| کد خبر: 172076 |

با خروج اسکانیا، ولوو و بنز از ایران که به دلیل آغاز تحریم صنعت خودرو ایران از سوی آمریکا اتفاق افتاده، شرایط تولید خودروهای سنگین در کشورمان با چالشی جدی روبرو شده است.

تین‌نیوز | 

با خروج اسکانیا، ولوو و بنز از ایران که به دلیل آغاز تحریم صنعت خودرو ایران از سوی آمریکا اتفاق افتاده، شرایط تولید خودروهای سنگین در کشورمان با چالشی جدی روبرو شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، تولید 4 خودرو سنگین باری در تیرماه امسال با کاهش صددرصدی به صفر رسیده است.

در این مدت تولید کامیونت کاویان k۱۰۵ شرکت کاریزان خودرو قزوین با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۳۵ دستگاه در تیرماه سال گذشته به صفر رسید.

تولید کامیونت ایسوزو NQR شرکت بهمن دیزل نیز ۱۰۰ درصد کاهش‌یافته و از ۱۵۰ دستگاه در تیرماه ۱۳۹۶ به صفر کاهش یافت.

تیرماه امسال تولید کشنده ماز ۵۴۴۰۱۸ شرکت‌ آذهایتکس نیز متوقف‌شده و از ۱۵ دستگاه در تیرماه سال گذشته به صفر رسید.

تولید کامیون اسکانیا P۴۱۰ شرکت ماموت دیزل نیز با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۱۸ دستگاه در تیرماه ۱۳۹۶ به صفر کاهش یافت.

به نظر می‌رسد شرکت‌های سازنده خودروهای سنگین باید به‌سرعت به دنبال شرکای جدید باشند. درگذشته تعدادی کامیون چینی به ایران وارد شدند و در خط تولید برخی شرکت‌های داخلی قرار گرفتند؛ اما تجربه ثابت کرده که خودروهای سنگین چینی قادر نیستند جای محصولات شرکت‌های معتبری مانند بنز، ولوو و یا اسکانیا را بگیرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین