) گفت: صنعت خودرو با برنامه ریزی و حمایت‌های پیش‌رو تا پایان امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد.

تین نیوز

 محسن صالحی نیا در پنجمین میز ساخت داخل قطعات خودرو، افزود:صنعت خودرو به گونه‌ای نهادینه شده که بتواند پاسخگوی ۹۵ درصد از نیاز‌های بازار داخل باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) با بیان اینکه از قطع حمایت‌ها با عادی شدن شرایط، نگرانی دارند اضافه کرد: اگر در ساخت داخل، ارزان‌سازی با بهبود کیفیت همراه باشد حمایت‌ها از قطعه‌سازان نه تنها کمرنگ نخواهد شد بلکه با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد.

صالحی‌نیا گفت: باید سعی کنیم در مسیر داخلی سازی قطعات حرکت کنیم و این حرکت ساخت داخل باید مستمر باشد در این بین برخی از قطعه سازان کاهش ظرفیت داشته اند که باید دلایل کاهش ظرفیت آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور ادامه داد: همچنین به دنبال فراهم کردن بهترین شرایط برای خودروسازان هستیم تا تولید بدون زیان داشته باشند در غیر این صورت به بسیاری از اهداف برنامه‌ریزی‌شده نخواهیم رسید.

صالحی‌نیا با بیان اینکه حفظ حقوق مصرف کنندگان و زنجیره تولید خودرو را نیز مد نظر داریم، گفت: برای کاهش قیمت تمام شده خودرو باید هزینه‌ها را در زنجیره تولید کاهش دهیم ضمن اینکه باید بتوانیم روش‌های مناسب را برای جلوگیری از زیان و اصلاح قیمت‌ها پیدا کنیم.

وی همچنین بر لزوم رصد به موقع واحد‌های تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت و رفع مشکلات این واحد‌ها با کمک دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.