| کد خبر: 208646 |

◄ بازپرداخت تسهیلات بانکی؛ دغدغه بزرگ رانندگان

مسئول انجمن صنفی سواری کرایه دزفول یکی از دغدغه‌های اصلی رانندگان حمل و نقل عمومی به‌خصوص بخش مسافربری را مسئله بازپرداخت تسهیلات بانکی ذکر کرد.

تین نیوز

مسئول انجمن صنفی سواری کرایه دزفول یکی از دغدغه‌های  اصلی رانندگان حمل و نقل عمومی به‌خصوص بخش مسافربری را مسئله بازپرداخت تسهیلات بانکی ذکر کرد.

به گزارش تین نیوز، 13 اسفند ماه سال گذشته بود که عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد «اقساط تسهیلات و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماه‌های اسفند 98و فروردین و اردیبهشت 99 بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل شود».

 این درحالی است که اکثر بانک‌ها اذعان دارند هیچ گونه دستور العمل رسمی به بانک‌ها برای بخشش اقساط وام‌ها صادر نشده است. همچنین اکثر مردم نیز می‌گویند پیامک‌های اخطار پرداخت اقساط و جریمه دیرکرد از سوی بانک‌ها برایشان ارسال می‌‌شود.

علیرضا انصاری‌فر مسئول انجمن صنفی سواری کرایه دزفول در این مورد به خبرنگار تین نیوز گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی رانندگان حمل ونقل عمومی بلاخص بخش مسافربری، مسئله بازپرداخت تسهیلات بانکی است.

وی افزود: با وجود اعلام های مکرر  بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار مبنی بر تعویق سه ماهه اقساط، شعب بانک‌ها از اعلام چنین دستورالعملی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

انصاری‌فر اظهار داشت: البته برای وام‌های قرض الحسنه می‌گویند دستورالعمل آمده و نیز از طرف بانک مرکزی سیستمی برای اعلام تخلف احتمالی بانک‌ها طراحی شده است اما در مورد وام‌های سود دار که شامل جریمه دیرکرد خواهند شد، ‌هیچ اقدامی نشده و برای رانندگان پیامک اخطار پرداخت اقساط و جریمه دیرکرد ارسال می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی تاکید کرد: در حال حاضر و در شرایطی که به دلیل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شرایط اقتصادی رانندگان بسیار نامناسب است، در 2 بخش حمل و نقل جاده‌ای (باری و مسافری)، مشکل اصلی رانندگان پرداخت اقساط وام‌هایی است که از بانک ها و اشخاص دریافت کرده‌اند که انتظار می‌رود برای حل این مشکل راهکاری اندیشیده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باسلام.همکار محترم ما به درست به کمترین خواسته بحق رانندگان اشاره کردند که متاسفانه عدم هماهنگی بین ادارات وسازمان های مربوطه باز هم به ضرر این قشر کم درآمد و از یاد رفته است.امید که پس از تامل وهماهنگی به نتیجه ای واحد ودر خور برای حل گوشه ای از مشکلات رانندگان سواری کرایه در این اوضاع بیکاری باشد.با تشکر