| کد خبر ۳۰۷۹۷۸
کپی شد

شهر بی‌ صحنه، مدیر روی صحنه؛ نقد حکمرانی نمایشی در شهرداری تهران

در برنامه «دور یک میز» رادیو تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران،با نقد عملکرد مدیریت کنونی شهرداری تهران به رهبری علیرضا زاکانی، مفهوم «حکمرانی نمایشی» را مطرح کرد و آن را مانع حل مسائل واقعی شهر دانست.

 شهر بی‌ صحنه، مدیر روی صحنه؛ نقد حکمرانی نمایشی در شهرداری تهران
تین نیوز |

در برنامه «دور یک میز» رادیو تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران، ۲۶ مهر ۱۴۰۳ در تحلیلی تاریخی از مدیریت شهری پایتخت از ۱۲۸۶ تاکنون، با نقد عملکرد مدیریت کنونی شهرداری تهران به رهبری علیرضا زاکانی، مفهوم «حکمرانی نمایشی» را مطرح کرد و آن را مانع حل مسائل واقعی شهر دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از شبکه های اجتماعی، مهدی اقراریان با مرور تحولات مدیریتی تهران از دوران قاجار تا امروز، از تغییر پارادایم های اداره شهر سخن گفت.

او تأکید کرد که پس از انقلاب، دوره های گوناگونی از مدیریت توسعه گرا تا انسان محور تجربه شده، اما در دوره کنونی شاهد بازگشت به «توسعه کالبدی» و «حکمرانی گزارشی» هستیم.

به گفته وی، در حکمرانی نمایشی، ظاهرگرایی، تبلیغات و بیانیه های پرزرق وبرق جایگزین کارآمدی واقعی می شوند.

اقراریان افزود شهرداری تهران امروز بیشتر بر مدیریت افکار عمومی و اقدامات نمادین تمرکز دارد تا حل مشکلات ساختاری شهر.

او تأکید کرد که بدون تغییر رویکرد و ارتقای مهارت مدیریتی، چالش های تهران نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه افزایش خواهد یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.