| کد خبر: 242462 |

با وجود اینکه شاید به نظر برسد ایده توسعه و راه‌اندازی سیستم حمل و نقل سریع السیر زیرزمینی "ایلان ماسک" موسوم به هایپرلوپ(hyperloop) با شکست یا حداقل توقف مواجه شده است، اما وی به تازگی اعلام کرده است که شرکت "بورینگ"(Boring) در سال‌های آینده این سیستم را راه‌اندازی خواهد کرد.

تین نیوز

 ایلان ماسک در سال ۲۰۱۳ پس از آن که در لس‌آنجلس در یک ترافیک سنگین ماند، برای اولین بار ایده یک سیستم حمل و نقل پرسرعت زیرزمینی بین شهری را مطرح کرد، اما توسعه این ایده را به شرکت‌های دیگر واگذار کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اما وی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که خودش یک سیستم هایپرلوپ ایجاد خواهد کرد که از مسیر نیویورک تا واشنگتن مستقر می‌شود. اکنون وی در توییتی اعلام کرده است که شرکت "بورینگ" تلاش خواهد کرد تا یک هایپرلوپ را در سال‌های آینده بسازد.

هایپرلوپ سیستمی است که مانند مترو شامل واگن‌هایی است که مسافران یا محموله‌ها را از طریق لوله‌های کم فشار(نزدیک به خلاء) با سرعت حداکثری حدود ۱۳۰۰ کیلومتر بر ساعت(۸۰۰ مایل در ساعت) جابجا می‌کند. این ایده‌ای است که از لحاظ تئوری کار می‌کند، اما تاکنون هرگز در عمل ثابت نشده است و به سرعتی نزدیک به سرعت حداکثری مطرح شده خود نیز نزدیک نشده است.

"ماسک" خاطرنشان کرد که هایپرلوپ سریع‌ترین راه برای رسیدن از یک شهر به شهر دیگر برای مسافت‌های کمتر از ۲۰۰۰ مایل(۳۲۰۰ کیلومتر) است. وی همچنین خاطرنشان کرد که تونل‌های زیرزمینی هایپرلوپ مانند مترو از آسیب‌های موجود در سطح زمین مصون هستند، بنابراین اگر طوفانی روی سطح زمین رخ دهد، برای هایپرلوپ اهمیتی ندارد و مسافران حتی متوجه آن نمی‌شوند.

در واقع حتی متروها نیز مانند متروی پاریس زمانی که سطح آب رودخانه سن بالا می‌آید، مستعد سیل هستند و متروی نیویورک نیز در طول طوفان "سندی" غرق در آب شد. با این حال، هایپرلوپ را می‌توان طوری طراحی کرد که در برابر سیل مقاوم باشد.

"ماسک" در اواخر سال ۲۰۱۶ شرکت "بورینگ" را به عنوان ابتکاری برای حفر تونل‌های موثر برای عبور خودروها و قطارهای پرسرعت تأسیس کرد. این شرکت اخیراً یک بودجه بزرگ دریافت کرده که ارزش آن را به حدود ۵.۷ میلیارد دلار رسانده است، اما هنوز به جز یک تونل ۱.۷ مایلی در لاس وگاس، هیچ پروژه مهمی را تکمیل نکرده و چندین پروژه را متوقف یا لغو کرده است.

شرکت "بورینگ" در حال توسعه یک ماشین حفاری پیشرفته به نام "Prufrock-۳" است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد، زیرا قادر به حفر هفت مایل تونل در هر شبانه‌روز خواهد بود که تقریباً ۵۰ برابر سریع‌تر از ماشین‌های حفاری فعلی این شرکت موسوم به "Prufrock-۲" است که در حال حاضر می‌توانند فقط یک مایل تونل در هر هفته حفر کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید