| کد خبر: 246806 |

◄ قطع سیستم صدور بارنامه شرکت های ریلی برخلاف سیاست دولت است

طع مکرر سیستم صدور بارنامه های شرکت های ریلی از سوی شرکت راه آهن برخلاف سیاست های دولت محترم است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل در مورد قطع مکرر سیستم صدور بارنامه های شرکت های ریلی به دلیل بدهی به شرکت راه آهن گفت: قطع مکرر سیستم صدور بارنامه های شرکت های ریلی از سوی شرکت راه آهن برخلاف سیاست های دولت است.

به گزارش تین نیوز، سید مرتضی ناصریان در باشگاه متخصصان این پایگاه خبری نوشت: رئیس جمهور در سخنان متعدد با بانک ها و قوه قضاییه تاکید داشته که اگر شرکتی دچار مشکلات مالی است، نباید تولید آن را متوقف نمود.

او افزود: این موضوع علاوه بر کارخانجات،  برای شرکت های خدماتی مثل شرکت های حمل ریلی موضوعیت دارد و اختلال در روند تولید و خدمات شرکت ها بر خلاف مصالح عمومی و برخلاف شعار سال نیز می باشد.

بیشتر بخوانید:

فشار مضاعف شرکت راه آهن بر شرکت های ریلی/ کاهش کم سابقه بهره وری واگن ها در بخش ریلی

ناصریان تاکید کرد: پیشنهاد می‌ شود انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی این اشتباه بزرگ را با شرکت راه آهن مذاکره و گرنه به نهاد ریاست جمهوری منعکس نماید.

سید منصور محمودی یکی دیگر از کارشناسان حوزه ریلی نیز گفت: بر اساس ماده ۳ قانون دسترسی آزاد به شبکه، ایجاد محدودیت حرکت واگن‌ ها به جز موارد مربوط به مقررات ایمنی حرکت و ظرفیت خطوط تخلف محسوب می شود و راه آهن باید خسارات وارده را جبران کند. یعنی راه آهن مجاز نیست که به سبب بدهی شرکت های حمل و نقلی جواز عبور به قطارها ندهد.

وی عنوان کرد: بر اساس تبصره یک ماده ۶ راه آهن موظف است نرخ بهره برداری از شبکه را به گونه ای تعیین کند که برای صاحبان کالا و سرمایه گذاران نسبت به سایر شیوه های حمل و نقل دارای مزیت باشد. یعنی همواره نرخ شرکت‌ های حمل و نقلی زیر تعرفه حمل جاده ای باشد.

او افزود: راه آهن نمی تواند ناکارآمدی و بی بودجه بودن خود را بر شرکت‌ های حمل و نقل خصوصی تحمیل کند.

منصوری تاکید کرد: از انجمن صنفی انتظار می رود اجرای این مواد قانونی را از طریق مراجع ذیصلاح مصرانه پیگیری نماید.

این اظهارات پس از آن بیان شد که مدیرعامل شرکت ریل پرداز سیر در مورد تاکید راه آهن بر اخذ مطالبات خود از شرکت های ریلی گفت: راه آهن طبق  قانون می تواند نسبت به دریافت مطالبات خود اقدام کند و شرکت های ریلی هم قطعا ملزم به پرداخت این مطالبات هستند.

حسین پورجعفر روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: رویکردی که راه آهن در یک سال اخیر و به خصوص در سال 1401 در پیش گرفته، فشار مضاعف بر شرکت های ریلی است.

پورجعفر عنوان کرد: راه آهن می تواند بدون استفاده از روش های قهری که در پیش گرفته است (مانند قطع مکرر سیستم صدور بارنامه های شرکت های ریلی که هم به شرکت ها و هم به خود راه آهن ضرر وارد می کند چون موجب توقف حمل بار در شبکه حمل و نقل  ریلی شده و درآمد شرکت های ریلی و راه آهن کاهش پیدا می کند) با روش های تعاملی و تعیین مدت زمانی که شرکت های ریلی بتوانند از پس پرداخت بدهی های خود برآیند به طوری که فعالیت های روزمره شان با مشکل مواجه نشود، نسبت به دریافت این مطالبات اقدام کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. این آقایانی که سیستم صدور بارنامه را قطع میکنند فکر نمیکنند که از این رهگذر میزان بارگیری واگن ها کم میشود و در سیر قطار ها بی نظمی ایجاد میشود و نهایتا در آمد حمل بار و همینطور سهم ریل از حمل بار نسبت به جاده از این وضعیت فجیع فعلی بدتر میشود؟
    یک جوری تبر به درخت بزنید که حداقل پای خودتان قطع نشود.