بازدید سایت : ۵۷۱۳۷

فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری

دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با توجه به کمبود شدید راننده اتوبوس و دیگر بخش های حمل و نقل عمومی مسافری، فراخوان جذب راننده در بخش مسافری را به ادارات کلی استانی ابلاغ کرد.

 فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری
تین نیوز

رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای مسافری  با برشمردن سختی های این کار تصویر نامه ای را بازنشر کردند که 20 اسفند ماه 1402 از سوی دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد کمبود شدید راننده اتوبوس و دیگر بخش های حمل و نقل عمومی مسافری و فراخوان جذب راننده در بخش مسافری به ادارات کلی استانی ابلاغ شده است.

خبرهای مهم را بخوانید:

◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل

◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست

به گزارش تین نیوز، در بخشی از این نامه که با عنوان انجام فراخوان سراسری و گسترده به منظور جذب حداقل 10 هزار راننده جدید در بخش مسافری خطاب به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های سراسر کشور ابلاغ شده،  آمده است:  با توجه به کمبود شدید راننده در بخش حمل و نقل عمومی مسافری، مقتضی است ترتیبی اتخاذ نمایید تا انجام فراخوان گسترده از طریق اطلاع رسانی در محل پایانه های عمومی، رسانه های دیداری و شنیداری و همچنین فعال نمودن بخش خصوصی و تشکل های صنفی ذی ربط به منظور اغنای جویندگان کار برای ورود به حرفه رانندگی و فعالیت در این بخش با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد.

عکس های جنجالی و پربازدید امروز را ببینید:

◄ اعتراض متفاوت و شوکه کننده به کریدور زنگه زور توسط کلیسای سرکیس مقدس + تصاویر

برخی رانندگان بخش حمل و نقل مسافری با بیان مشکلات این بخش از جمله، تعیین نرخ بیمه  ۲۷ میلیون ریالی برای رانندگان پایه دو و ۳۳ میلیون ریالی برای دارندگان گواهینامه پایه یک، افزایش ۱۵۰ الی ۵۰۰ درصدی تعرفه دولتی خدمات کارت هوشمند راننده و ناوگان که این عمل منجر به افزایش ۵۰ درصدی هزینه تمدید کارت هوشمند در انجمن ها شد،  افزایش هزینه گواهی تست عدم اعتیاد به میزان  120 درصد، افزایش نرخ کارت سلامت توسط مراکز طب کار به ۸۵۰ هزار تومان ،  محاسبه دلاری نرخ لوازم یدکی و خدمات خودرویی و.... عنوان کردند: با چه امید، پشتوانه، حمایت و آینده ای ... افراد جویای کار باید برای ورود به حرفه رانندگی بخش حمل و نقل مسافری اغنا و جذب این حرفه شوند؟

نامه فراخوان جذب راننده اتوبوس

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام عباس نیک طبع

    با سلام شما که نمیتوانید خواسته رانندگان شاغل در این کار را تامین کنید چطور می خواهید شخص دیگری خود را در این شغل گرفتار کند نه بیمه تامین اجتماعی درست حسابی نه بیمه تکمیلی درمانی نه نظارت درست بر رفتار و عمل کرده شرکت ها در مقابل راننده نه عمل کرده سازمان در مقابل تامین خودرو و رفع اسقاط خودرو فرسوده بالا بودن قیمت خودرو و قطعات و پایین بودن کرایه حمل و نقل مسافر که نمی توانند جواب گوی خرج خودرو و هزینه زندگی راننده را بدهد کم کردن سهمیه سوخت خودرو مجبور کردن راننده به زدن سوخت آزاد آیا واقعا هنوز دل خوش به اضافه شدن راننده جدید ورودهستید شما که نمی توانند داشته ها را نگهدار کنید چگونه انتظار دارید راننده جدید ورود هستید من خودم الان با هر زحمتی هستد دنبال بازنشستگی هستم تا از این شغل فرار کنم
    واگر شده کنار خیابان سیگار ویا سیب زمینی بفروش ام درآمد بیشتر حال حاضر می باشد و دیگر نه کار سلامت می خواهد نه دفترچه ثبت ساعت ویا کارت هوشمند ونه هزینه برای آن ها و دیگر نه کمیسیونی بالا وپولهای بی حساب کتابی که از راننده گرفته می شود و در آخر رهای از بند قوانین که فقط آنهای که به نفع سازمان وشرکتها می باشد اجرا می گردد

    • رضا سالاری

      سلام تو رو خدا شما همین راننده‌ها رو تأمین کنید،رانند جدید پیش کشتون باشه...

  • سلطان

    به نام خدا،
    مسئولین در حوزه راهداری پلیس راه،
    وجدانتان را قاضی قرار بدهید،چکار کردین که رانندگان بخش مسافری کوچ کرده اند به سمت باری،🤔
    یقینأ مشخصه ازسوی دو ارگان فوق الذکر ،مورد آزار واذیت قرارگرفته اند

  • یوسف

    سلام به مسولین محترم. چطور انتظار دارین یه راننده شب تا صبح بیدار بمونه با چه امیدی؟؟!! سختی کار نیست این وضع بیمه رانندگان شده افتضاح. تو رو خدا با چند تا بچه میشه با این وضع زندگی کرد؟!!

  • ناشناس

    ابتدا باید ریشه مشکلات و عدم رضایت از این شغل را بررسی و حل کرد اغلب پلیس راه های کشور متاسفانه رانندگان اتوبوس بین شهری را به چشم برده و اجنبی تصور می کنند و با کوچکترین تخلف رانندگی بلافاصله با رسید کردن دفترچه کار آنان را از تامین نیازهای اولیه محروم و از کار بیکار می کنند !

  • ناشناس

    درکشور کدام صنف به بهانه های کوچک از ادامه کار محروم می شوند مگر رانندگان حمل ونقل مسافر و خانواده آنها خرج ندارند ؟

  • مهدی

    وقتی برای صدور گواهینامه پایه یک هزارتا قانون و تبصره و مسخره بازی قرار میدهید باید هم بهتراز این‌ها به سر کشور بیاید همین بغل گوشمان افغانستان خدا شاهده من راننده ترانزیت رادیدم طرف هنوز هیجده سال هم سن ندارد آمده با تریلی داره ترانزیت کارمیکند بعد راهنمایی و رانندگی ایران هر کسی که از خواب بلند میشه یک قانون برای خودش وضع می‌کند واقعا از استاندارد های جهانی خیلی عقبیم

  • امید

    طبق قانون سختی کار گرفته شده با هزینه های بالا و با حقوق کم چه انتظاری دارید این بخش به مشکل بر نخورد

  • حمید

    کاش خدا ما را هم نجات میداد از این شغل فراخوان نمیخواد حق مردما بدن خودشون میان

  • افشین

    یکی از مخترمین دلایل این هست که روزبروز تمدید هوشمند راننده رو غیر از هزینهاش دشوارتر میکنند از جمله ایم مشکلات تعداد صورتحسابهای راننده جهت تمدید و مسافت طی شده توسط رانندس و مشکلاتی که برای اتوبوسها درست میکنن بازم برای تعداد صورتحساب و... و هزار بهونه دیگه از جمله مشکل بعدی جدیدا اینکه بیمه برا تمدید هوشمند راننده رو میفرسته کافینت که ببینند آیا جواز دیگر بنامش هست یا نه و هزار دردسر دیگه

  • ناشناس

    باسلام. چگونه انتظارداریدراننده بااین همه مشکلات عدیده ازجمله گرانی لوازم یدکی.کافی نبودن سوخت.سرمایه جانی ومالی شخص راننده.کمیسیونها سربه فلک کشیده شرکت‌هایی حمل ونقل ازرانندگان.افتتاح بودن جاده. وهزارویک مشکل دیگر هزینه سرسام آورخودرووبیمه پرداختی تامین اجتماعی راننده.بازبه شغل سخت رانندگی ادامه بدیم وازجان ومال خودبگذریم

