زیرسازی راه آهن اردبیل-میانه تا یک ماه آینده تکمیل می شود
پروژه راه آهن اردبیل-میانه با پیشرفت چشمگیر در مراحل جوشکاری، بالاست ریزی و نصب خطوط ایستگاهی، در آستانه تکمیل قرار گرفته و زیرسازی آن تا یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل-میانه به طول بیش از ۱۷۰ کیلومتر ریل گذاری شده و در مراحل پایانی است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فرهاد سبحانی، عصر جمعه در بازدید از قطعات مختلف راه آهن اردبیل-میانه اظهار کرد: با توجه به اهتمام ویژه دولت در تکمیل این طرح ملی، در یک سال گذشته بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه تخصیص یافته و در جریان سفر ریاست محترم جمهوری نیز مبالغ قابل توجهی برای تسریع عملیات اجرایی اختصاص پیدا کرد.
معاون استاندار اردبیل افزود: هم اکنون عملیات جوشکاری، بالاست ریزی نهایی "برای تحمل نیروهای افقی و عمودی وارده" و نصب خط ایستگاه ها به صورت همزمان در حال انجام است و ایستگاه مرکزی اردبیل نیز در مرحله نصب تجهیزات داخلی، سایبان سکوها و اجرای محوطه قرار دارد.
وی پل فلزی سبلان را یکی از آخرین و مهم ترین گلوگاه های پروژه عنوان و بیان کرد: نصب سازه فلزی این پل به طور کامل به پایان رسیده و بتن ریزی عرشه آن نیز هفته آینده انجام خواهد شد.
سبحانی اظهار کرد: تلاش می شود عملیات زیرسازی پروژه طی یک ماه آینده به اتمام برسد و به دنبال آن ریل گذاری مسیر تکمیل شود تا در ماه های آینده شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ و ملی باشیم.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و راه آهن اردبیل - میانه و اتصال آن به پارس آباد "در آینده" علاوه بر حمل و نقل مسافر، به عنوان کریدور حیاتی برای مبادلات کالا از ایران به منطقه قفقاز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
چرا چرا چرا به راه های مواسلاتی استان اردبیل رسیدگی نمیشود جاده سرچم افظاح جاده حیران افتظاح جاده صایین افتظاح . اردبیل خودش کمربندی نداره . از هر 10 متر چراغ قرمز هست . پل مناسب روگزر زیر گزر اتوبان و ازاد راه مناسب نداره . راه اهن هم که فکر نکنم حالا حالا ها بیاد خودش هم ایستگاه راه اهن خیلی جای بدی هست بایید سه راه کوراییم میبود هم مسیر خوب هم ترازیت بهتره
این پروژه راه آهن مطالعات آن در زمان شاه انجام شده بیش از 40سال است کلید شروع بکار آن رده شده هنوز هم ناقص است . این دیگر عین ظلم به منافع ملی است
آقایان مدیران بی کفایت ۴۶ ساله راه آهن، با کندی بیش از حد تکمیل شبکه راه آهن در کشور. دنیا دیگر نیازی به تردد از ایران را ندارد.
یکسالی میشه میگند تایکماه دیگه زیرسازی تموم میشه. واین داستان همچنان ادامه داره
نود سال پیش با امکانات ابتدایی بیل و کلنگ راه آهن سراسری فقط بامالیات قند درده سال ساخته شد.
الان باتجهیزات امروزی راه آهن اردبیل بیش از بیست ساله هنوز تکمیل ساخته نشده
اروپایی ها ساختن نه ایرانی ها!
فکر نکنم. پنجاه سال است که نتوانستند تکمیلش کنند.
فرش بهشتی سلام ما روی قولمون هستیم