| کد خبر: 171614 |

◄ عرضه خودروهای داخلی به بازار متوقف شد

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو عرضه خودروهای داخلی به بازار از سوی خودروسازان متوقف شده است.

تین نیوز

عرضه خودروهای داخلی به بازار از سوی خودروسازان متوقف شد.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اعلام این خبر افزود: با اظهارنظر درخصوص آزادسازی قیمت خودروها و حضور نداشتن شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان، شرکت‌های خودروسازی عرضه را متوقف کردند که این اقدام، قیمت‌ها را افزایش داده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صداوسیما، موتمنی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو داخلی در یک هفته گذشته افزود: هم‌اکنون اختلاف قیمت خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان در کارخانه و بازار به­­۵ تا ۸ میلیون تومان، خودروهای ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان­ به ۱۵ تا ۲۰ و خودروهای ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان به­­۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو،­ انحصار موجود در بازار خودرو را مانع قیمت‌گذاری مناسب آن دانست و ادامه داد: باید بر عملکرد شرکت‌های تولیدکننده خودرو نظارت وجود داشته باشد اما درحال‌حاضر این‌گونه نیست.

موتمنی ادامه داد: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در کارخانه ۳۶میلیون و ۲۸۶ هزار تومان و در بازار ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در کارخانه ۴۱ میلیون و ۹۴۲ هزار تومان و در بازار ۶۰ میلیون و ۵۰۰تومان،​ پژو پارس lx کلاس ۱۳ در کارخانه ۴۲ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان و در بازار ۶۷ میلیون، پژو پارس در کارخانه ۴۰میلیون و ۵۹۵ هزار تومان و در بازار ۵۵ میلیون تومان، سمند lx در کارخانه ۳۳ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان و در بازار ۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان​، دنا پلاس در کارخانه ۵۳ میلیون و ۲۶۸ هزار تومان و بازار ۸۳ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ در کارخانه ۲۲ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان و در بازار ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ در کارخانه ۲۲ میلیون و ۷۰۹ هزار و در بازار ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان عرضه‌شده است.

خودروسازان برای اعمال فشار به دولت برای افزایش قیمت خودروهای داخلی از عرضه خودرو به بازار ممانعت می‌کنند و به‌این‌ترتیب قیمت خودرو در بازار به‌شدت افزایش‌یافته است.

خودروسازان درحالی‌که در مقابل خصوصی‌سازی مقاومت می‌کنند، خواستار آزادسازی قیمت خودرو در بازار هستند.

طبق ادعای محمدرضا منصوری از اعضای کمیسیون صنایع مجلس به‌دلیل حاشیه قیمت خودرو در بازار، خودروسازان در پیش‌فروش خودروها به‌صورت اینترنتی با ایجاد اختلالات عمدی خودروها را به شبکه مافیای خود می‌دهند تا با سود بیشتر در بازار به فروش برسانند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.