    • ناشناس

      درود بر تمام رانندگان زحمت کش وبی ادعا
      من در ایران۳۳ سال راننده بودم هم مسافری وهم تریلی وقتی امدم اروپا دیدم پلیس ومردم چقدر احترام به رانندگان سنگین سوار قاعل میشه قبطه خوردم اینجا نه کارت هوشمند میخواد نه کارت سلامت میخواد چون مملکتش به کشور های دیگه خدمات نمیده ودارایی مملکت رو خرج کشور ومردم خودش میکنه امیدوارم این روزها به ‌پایان برسه وصاحبین قانونگذار قدر رانندگان زحمت کش رو بدونن وقانون سختی کار را اجرایی کنن تا راننده ها دلگرم بشوند به امید انروز

  • یاعلی‌مدد

    سلام.اول‌یه‌فکری‌بکنین‌به‌حال‌وروزرانندگان‌فعلی‌اتوبوس‌وماروازهزارتامصیبت‌وبدبختی‌ومشکل‌که‌سرراه‌امرارمعاش‌راننده‌اتوبوس‌هست‌بکنین‌بعدآبه‌فکره‌جذب‌رانندگان‌جدیدبکنین..قابل‌توجه‌راننده‌های‌محترمی‌که‌این‌اگهی‌رومیخونن:خرداغ‌کردنه‌باباجون‌هول‌ورتون‌نداره...

  • ناشناس

    آقای رئیس محترم این جانب حدود ۱۷سال راننده تانکرهای سوخت هستم چونکه سن اینجانب ۶۰سال است بنده را از کار تسویه کردند درصورتیکه هنوز هم سرحال و توانایی در کنترل تریلی سوخت را دارم

  • سید

    عزیز من چرا جو سازی میکنی
    هر شهری کم داری بیا از ترمینال مشهد ببر
    بعله بیمه تکمیلی مسافری با باری 100درصد فرق داره بیمه ماهی 3 ملیون و دویست راننده های قدیمی رو باز نشست نمیکنین بکنینم نمیرن با ماهی 8 ملیون اتوبوس هاییم که الان فعالن در شعن مسئولین محترمه همش فرسوده فقط نما داره
    نگو عزیزم راننده مسافری کمه بگو کسی نمیره جوان سیر کار کنه
    من خودم یه ماهه سرویس نرفتم دارم باری میکنم

  • محمد رضا

    ۱۵ساله از ورزش و... افتادم اگه میرفتم اروپا کارگری به جای راننده اتوبوس ایران الان زن و بچه ورفاه وکار وامنیت شغلی داشتم ولی الان هیچی ندارم وایندم خراب شد... دولت هم بجای درک کردن فقط از جیب ما پول می‌بره انگار ماشین مال ماست !! پلیس راه یه سرباز پدرمونو در میاره و مسافران ..

  • سبحان ایرانی اصیل

    واقعا بنده این ۱۳ ساله که تو حمل نقل مسافری کار میکنم ،ولی هرسال عزاب بیشتری میکشم قانونهای من درآوردی از مسولین سنگ اندازی و هزینه اضافه کردن بیخود بی جهت مثلا کارت سلامت زیر ۴۰سال دوسال اعتبار بود شد یکسال ،۸۰ الی ۱۲۰ تومان هزینه اش بود شده ۶۰۰هزارتست اعتیاد برای هوشمند نداشت اضافه شد یعنی تو یک روز هم باید تست برای هوشمند بدی هم بری راهور برای اعتبار دفترچه تست اعتیادبدی این همه وقت هزینه بدی کارم نیست صورت وضیتهارو هم دو برابر کردن برای تمدید کارت هوشمند دیگه خسته شدیم .مدیرو مسولی که میزارن پشت چنین میزهای مهمی هم سواد این کارروداشته باشه هم کار دان نه هرکی کی باآشنابازی این جور کارهای مهمی رو بسپارند تا مدیرت کنه زندگی شاغلین این بخش ب خطر انقراض انداخته فرداش مردم اسیر میشن سرگردان راننده ماشین کار نکنه

  • مهدی طوسی

    باسلام چرا بجای اینکه به داد همین رانندها که هستن و هزارو یک مشکل دارن نه امنیت شغلی نه درامد مکفی و نه ارزشو احترام نه بیمه درست فقط پول میدیم نه سنوات نه عیدی نه حقوق ثابت نه حمایت اداره کار نه حمایت انجمن صنفی چون از جنس راننها نیستن نه کارت خرید نه کارت هدیه نه خیلی چیزای دیگه حتی برای کارشونم باید با هزینه خودسون باید لباس فرم تهیه کنن نه سختی کار کی قرار بیاد چون اگرم کسی بیاد مثل بقیه میره چون فقط اواز دوهوله در حال حاصرم اتوبوسا فرسوده جاده فوق العاده خرابو افتضاح چه اتوبان چه جاده معمولی اول برای اینا که هستن چاره بایندشید تا نفرات جدید

  • مرتضی

    سلام فقط یکی از مشکلات راننده اتوبوس ها که باز نشسته میشن که تازگی برای همکاران خودم هست وضعیت حقوق که کمترین حقوق برای این قشر زحمتکش در نظر گرفته شده اونم با سی سال زحمت توی بیابان ماهی 8500که یک هفته هم این مبلغ توی خانواده پنج نفره دوام نمیاره
    حالا چطور ی جوان بیاد به این کار پر زحمت و بی آینده نزدیک بشه..این فقط یکی از مشکلات بود.شغلی که هیچ نظارتی نیست

  • محمود کیان منش

    سلام
    بدون مقدمه بگم بنده راننده پایه یکم دفترچه ثبت ساعت و کارت هوشمند و کارت سلامت را هزار مشقت گرفتم و ماهیانه دو نیم میلیون حق بیمه رو به بدبختی پرداخت میکنم.
    با تمام این احوال با اینکه شغل رانندگی شغل سختی هست سختی کار هم قابل تحمل است اما بدترین رفتارها رو از سرباز راهور تا بالاترین مقام مانند تیری که به قلب مان بزنند هرگز قابل تحمل نیست.ابزار فشار و بی احترامی دست شون هست وهر وقت هم که دل شون بخواد به قول خودشون شلوار راننده رو میکشن پایین و میگن تست و بعدش هم خدا نکنه قرص مسکنی مصرف کرده باشی هفت خوان رستم رو با گرفتن پولهای ناحق و پاسکاری با کدهایی که به رنگ سیاه و قرمز میدن به پلیس راه و پاسگاه وبا عنوان متهم برو دادگاه و جریمه های انچنانی رمقی نزاشتن برای راننده که بخواهیم ادامه بدیم این راه رو..مخصوصا خراسان رضوی که هیچ کجای ایران مثل خراسان رضوی برخورد نمیکنن...
    به داد راننده ها برسید که از دست راننده جماعت کاری ساخته نیست..اکه مسئولی این پیام رو میخونه دست به دست بشه و برسه به یک فریادرسی که ظلم و ستم به راننده جماعت در خراسان رضوی خاص مشهد بیداد میکنه..من قید رانندگی رو زدم وعطایش را به لقایش بخشیدم ولی به داد راننده ها برسید که روز فیامت هرکس از دستش کاری بر اومد و انجام نداد باید جوابگو باشه

  • بی پناه و بی فریاد رس

    بی پناه و بی کس
    هزینه های پرداختی راننده اتوبوس قابل گفتن نیست و بیش از اندازه بالا
    اما ظلم و ستم و بی احترامی که پرسنل راهور در خراسان رضوی مشهد به راننده ها میشه هرگز قابل تحمل نیست و با این اوضاع توقع اینکه کسی بخواد خودشو تو باتلاق گرفتاری ها بندازه توقع بی جایی هست چرا که خیلی از راننده ها رو با اهرم فشاری که دست شون هست خانه نشین کردن .با این شرایط روزهای بدتری هم در مورد جذب راننده در راه هست و تا این چرخه ی معیوب درست نشه کسی جرات نمیکنه به این شغل رجوع کنه..هزینه ها کمرشکن کار سخت و طاقت فرسا و رفتارها سوهان روح راننده...گدایی و ...شرف داره بر رانندگی اتوبوس بین شهری...
    با رفتار ماموران راهور این قشر نسبت به نیروی انتظامی و پایس بدبین وعده ای عقده ای تعداد زیادی از راننده ها رو به عمد خانه نشین کردن
    گواه این سخن بنده مراجعه به بایگانی های دفترچه ها و گواهینامه های شش ماه توقیف شده در قسمتهای مربوطه هست...
    اگر فریادرسی هست بسم ا....بعدا فراخوان بدین ..لبیک با افتخار..
    برای وطن کار که وظیفه هست جان هم درکف دست هدیه ی ناقابل ما

    • بیوک

      تا این پلیس‌های بی وجدان است اخِذ دفترچه این شغل بیزارمون کردند

  • ناشناس

    سلام بنده با سی سال راننده اتوبوس با هفت میلیون تومان باز نشسته شدم آنهم الان دو سال دوندگی بیمه تامین اجتماعی کرج شعبه سه ،،فقط سنگ اندازی می‌کنه
    خوب ادامه این کار برای جوانان درست است لابد نه ،،،اکبری

  • ناشناس

    بی سوادان جایی که سن برای گواهینامه کمتر کنند برای گواهینامه پایه یک سن‌ زیاد کردن واقعلا جایی تاسف مثل ساعت کشور که جلو نبردند اینها فکر آینده نیستن اینها فقط برای خودشان قانون درست می کنند که تا ظهر بخوابند تاسف از آینده فرزندان این کشور

  • علی رفسنجانی

    سلام بخدا هرکس وارد این شغل بشه خودش را بیچاره کرده نه بیمه ی نه سختی کاری نه حمایتی از طرف دولت ،،،، باربری ها هم ،،، الی ماشالله کمیسون بر می دارن از کرایه ماشین بر می دارن که راننده بدبخت هیچ کار هم نمی تونه بکنه کسی جوابگو نیست به قران اگر به فکر اینده خودتان و خانواده تان هستید وارد این شغل نشوید از ما گفتن بود که عمرم گذشته شما ها خود دانید شب تا صبح بیدار خوابی بکشی تو سرما و گرما و کولاک ان وقت به کار ما میگن کار تفریحی است سختی کار هم بهت نمی خوره بازنشت هم که بشوی باید از این دکتر به اون دکتر بروی یا دیسک گردن داری یا دیسک کمر داری یا زانو درد داری بعد بازنشتگی ما راننده ها هم مثل یک کارگر ساده حقوق می دهن خواستی وارد این شغل بشی با یک راننده درد دل کن تت از شغل به اصطلاح تفریحی برات توضیح بده

  • Ms

    کاملا با فرمایش شما موافقم . دمت گرم . از طرفی هم برای گواهینامه پایه یک انقد سخت گیری می‌کنن و نسبت به اون پولی که میگیرن هیچ خدماتی هم نمیدن . شما که میگی راننده نداریم باید یه ترتیبی بدید که بنده خدا راننده ها با امید بیان سر کار

  • محمد ملک نژاد

    سلام دوستان و همکاران راننده ، مشکل اصلی از جایی هست که در انجمن رانندگان که باید مدافع حقوق رانندگان باشد ، گاراژ داران و یا کسانی که دفتر باربری دارند ، عضو هیئت مدیره و ریس هستند که هر قانونی و حقوقی باشد برای خودشون اجرا و تفسیر میکنند لذا با شرکت در انتخابات یا اعتراض این افراد دورو و فرصت طلب را از این بالا نشینی به پایین پرتاب کنید تا بتوانید مستقل باشیم و گرنه این قصه سر دراز دارد

  • بابک مستوفی

    باسلام وخسته نباشید به همه رانندگان برون شهری.واقعا درتمام دنیا با راننده پایه یک اینچنین کاری که شما میکنید/انجام نمیدن نه بیمه/نه حقوق مشخص ودرست حسابی/نه بازنشستگی درست/ودرکل با کلی هزینه های مختلف /ایا دوست راهدار من شما با چنین مزایای کار میکنید.خودتان قضاوت کنید.ممنون.

  • جعفر

    با عرض سلام
    من راننده برون شهری هستم الان چند سالی هست که می خواهم ماشین رو عوض کنم نمی توانم یک سالی هست که ثبت نام کردم برای ماشین جایگزین فرسوده دولت هیچ همایتی نمی کنه با این گرونی ماشین که هر لحظه گرون میشه وبا این گرونی لوازم یدکی و دست مزد مکانیکی ها نمی دانم چه خاکی بر سرم بکنم به خدا شرمنده زن بچه هام هستم هیچ کس به داد ما نمی رسه الان نزدیک به بیست سالی هست که راننده برون شهری هستم دیگر نمی توانم شغلم هم عوض کنم تورا خدا به راننده هایی الان دارند زحمت می کشند هواشون رو داشته باشید بقیه خودشان جذب می شوند

  • ناشناس

    رانندگی ارزشی نداره بااون همه سختی کاردرقسمت حمل نقل باری سختی کار ائمال نمیشه ارزش پشت فرمان نشتن نداره

  • بهزاد

    شما که برای یه کارت هوشمند هزارتا مانع گذاشتید از کلاس های طولانی مدت با ساعات زیاد تا امتحانات فنی حرفه ای و..... که راننده اصلا غید هوشمند و کار را میزنه چه انتظاری دارید مثل قبلا راه را باز کنید تا باری به راحتی بتونه بیاد مسافری یا بلعکس

  • علیرضا

    مردم راننده اسنپ میشن درآمدشان بیشتره و راحت تر.

  • هوپر

    بایلام ودرود واقعا درد دل کل کامیون دار راننده سنگین شهری بین شهری جناب نیک طبع گفتید ولی کو گوش شنوا مسئولین کجا فکر منو تو راننده ومالک بیست پنج سال کار تو این شغلو میکنن

  • ناشناس

    شماها رانندگان با تجربه را به بهانه کارت معافیت حذف میکنید و اکثریت آنها می روند خارج کشور گواهینامه بین‌المللی می گیرند
    قانون هایتان را تغییر دهید که کشور به بحران ....می رسد

  • S gh

    معاینه فنی رو از شش ماه کردن سه ماه بجای کم کردن هزینه دوبرابر بردن بالا هزینه کارت سلامت کارت هوشمند راننده عدم اعتیاد همه چیز رو چندین برابر بالا بردن دیگه لاستیک و روغن هزینه تعمیر موتور ماشین اینا که دیگه مصیبت های که باید خونه زندگی طلای دست بچه ات رو بفروشید تا بتونی درستش کنی اگرم کسی بهت زنه یا خودت دور از جون تصادف نکنی از جاده و راه امنیت که دیگه چی بگم آقا نیایین تو این شغل فقط روز حمل و نقل یه تبریک خشک و خالی میندازن جلوت با جمله راننده زحمت کش بلانصبت خرت میکنن

  • ناشناس

    اگر بازنشسته شده باشیم دوبارمی توانستیم اقدام کنیم سن زیر 60ساله

  • هادی

    عملا دولت حمل نقلو دستی قفل کرده هزینه بالا ودر ضمن درصمن ودر ضمن کم کردن شدید سهمیه سوخت یعنی هیچی ازاد باشه بخری یعنی صادر میشه ازم ض میلک به افغانستان وپاکستان .راننده وکامیون دار برن غاز کباب کنن

  • ناشناس

    شماها که هر سال بیمه رانندگی را 30درصد گران می کنید انتظار دارید با این درامد کم و افزایش بی سابقه لوازم ید و تعمیرات و بی توجه بودن به سختی شغل راننده که اقتصاد کشور در حمل و نقل جاده ای هست باز رانندگان کار کنند؟

  • ابراهیم گودینی

    تمام دنیا برای رانندگان سنگین احترام و عزت زیادی بهشون میزارند بجز کشور عزیزمان از متصدی بار بری و پلیس راه کشور عزیزمان و دیگر اورگانها مربوطه به این شغل فقط فقط زور میگن و حرف رانندگان هیچ جای ایران ارزشی براشون ندارد و پول‌های هنگفتی از رانندگان زحمت کش به هر عنوان می‌گیرند و هزاران دلیل دیگری

