| کد خبر: 173118 |

انحصار و حمایت‌های دولتی از صنعت خودرو، عامل اصلی مشکلات کنونی بازار خودرو است. بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود بابیان این مسئله گفت: در چندین دهه به‌صورت خاص از خودروسازی‌های داخلی حمایت کردیم درحالی‌که در هیچ‌یک از خودروسازی‌های دنیا چنین حمایت‌های انحصاری وجود ندارد.

تین‌نیوز | 

انحصار و حمایت‌های دولتی از صنعت خودرو، عامل اصلی مشکلات کنونی بازار خودرو است.

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 با بیان این مسئله گفت: در چندین دهه به‌صورت خاص از خودروسازی‌های داخلی حمایت کردیم درحالی‌که در هیچ‌یک از خودروسازی‌های دنیا چنین حمایت‌های انحصاری وجود ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صداوسیما، پارسایی افزود: تنها راه‌حل وضع فعلی بازار خودرو، شکستن فضای انحصاری و ایجاد فضای رقابتی است تا صنعت خودرو رشد کند و در زمان‌های خاص این‌گونه دچار مشکل نشود.

او اضافه کرد: اگر بازار خودرو با درنظر گرفتن معیارهای حمایتی از صنعت خودرو، به روی خودروهای وارداتی باز می‌بود تقاضا این‌قدر افزایش نمی‌یافت، به‌اندازه تقاضا می‌توانستیم عرضه کنیم و شاهد افزایش حبابی قیمت خودرو نبودیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: راه‌حل این مسئله در تصویب طرحی است که هم‌اکنون در دستورکار مجلس قرار دارد و براساس آن راه‌حل‌های مختلفی برای ساماندهی بازار خودرو پیش‌بینی‌شده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین