| کد خبر: 208132 |

درخواست یک راننده از مسئولان:

◄ اعطای وام کم بهره به رانندگان سواری کرایه

لازم است دولت تمهیداتی برای حمایت از رانندگان بخش مسافری و دفاع از این قشر آسیب پذیر بیندیشد زیرا در حال حاضر اکثر رانندگان بیکار شده و با اقساط معوقه دست به‌گریبان هستند درحالیکه نه بانک‌ها توصیه دولت مبنی تعلیق اقساط را می‌پذیرند ونه رانندگان شامل بیمه بیکاری هستند

تین نیوز

یک راننده تاکسی سواری بین شهری خواستار توجه دولت به رانندگان بخش مسافری از طریق تعویق اقساط وام و حق بیمه، اعطای وام‌های کم‌بهره، عدم دریافت هزینه بابت تمدید و فعال‌سازی کارت‌های هوشمند، ارایه اقلام بهداشتی و بسته‌های معیشتی و ... با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش استفاده از ناوگان عمومی شد.

به گزارش تین نیوز، فریدون طبقچی به خبرنگار این شبکه خبری گفت: اگرچه در حال حاضر دغدغه ملی و اصلی، خلاصی از دست بیماری کرونا است اما این بیماری از نظر اقتصادی هم مشکلات زیادی به دنبال داشته و خیلی‌ها متضرر شده و یا در آستانه ورشکستگی بوده و رانندگان نیز نه تنها از این آسیب مصون نمانده‌اند بلکه خسارات زیادی از بابت شیوع این بیماری متحمل شده و خواهند شد.

لزوم تعلیق موقت اقساط وام‌ ها و سهم حق بیمه

وی افزود: بر این اساس لازم است دولت تمهیداتی برای حمایت از رانندگان بخش مسافری و دفاع از این قشر آسیب پذیر بیندیشد زیرا در حال حاضر اکثر رانندگان بیکار شده و با اقساط معوقه دست به‌گریبان هستند درحالیکه نه بانک‌ها توصیه دولت مبنی تعلیق اقساط را می‌پذیرند ونه رانندگان شامل بیمه بیکاری هستند.

بیشتر بخوانید: 6 پیشنهاد برای حمایت از رانندگان سواری کرایه در بحران کرونا

طبقچی ادامه داد: بیشتر رانندگان سواری کرایه در مناطق محروم مشغول بوده و هیچ درآمد یا اندوخته‌ای غیر از کارکرد روزانه خود ندارند البته در تهران هم هزاران راننده به‌خصوص رانندگان فرودگاه درگیر اقساط معوقه بوده و بانک‌ها به‌واسطه پرداخت نشدن اقساط مانع فعالیت آنها شده و مجوز فعالیت‌شان را غیر فعال کرده که در این شرایط رانندگان از دریافت سوخت سهمیه‌ای نیز محروم می‌شوند.

این راننده سواری کرایه تاکید کرد: همچنین رانندگان به‌عنوان اقشاری که شامل حمایت‌های لازم در شرایط بحرانی شوند محسوب نشده و تاکنون حمایتی مانند اعطای وام کم بهره و یا معافیت از پرداخت حق بیمه و غیره به‌طور موقت، برای آنان در نظر گرفته نشده است.

 بحران‌های اجتماعی و معیشتی؛ پیامد بجران کرونا

وی گفت: این در حالی است که در ماه‌های گذشته به‌واسطه گران شدن سوخت و عدم افزایش کرایه، رانندگان سواری کرایه فشارهای مالی مضاعفی را تحمل کرده و با شیوع کرونا واقعاً با بن‌بست معیشتی شدیدی مواجه شده‌اند به طوری‌که نه تنها رانندگان بلکه شرکت‌های مسافری هم در حال ورشکستگی کامل هستند و شهرداری‌ها در این خصوص حتی با درخواست عدم دریافت اجاره برای مدت 2 یا سه ماه نیز موافقت نکرده است.

به گزارش تین نیوز، طبقچی اظهار کرد: در چنین شرایطی اگر واقعاً حمایتی از رانندگان مسافری که کارکرد روزانه دارند صورت نگیرد این صنف متلاشی و بحران کرونا هم که تمام شود جامعه با بحران‌های اجتماعی و معیشتی اقشار ضعیف و شکننده از جمله رانندگان روبرو خواهد شد.

وی افزود: درخواست رانندگان ارایه کمک‌های دولتی از قبیل تعویق اقساط وام و حق بیمه، اعطای وام‌های کم بهره، عدم دریافت عدم دریافت هزینه بابت تمدید و فعال‌سازی کارت‌های هوشمند رانندگان از سوی سازمان راهداری و دریافت بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی برای در امان ماندن از کرونا و ... است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.