  • ناشناس

    با سلام. میخواستم بگم با چه رویی فراخوان راننده در بخش مسافری میدید .با این همه مشکلات در این بخش از جمله بیمه.معاینه.کارت سلامت. واز همه مهمتر پلیس راه.که به کوچیکترین چیز دفترچه راننده رو ظبط میکنن.مگه وقتی دفترچه راننده ظبط بشه زن و بچه‌ اینا چه گناهی دارن چون عملا از نون خوردن میوفتن این یکی از مشکلات در بخش مسافربری هست ووووغیره

  • محسن

    من بازنشسته هستم برای تمدید کارت هوشمند 27000000 تومان از من درخاست کرده این واسطه ها چه جوری تمدید میکنند که خود دولت نمیتونه حقوق بازنشستگی کفاف زندگی رو نمیده

  • مهدی

    باسلام بعد ۳۰ سال که راننده برون شهری بودم.حقوق بازنشستگی من شش ملیونو۷۰۰هزارتومان.کارت هوشمند ندارم.وگر نه باز کار می‌کردم.ولی خیلی حق بیمه دادم.چرا با بیمه آزاد یک جور حقوق میگیرم

  • Mahdi

    یک همکار رابخاطرمصرف داروی مسکن وتست اعتیادشش ماه بیکارمیکنن شش ماه اقای محترم پلیس راه واقعااگرشماروشش ماه بیکارکنن چطورمیتوانیدخرج زندگی زن وبچه ات روبدی.درعین حالی که حتی اگرطرف اعتیادهم داشته باشه بخوادترک کنه دوماه هم کارنداره

  • محمد

    باسلام 20سال با اتوبوس کارکردم کرونا اومد 5ماه بیکار شدم کسی نیومد بگه شما شغل داشتی کار میکردی خلاصه بادرامد کم بیکار شدی برا شارژکارت هوشمند باید صورت وضعیت بگیری دیروز رفتم کارت هوشمند شارژکنم گفتن صورت حساب سوری ه با خاهش تمنا دوماه تمدید شده در ضمن یه نگاهی به صفحه دوم دفترچه کار بندازید کلی تعرفه اخذ دفترچه هست با این وضعیت چطور میشه کار کرد بخدا خسته شدیم

  • علی مهرآور

    حقوق بسیار کم ومسئولیت و فشار بسیار زیاد و مزایایی که اصلا وجود ندارد بنده سالها پیش راننده اتوبوس بین شهری بودم و همان موقع گذاشتم کنار،شرایط خوب باشه حاضرم بر گردم سر کارم.ممنون

  • موسی بهزاد

    خدای دور کشور حصار کشیدین اجازه اتوبوس و مینی بوس نمیدین بعد انتظار دارین کمبود راننده نباشد.

  • بهروز

    بااین وضع گرانی لوازم یدکی و... افزایش بیش ازحد وناگهانی بیمه تامین اجتماعی وقطع کمک هزینه یارانه بنزین سبک وکم بودن سهمیه بنزین کمرشکن خواهد بود ،

  • علی

    من راننده مسافری هستیم چند سال بیابان بودم چکار کردین هیچ مزایای نداره بجز سختی کار مجبور شدم بابیمه زیاد واداشتن بیمه تکمیلی وحقوق کم ۱سال رفتم نگهبانی آنقدر هم راحتم ماهی ۳۳۰ بیمه بدم بد ۶میلیون بازنشستگی بگیرم اینطور شب پیش خانواده‌ ام هستم راحت تا برم رانندگی اتوبوس

  • امین رسولی

    من بیشترنظراتوخوندم ولی کلااکثریت بجای دردراننده دارن ازگرانیدمینالن وکلاچرتوپرت میگن وفکرمیکنم اینایی که نوشتن صاحابای اتوبوسن نه راننده بنده خودم8سال راننده اتوبوس خط گرگان به تهران بودم مشکلات زیاده ازجمله:24ساعت کلا3ساعت خونه ایم اونم یروزدرمیان یعنی یه راننده یه روزمیره اون یکی بازبایدبره ترمینال کارای ماشینوانجام بده تابرای سرویس آماده کنه وبرگرده بازبرن سرویس مشکل دوم درماه خانوادتودرست نمیبینی حالااین به کناردرامدش هم راضیت نمیکنه که حداق بگی زنوبچم درست زندگی کنن اونم نیست چون همیشه بیچاره ای خودتون بگین روزی800تومن توی 21ساعت کاذپول حساب میشه اونم با40تامسافری که هرکدوم یه غکرجداگانه ای دارن یهدخواسته دارن؟وخواسته های همه ازرانندس ماشین خراب میشه راننده گرمه راننده سردراننده یکی ازاون ته پشتش میخواره میگن راننده یعنی این راننده غلط نکردکه راننده اتوبوس شده بعدشم ایناروبذاریم کنارازیه سربازبایدانقدبترسی که نکنه دفترچت بره بجای اینکه میری پلیس راه اون بگن خداقوت،که هیچ ماهم میگیم اخم میکنن انگاریه دزدبی سروپارودیدن ازاونوربیمه تامین اجتماعی انقدگران شده که خودمن لیمه روستایی کردم که کمتذدربیادکه اونم رسوندن به تامین اجتماعی راهشوبستن واسه راننده،هیچجااعتبارنداری نه توشغلت نه توجامعه حتی بامدرکت بهت نون نمیدن صاحاب ماشین خودش حقوقتوبالامیبره که هردوسال میخواد100تومن بره بالا،با انجمن صحبت میکنی میگه به ماچه به صاحاب ماشین میگی میگه ناراضی هستی بسلامت....خطم کلام دادا حرف زیاده یابهتره بگم درد...من خودم الان اومدم سرترلی چون الان لااقل فکرم آرومه خداروشکر......

  • محمدرضا

    سلام به همه همکاران بزرگوار
    من ۲۵ساله حمل ونقل باری کارمیکنم اونجام خبری نیست بیمه هستیم هزینه میدیم ولی خدمات نیست همه جا ۸ساعت کارهست رانندگی ۲۴ساعت اسیرجاده ایم نه صنواتی نه خدماتی اخرشم میگن شغل تفریحی ۳۰سال کار اونم شانسی هست که برسیم به بازنشستگی یانرسیم خدابدادهمه راننده های زحمتکش وبی ادعا برسه یاحق

  • حسنعلی

    پدر امرزیدها بی حرمتی به قشر زحمتکش یک مملکت همینه ،وقتی تمامی ارگانها به بهانه مختلفی باعث اذیت و ازار راننده میشوند وقتیکه قوانینی وضع میشه که در هیججای دنیا نیست مثلاً ابطال گواهینامه بخاطر قطع یک انگشت آخرش همین میشه

  • نقره داغ روزگار

    ببین چیکارکردیدقابل توجه مسولین بی کفایت وبی لیاقت که یکی هم رضایت نداره،پشت تلویزیون آدمهای خودتونومیاریدجلوی کامیون یااتوبوس بهش یادمیدیدکه بگه همه چی خوبه گل وبلبله ولی اینجوری هم مملکت داری نیست بیشترتفکرکنیداین راه به مقصدنمیرسد

  • مصطفی

    سلام
    من چندسال با اتوبوس کار میکردم،الانم نزدیک به دوساله با همه نوع کامیون کارمیکنم،،راننده اتوبوس،اینقدر دیگه بختش برگشته،که باید برای یک ثبت ساعت جلوی سرباز پلیس راه هم خم و راست شود،،شما لطف کنید اول منزلت وشان راننده اتوبوس را در کل کشور،برای همه ارگانها مثل دفتر مسافربری ها،پلیس راه ها،ایست وبازرسی ها،توجیع بکنید بعد دنبال راننده اتوبوس بگردید
    باتشکر

  • سعید

    باسلام از بس مه چی رو سخت می‌گیرم مبلغ گواهینامه پایه خیلی زیاده از طرف کارت سلامت به اضافه اعتیاد به اضافه کارت هوشمند و غیره ۷ خانه رستم درست کردن هستند

  • ساسان

    درود بر رانندگان زحمتکش کشور ،،،
    بهتر است هرگز کسی به این شغل پر دردسر ، پر مسئولیت که از طرف تمام ارگانهای دولتی هیچ توجهی بهشون نمیشه وارد نشوند ، سختی کار رانندگان را ندادند ، کمترین حقوق بازنشستگی به آنها تعلق می‌گیرد ، از تمام مزایای شغلی دیگر مشاغل کشور محرم هستند ، از سوی پلیس راه و راهداری و و و پیوسته رصد شده و زیر ذره بین هستند ، تا زمانی که تمام مزایای بین المللی این شغل به کاربرانش تخصیص داده نشده ، بهتر که این َشغل بفراموشی سپرده شود و وزیر راه و رئیس راهداری خودشان با این حقوق بی مزایا رانندگی کنند ....

  • حسین

    فقط زور بالا سر راننده های عمومی هست. چه باری چه مسافری . اگر اتفاقی پیش نیاد ۳۰ سال بعد بازنشسته میشه. من ۱۶ سال سابقه کامیون دارم . بخدا هر کسی راهنمایی میخواد میگم زندگی تو با این شغل در ایران خراب میکنی. ساعت کار بالا. سختی وحشتناک کار . جاده ها نا امن. خطر تصادف. دورراز خانواده. و در نهایت کمترین اجرت . چون تمام کرایه را دفتر دار ها میخورن. دولت خودش میدونه ولی زورش نمیرسه. به همه میگم برو زندگی یه کارمند را با راننده مقایسه کن خودت متوجه همه چیز میشی. کارمند در سال ۳ ماه مفید کار نمیکنه. آسایش و آرامش و سختی کار و درآمد و در کنار خانواده بودن ش همه بجاست . ولی راننده عمومی ....

  • عبدالاه

    بنده 15سال راننده اتوبوس هستم یه پراید مدل پایین ندارم چرا باید ادامه داد.اگه راست میگین اتوبوس اقساطی در اختیار راننده بزارید تا برای خود و فرزندانش شغل بشه

  • راننده

    اول سختی کار رانندگان رو حل کنید بعد دنبال راننده بکردید بیچاره راننده از هر کاری شغلش سختره بعد یک نادانی بلند میشه میکه رانندگی یه شغل تفریحی هستش .

  • قدرت طهماسبی

    به راننده حقوق و مزایای مناسب بدهید و تغذیه و سلامت آنها را در نظر بگیرید تا آمار تصادفات رانندگی کاهش یابند

  • ناشناس

    با سلام بنده بازنشسته هستم 30 سال هم راننده اتوبوس بودم 60سالمه 10سال هم گواهینامه ام اعتبار دارد اما کارت هوشمند مرا که احتیاج مبرم دارم به علت بازنشستگی شارژ نمکنن کجا باید مراجعه کنم تا شارژ کنند

  • عبدالله

    سلام
    توی هر شرکت وارگان اگرنیرویی مشکل یا مریضی براش پیش بیاد میره مرخصی برمیگرده سرکاراما توشغل ما اگر راننده ای ۲ددوهفته مریض بشه تو خونه بخوابه برگرده دیگه سوخت نداره کار کنه چون سوخت ذخیره تو کارت سوخت شده وصورت وضعیتم که نزده بعداز ۱۵ روز شاژ بشه ای کاش مدیران دولتی روزهاهم نمیومدن سر کار مارازی بودیم تو خونه میخوابیدن حقوقشون میگرفتن
    انکه خوابش بهتراز بیداریه
    وان چنین بیداری مرده به
    اینقدر طرح مردم ازار ندین بهتره

  • ناشناس

    عوامل غارتگر داره مردم و خود حکومت رو نابود میکنه

  • فرخ حسنپور اسفهلانی

    اقا به پیر به پیغمبر مدیران سواد مسئولیت واگذار شده را ندارند چون اینکاره نیستند چون اطلاعات از مشکلات این صنف ندارند البت به همه حوزه های مدیریتی الا نظامی بر میگردد

  • فلاحی

    جدی میفرمائید خسته نباشید

  • مسلم

    مسافر نیست راننده زیاد هست

  • رامتین

    بنام خدا
    باسلام
    راننده از چین وارد کنید,,🤣

    • قاسم پارسا

      اگه راننده مسافری ازهمه لحاظ تامین باشه چراترک کارکنه اول مشکل روتوخودسازمان دنبال کنیدبعددرخواست همکاری کنید

    • ناشناس

      مسافتهای طولانی استراحتگاه درست حسابی توترمینالهاشون ندارن بهداشتی نیست فقط پول میگیرن

  • مسلم

    مسافرت با اتوبوس قدیمی و خز شده مسافر نیست برای اتوبوس

  • امین

    سلام.وقت بخیر.مشکل از نبود اتحادیه قوی هستش.اتحادیه رانندگان،اتحادیه اتوبوس داران،اتحادیه تعاونی داران،اتحادیه تعمیرکاران و...
    رئیس و اعضای اتحادیه ها باید افراد صلاحیت دار باشن.بخش رانندگی اتوبوس باید برای سرویس شب نرخ کرایه ها رو حداقل سی درصد افزایش بده،برای روزهای تعطیل سرویس روز حداقل سی درصد و سرویس شب حداقل پنجاه درصد،البته مالک اتوبوس باید مقداری از این افزایش درآمد رو به راننده و شاگرد اتوبوس بده به صورت توافقی.اگر اینطور بشه یه مقدار از مشکلات قشر زحمت کش رانندگان اتوبوس کم میشه.با تشکر.

  • ابان

    به قول بعضی ها مسافربر های شخصی فقط گواهینامه و خودرو دارند کار می کنند و خرید اتوبوس و کامیون و گواهینامه پایه یک برای کار کردن آزادانه از راننده بی نیاز خواهید شد و ترافیک کاذب شهرها به جاده ها کشانده خواهد شد همه معابر در تصرف خودروها با ترافیک کاذب و قفل شده .

  • علی

    برید ببینید در کشور ترکیه باراننده اتوبوس چه کارهای که نمی‌کنند جان خودشون ميدند برای یک راننده

  • شاهرخ

    باسلام اینا وقت چرت می‌گین.کسی به فکر رانندها نیستن چه بخش باری چه بخش مسافربری همین دولت صاحب ماشین ها رو و راننده ها رو بدبخت کرد .فقط دنبال این هستن که چه جوری حق بیمه ما رو زیاد کنن.چون دیگه چاره نداریم خودشون هم میدونن هر کار کنیم تمام مدارک هامون به هم وابسته هستش.وقت میتونم به خدا لعنتشون کنه.تمام

  • حسن رمضانی

    میتوانید از رانندگان قدیمی که باز نشسته شده اند خواهش کنید البته با حقوق بازنشستگی که دارن برای چند سال کمک بگیرین

    • ناشناس

      سلام ب والله هر کی بیاد تو این شغل بیچاره است .خواهش میکنم نیاد بدبخت میشید مثل ما.

    • علی

      شماها خراب کردین این شغلو بازنشتگان و دوشغله ها که خدا میدونه چطور شارژ میشه هوشمنداتون.ما که خوابیم تفنگمونم خالیه

  • فرزند اریایی

    از راننده جماعت بدبختر وبیچاره تر سراغ دارید...باترجیح میدم دوتا سبد گوجه فرنگی و بادمجان کنار خیابون سر چرخ بفروشم ولی دیگه دنبال رانندگی نرم..شب و روز نداریم.جاده نداریم...امنیت مالی و جانی نداریم .جیب ما متعلق به دولتمردان هست هر چی کار میکنیم یه پولی هم باید بزاری رو پوله دو دستی تقدیم کنی ...پس همون اول گفتم ترجیح میدم کنار خیابون میوه فروشی کنم وسلام

  • ناشناس

    بابا تو را خدا راننده مرده مخصوصا ماشین های سنگین که شرایط سخت هم حساب نمی شده راننده ازجیب خودماهی سه الی چهار میلیون پول بیمه تامین اجتماعی پرداخت می کنه باکمسیون های بالای شرکت هاکه از راننده اجباری می گیرند راننده فلج شده خواهشاً رسیدگی کنید

  • ناشناس

    دزدی از جیب مردم زیاد شده و رانندگان بین شهری هم منجمله .

  • ناشناس

    راه آهن گسترش پیدا کنه بجای این همه ماشین

  • ناشناس

    من ۱۷ سال گواهینامه پایه يک دارم شش ماه کارکردم دیدم فایده نداره رفتم کارگری دیدم نسبت به حقوقش مسولیت کمتری دارم و راحت تر هستم

  • ناشناس

    اون آقای با سواد که گفت شغل راننده گی تفریح است الان خودش سرویس به مردم میده

  • علی

    سلام .یکی از بزرگترین مشکلات من که بی خیال شدم و رفتم کنار و ۱۸ میلیون تو شهر با ماشین میکشد کار میکنم .اجبار برای رفتن به مهران و خوزستان و اجباااااره.کار آزاد انتخاب کردیم که هزار باشیم. هنوز روز خوبتونه که تعداد محدودی راننده موندن .بچرخ تا بچرخیم

  • عظیمی

    چندین ساله که از رانندگی زدم بیرون و ماشین فروختم رفت . زدم کار دیگه الحمدالله وضعم خیلی بهتر شده . ولی همون همکاران بنده الان منو میبینن میگن ای کاش ماهم مثل تو کشیده بودیم بیرون از این کار . جلو ضرر رو هر وقت بگیرید فایدست . وقتی بیسوادی بدون تخصص کاری میشه مسئول یه ارگانی نتیجه میشه این قانون من درواردی و دست تو جیب راننده بردن به هر بهانه کارت هوشمند و اعتیاد و بیمه هزار برنامه و قانونی که روز به روز وصف میکنن که فقط از جیب راننده بکنن . از من به همه شما همکاران هر وقت تونستید بکشید بیرون از این شغل به خدا زندگیتون بهتر میشه قول میدم بهتون . از ما گفتن بود

    • مجید ترکزاد

      وقتی راننده باسی سال کار 7تومان میدی توقع داری کسی بیاد تو این شغل همه زیر بنا درست میکنن برا اینده مسعولین ما زیر بنا درست کردن بفرما اینم نتیجش هر وقت راننده با30 تومان بازنشست کردید انتظار داشته باشید بیان تو این شغل

  • امیر

    این همه گلایه اماکوگوش شنوا.من نزدیکه ۱ساله پایه یک گرفتم واززمان گرفتن گواهینامه تازه واردهفت خان کارت هوشمندوسلامت ودفترچه و...شدم بعد۶ماه الافی تازه میبینم پلیس تودفترچه نوشته تایک سال راننده دوم اداره راه میگه کاری نمیشه کرد.مگه قبلش کامیون سوارباشی ومن که میخام بااتوبوس لکنته خودم کارکنم موندم ومجبورم مثل قبل باوجودداشتن مدارک شاگردی ماشین خودموبکنم وراننده بگیرم واداره راه قانون گزاشته باید۴۰هزارکیلومتربعنوان راننده دوم کارکرده باشم باهوشمندم تمدیدبشه منم بابیمه ۳۳۰۰میلیونی موندم چه کنم.بنظرم مسئولان وقانون گزارای این اداره راه اصلانمیدونن رانندگی چیه فقط فکرمیکنن راننده هادارن تفریحی مسافرت میرن وادمارومیبرن

  • غلامحسین علی دادی

    کارت هوشمند رو کنار بگذارید واز راننده های باز نشسته که مایلند استفاده کنیدبنده چند روز پیش با یکی از دوستان در کانادا تماس گرفتم ایشون گفت سنه باز نشستگی در اینجا ۶۵ ساله ولی برای کار محدودیت سنی وجود نداره و کارت هوشمندی در کار نیست شما با این قانون راننده ها رو فراری دادین به کشور های کانادا امریکا انگلیس آلمان استراليا وووو بابا ما جمعیتی نداریم دارین چکار میکنید نون بده باشین نه نون بر

  • قاسم پارسا

    خدمت مسئولین محترم راهداری عرض کنم بااینکه شغل راننده اتوبوس ازیه دکترجراح سختره ولی هیچ ارزشی نداره دکترجراح اشتباه کنه یه نفرومیکشه ولي راننده اتوبوس چندین نفروچرابرااین افرادکه جان چندین نفرتودستشونه هیچ پشتیبانی نمیکنیدحداقل بیمه تکمیلی روبراشون کامل کنید

  • علی محمد امینی

    با عرض سلام
    مسافر بدون دلیل قانع کننده شاکی راننده اتوبوس میشه
    فورا دفترچه راننده دو ماه بایگانی میشه
    اتوبوس بدون مسافر ثبت ساعت نمیکنن
    میگن دفترچه راننده دو ماه بایگانی بشه
    مسافر در اتوبوس مریض میشه
    دفترچه راننده اتوبوس دو ماه بایگانی میشه
    مسافر بار غیر قانونی داره
    دفترچه راننده اتوبوس دو ماه بایگانی میشه
    داخل کیف مسافر قاچاق پیدا بشه
    دفترچه راننده اتوبوس دو ماه بایگانی میشه
    وسط راه کولر اتوبوس از کار بیفته
    دفترچه راننده اتوبوس دو ماه بایگانی میشه
    و در اخر صحبت نهایی
    بز در کوهها از گله جدا بشه
    دفترچه راننده اتوبوس دو ماه بایگانی میشه

    البته این صحبتها بیست سال پیش که خودم راننده اتوبوس بودم

  • فرشید

    بگرد دنبال ریشه ی مشکل آقای مسئول عزیز

  • بهزادرحیمی

    اگردولت اتوبوس به خودراننده واگذارمیکرد الان این اتفاق نمی افتد چون مالکان اتوبوس مثل برده باراننده برخوردمیکنن وبه قوانین راهنمای رانندگی هیچ احترامی نمیگذارنند

  • امیر

    یک راننده به چه امیدی کار کند نه کارش سخت وزیان اور حساب می شود وبعد از سی سال باید هفت ملیون سیسصد حقوق بگیرد دیگر چه امیدی باید داشت

  • رضا

    سلام ،من 20ساله ماشین دارم،حالا بازتاچندسال پیش کمی خوب بود ،امابخداقسم الان جرات ندارم زیادکاربکنم بااین خرج گران ماشین ،هزینه های سرسام آور قطعات ،واجرت مکانیک ،واقعادیگه به خرج و مخارج زندگی نمیرسیم،حالاچه برسدان بنده خدا که راننده مردم هست ،چقدرش توجاده بخوره چقدرش برای زن و بچه ،واقعاباربریهانفس راننده بریدن،مخصوصاتهران،کرایه باراننده نصف میشه ،واقعاهیچگونه نظارتی نیست ،کرایه ها واقعا عادلانه نیست ،تورابخداسختی کاربرای رانندگان اجرابشه ،اگریک مسول با وجدانی باشد تمام مشکلات حل می‌شود

  • ناشناس

    سلام یک فرد عادی جوان ۱۸ ساله حداقل زمانی تا بخواد بشینه پشت اتوبوس باید ۷ الی ۱۰ سال بگزرانه یعنی ب عبارتی ی مدرک معتبر و ی تجربه عالی و عملی ولی بدون هیچ گونه مزایا و یا امنیت شغلی

  • ت

    چارش استخدام نیروی جدید نیس باید شرایط فضای کسب کارخوب بشه اگه نه هرکس استخدام بشه دیر یازود از این کار کنارمیشه

  • قلیزاده

    با سلام براساس اطلاعات موثقی که در اختیار دارم و مطالعات میدانی که انجام‌ داده ام. رانندگان ناوگان‌حمل و‌ نقل عمومی بار تحت استثمار کامل‌دولت‌ از یک سو و‌ شرکتهای باربری فاقد خودرو که تنها از رانت صدور بارنامه بهرمند هستند و بویژه شرکت های باربری را می شناسم که کارکنان و اعضای هییت‌ مدیره انها اصلا یک روز هم در جاده نبوده اند و از خطراک‌و‌حوادث و‌هزینه‌های تحمیلی بر کامیون‌داران اطلاع ندارند ولی درامد سالانه چند صد میلیونی‌دارند در حالیکه کامیون‌داران با تمام‌ خطرات جاده ای سختی کار و هزینه‌های استهلاک اصل سرمایه‌ و سایر هزینه‌ های تعمیر و‌نگهداری و‌مالیات و‌عوازض عملا به کارکر تحت اسثمار دولت‌ و‌ شرکتهای باربری‌ تبدیل شده‌اند

  • ناشناس

    راننده وانت بار یا راننده تاکسی تلفنی هردو رانندگان بارانندهگان پایه یکم در حقوق بازنشستگی هیچ فرقی ندارد راننده پایه یکم در بیابان درسرماوگرمادرشب روز رانندگی میکنند سخت کار ندارم نه صاحب دارند نه چیز دیگری هرکس به این شغل بیاید دیوانگی است

  • ناشناس

    آهای مسوولان محترم چکار دارید میکنید بخدا این ملت دشمن شما نیست به رفاه حال آنها فکر کنید فرق نمی‌کند چه راننده باشه چه کارگر باشه وغیره

  • غلام رضا حبیبی نژاد

    من ۲۷سال پیش پایه یک گرفتم و۸سال یکجادرخط زاهدان کارکردم آن زمان صورت میگرفتند بعداز۸سال دیدم بهم اخطاردادن که بیمه شما کمه رفتم بیمه دیدم کلا یکسال بیمه دارم خلاصه به حمل ونقل وتامین اجتماعی وتهران اینقدر رفتم آخرفهمیدم خود شرکت صورت رد نکرده و اسم خودشو مینوشته خلاصه حرفم به جایی نرسید وکلا کار رو رها کردم

  • ناشناس

    بعضی از نظرات درست نیست مثلا بحث تست اعتیاد و ناله و نفرینی که یکسری از رانندگان می کنند که چرا بعضی را از نون خوردن انداختین ! قطعا وقتی جون مردم کف دستته باید از هر نظر سلامت باشی عدم اعتیاد یکیشه یک حرف هایی نزنید که مطالبات درست تان هم تحت شعاع قرار بگیره اما نهایتا لازم است که :
    صندوق حمایت از رانندگان با وام مناسب بهره جهت خرید مسکن ، لوازم خانه (جهیزیه) ، لوازم و قطعات و ... شکل بگیره که کسی که تو این شغل می خواد بیاد حداقل این انگیزه را داشته باشد که می تواند در این شغل صاحب مسکن ، خودروی سواری و ... شود و می تواند از فرزندانش هم حمایت کند بنظرم وام مناسب بهره می تواند انگیزه خوبی باشد که یک راننده نهایتا ۶ ماه ، ۱ سال در صف باشد تا وام خرید مسکن ، خرید خودرو و ... بگیرد گرفتن وام از بانک ها ، مصیبت است و در اکثر موارد غیرممکن و کاملا در خلاف تبلیغاتی که می شود .

  • دی رم

    باسلام خدمت دوستان وهمکاران محترم و مسئولین محترم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و سازمان تأمین اجتماعی و فرمانده هان محترم پلیس راه و کلیه ماموران درجه دار و سربازان خدمت در پلیسراه
    از مسعولین محترم سازمان راهداری آغاز میکنم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بطور روزانه از کلیه فعالیت رانندگان و ناوگان آمار را دارید اولا در بخش مسافر فقط اتوبوس نیست اینکه چند سالی هست در کلیه پایانه‌های کشور فقط شرکت‌های مسافربری اتوبوس مستقر هستند بطور اتوماتيک و خیلی ساده شرکت‌های مینی بوس را از گردونه کار خارج. کردن و مسافرین هم به اجبار باید بلیط اتوبوس خریداری کنن که این امر باعث شده ۳۰ الی ۳۵ درصد ناوگان مینی بوس را ساقط کرده اند مسیرهای خارج از هر استان از ۵۰ الی ۶۰ کیلومتر به بالا مقصد بسیاری از مسافرین میباشد خاصیت مینی بوس ها این بوده مسافرینی که مقصد کوتاه تری داشتند با مینی بوس سفر میکردن و مستقیم به مقصد خود می‌رسیدند اما اتوبوس بلیط مقصد مورد نظر خودرا مستقیم بفروش می‌رساند واکثر مسافرین مقصد کوتاه و شهرستان و روستای مورد نظر مجبور شدن هستند با وسایل دیگری سفر کنن به همین دلیل هزینه سفر اینو مسافرین افزایش یافته است و اگر هم با اتوبوس سفر کنن بناچار اول مسیر شهرستان و روستای خارج از مسیر پیاده شوند باز همین امر مشگلات عدیده‌ای برای آنها بوجود می‌آورد نا امنی و بسیاری از مشگلات دیگر مسافرین در چند دسته میباشند باید همچون سابق وسیله مورد رضایت مسافرین فراهم شود همین امر باعث شده تا رانندگان مینی بوس با مشگلات بیکاری و مالکان آنها با نداشتن مسافر باقوانین سازمان راهداری که جهت تمدید کارت هوشمند می‌بایست ۶۰ عدد صورت وضعیت و پیمایش ۴۵۰۰ کیلومتر احراز کنن با سختی و مشقت تعدادی می‌توانند احراز کنن اما اکثر آنها با مشگل مواجه‌ می‌شوند رانندگان اتوبوس تعدادی ثابت شاغل هستند اما اکثر آنها بیکار منتظر یک تلفن هستند تا یک سرویس انجام دهند می بایست جهت اشتغال‌ در این موارد تجدید نطر شود
    رانندگانیکه که قصد دارند جهت دریافت کارت هوشمند به مجموعه بپیوندند دستورالعمل ثبت نام مدرک تحصیلی دیپلم حداقل سیکل سوم راهنمایی گذراندن دوره کلاسهای آموزش ناوگان حمل‌ونقل عمومی نداشتن سو پیشینه دریافت کارت سلامت دریافت عدم اعتیاد و معرفی به تامین اجتماعی و آزمایشات و کمیسیون پس از آزمایشات مورد و رانندگانیکه از حوزه مناطق عشایر و روستایی قصد دارند ثبت نام نمایند طبق دستورالعمل داشتن مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی و یا نهضت و مدارکهای دیگر همچون مورد اول می‌بایست تکمیل شود در مورد مدرک تحصیلی سوم راهنمایی و دیپلم افراد زیادی هستند که مدرک تحصیلی مورد درخواست را دارند اما با معادل میباشد که سازمان راهداری مدارک تحصیلی با معادل را نمی‌پذیرد اگر مدرک تحصیلی با معادل غیر قانونی میباشد چرا مراکز مربوطه ثبت نام مینمایند پس از دوره های آموزشی و امتحانات مدرک تحصیلی فوق را صادر میکنن و استعلام از مرکز صادر کننده نیز وجود دارد پس غیر قانونی نمی‌تواند باشد ثبت نام کلاسهای آموزش بخش حمل ونقل عمومی جاده ای از ابتدا تا پایان دوره و امتحانات حدود ۴ الی ۸ ماه زمان می‌برد اکثر این افراد بیکار هستند جویای کار چقدر باید هزینه کنند چند ماه باید منتظر باشند خب همین امر باعث شده تا جدیدالورود در حد صفر برسد باید تجدید نظر بشود در دستورالعمل و بخشنامه های مورد نظر حال آنهایی که کارت هوشمند دریافت نموده اند از سال ۹۸ نیمه دوم بیمه تأمین اجتماعی بنا به اعلام دولت وقت دیگر نمی‌تواند ۵۰ درصد حق بیمه تأمین اجتماعی را بصورت کمک یارانه به رانندگان پرداخت نماید از آنوقت به بعد مراجعه کننده با توجه به مشگلات دیگر مدارک و حق بیمه تأمین اجتماعی میل به حضور نداشته باشند با توجه به این موارد. صنف رانندگان انجمن‌ها و کانون کشوری با درخواست‌ جلسات با سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای و سازمان تأمین اجتماعی بعد از فرازو نشیبها سازمان تأمین اجتماعی پذیرفت که افرادیکه بازنشسته می‌شوند بابت هر یک نفر یک نفر از رانندگانیکه حق بیمه آنها بدون کمک دولت میباشد جایگزین نماید که هرگز این اتفاق رخ نداده است و با توافق ترفین افرادیکه راننده واقعی حمل‌ونقل عمومی جاده ای نیستند به هر صورت از ادامه حضور آنها جلو گیری بعمل آمد و بیشترین سهم در این مورد سهم صنف انجمن‌ها بوده با شناسایی آنها از ادامه حضور و استفاده از بیمه تأمین اجتماعی جلوگیری بعمل آوردن بابت اینها نیز سازمان تامین اجتماعی نیز با خروج آنها افراد جدید را جایگزین ننموده است در مورد پلیس راه محترم اولا راهنمایی و رانندگی در وحله اول باید قوانین و قانون وصل شده را بطور دقیق و شفاف اجرا نماید که این امر نیز اجرا نشده به اینصورت قوانین راهنمایی و رانندگی برای افرادیکه گواهینامه پایه سوم دریافت می‌کنند به مدت یک سال در شب نباید رانندگی کنن و به مدت یکسال نمی‌توانند در جاده های برون‌شهری رانندگی کنن به هیچ وجه این دو مورد از سوی راهنمایی و رانندگی و پلیس راه اجرا نشده است پلیس راه کشور رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی جاده ای مسافری را بشدت برخورد مینماید اتوبوس در جعبه بار داشته باشد دفترچه کار رانندگی راننده را توقیف می‌کند بمدت ۴۵ روز الی سه ماه اگر سرعت اتوبوس ۳ الی ۷ کیلومتر بیشتر از حد مجاز باشد دفترچه کار رانندگی راننده را بازداشت‌ و توقیف میکنن بمدت ۴۵ روز الی سه ماه خب روزانه چند عدد دفتر چه های رانندگان بدین صورت توقیف می‌شود راننده مورد نظر بیکار می‌شوند گرفتار می‌شوند هیچ کجا نمی‌توانند کار کنن آیا تکلیف اینها با بی کاری و داشتن همسر و فرزند اجاره خانه خرج مدرسه ویا خرج دانشگاه فرزندان خود را چطور تأمین نمایند آسیب های اجتماعی بسیاری از این موارد به رانندگان فوق و خانواده آنها وارد می‌شود بدون اینکه برای کسی مهم باشد اما خیلی حائز اهمیت است ویک سری رانندگان در بخش مسافر از بابت حمل بار با مشگلات بسیار بزرگی روبرو می‌شوند مالکان این گروه از رانندگان خود هماهنگ کننده بار هستند از قبیل بارهای قاچاق و غیر قانونی که متاسفانه درزمان ایست و بازرسی باری غیر قانونی و قاچاق باشد توقیف می‌شود که باید بشود اما اینجا مدارک راننده اخذ می‌شود و راننده به دادگاه معرفی می‌شود در صورتیکه باید با بررسی میدانی و تحقیقات گسترده مشخص شود مالک بار چه کسی ویا چه کسانی هستند و مالک اتوبوس چه شرکتی باشد و یا تک مالک مشخص شود صاحب بار اصلی و اینکه مالک خودش هماهنگ نموده بار زده شود. خود مالک به دادگاه معرفی شود نه راننده اینمورد را همه می‌دانند راننده سر از خود دست به چنین کاری نمی‌زند چرا که مالک حضور فیزیکی شاید نداشته باشد اما از ثانیه به ثانیه حرکت و ایست اتوبوس مطلع میباشد مالکانیکه حضور دارند باید شخصا به دادگاه معرفی شوند نه راننده که فقط بعنوان راننده اول یا دوم دراختیار مالک اتوبوس میباشد موارد دیگر همچون عوارض ها چند درصد دریافت صدور صورت وضعیت دلالی پامیزی و غیره یک معضل عظیمی میباشد در بخش مسافر مسئولین محترم باید با مسئولین صنف مربوطه برای پیش برد کار و قوانین شغلی آرامش و غیره هماهنگ بشوند و بانظر و پیشنهادات و غیره می‌توانند امیدوار باشند وضعیت فعلی تعقیرات سود مندی داشته باشد در مورد بیمه تکمیلی هیچگاه رانندگان زحمت کش این حوزه نتوانستند در برابر خانواده خود رو سفید باشند متأسفانه اینهم یکی از مشگلات بزرگ این بخش میباشد
    در مورد حقوق رانندگان باید همانطور که طبق دستورالعمل و بخشنامه های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای فعالیت مینمایند سقف حقوق رانندگان باید با توافق انجمن‌ها و کانون کشوری وسازمان راهداری به یک قانون تبدیل بشود حقوق رانندگان بخش مسافر می‌تواند به سه تقسیم تعیین شود و حق خواب حق سرویس دربستی و غیره حق قانونی رانندگان میباشد اینهم باید اصلاح شود تا حقی از رانندگان زحمت کش مسافری و مسئولیت بالایی دارند نادیده گرفته نشود انشاءالله

  • شاهین

    بادرودواقعابایدخجالت بکشیدکه انقدر راننده راتحت فشارگذاشتیداز ازارهنگام گرفتن هوشمندوایرادات بنی اسرائیلی نصف حقوق راننده فقط باید به بیمه پرداخت بشه درعوض هیچ امکاناتی نداره حتی پزشکان هم بیمه تامین اجتماعی قبول نمیکنن اونم وضع دارو وبازنشستگیش. کمیسیون‌های سنگین دلالی حالاهم که اداره راه وسط جادهایقه رانندهارومیچسبه بقول خودشون دارن دست دلال ومیبرن اماباعث دلالی بیشتر که میشن هیچ راننده راهم مورد ازارواذیت قرارمیدن واقعا که پررو تشریف دارید که دعوت بکارمیکنین

  • رضا

    سلام چرا راننده بخش مسافر سختی کار شاملش نمیشه

  • ناشناس

    دروغ میگن
    من رفتم فقط واسه تحقیق ببینم چه جوریه..
    اینقدر طرف باید مدارک جور کنه که اصلا به اون موضوع ارتباطی نداره.بعد راننده رو خسته میکنن انگار میخان ماشین بنامش کنن.سفته و ضامن کارمند و چی و چی و چیا...
    چس ناله دولت رو باور نکن.

  • ناشناس

    این دولت فقط برای سرکوب خوب است برای هیچ کاری بدرد نمیخورد ببین چه بلایی به روز رانندگان اورد که مجبور شد فراخوان بدهد این مشکل کشور است با شعار مشکل کشور حل نمیشود مرد عمل میخواهد

  • دی رم

    سلام فقط خدمت رانندگان زحمت کش عزیز تا زمانیکه چند نفر جا خوش کردن در سازمان راهداری بالای ۲۰۰ نفر جا بجا شدن این چند نفر در کل در سازمان راهداری تعقیر نکردن گویا سند شش دانگ بنام شان خورده تعداد انگشت شمار سمتشان همان مانده البته در ظاهر کار تعدادی در همان ساختمانی راهداری مرکز و استان جابجا می‌شوند تا اینها در کل در سازمان راهداری ماندگار باشند وضعیت حمل‌ونقل و رانندگان. از اینهم بدتر خواهد شد اگر حرفی می‌زنند مثلا ال بل فلان میکنیم در مجموع طبل تو خالی است
    البته در کنار اینها متأسفانه افرادی هم در خود صنف همراه اینها هستند بد بخدانه. همین و بس

  • علی

    زمان شاه چقدر به رانندگان رسیدگی می‌کردند اما الان یک سرباز پلیس راه چنان ضربه ای توسرت میزنه که حاضرمیشی بمیری این شکل را ول کنی

  • محمد

    هیچ صاحب ماشینی بدتر از صاحبان اتوبوس یزدی نیستند حق حقوق راننده زحمت کش را مثل آب خوردن می‌خورند مخصوصا تعاونی ۱۲ وتعاونی ۴ چنان پول راننده بدبخت را می‌خورند که حساب نداره همین ۲تا شرکت ترمینال یزد نظم کل ایران را به هم زدند