روند اجرای راه آهن گل گهر–شیراز بررسی شد
در بازدید معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و نایب رئیس مجلس، وضعیت اجرایی راه آهن گل گهر–شیراز بررسی شد.

در بازدید مشترک معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، به همراه دکتر علی نیکزاد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و دکتر محمدی، نماینده مردم فسا در مجلس، آخرین وضعیت اجرایی پروژه راه آهن گل گهر – شیراز به ویژه در قطعه سوم مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در بازدید مشترک هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به همراه علی نیکزاد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و حسنعلی محمدی، نماینده مردم فسا در مجلس، آخرین وضعیت اجرایی پروژه راه آهن گل گهر – شیراز به ویژه در قطعه سوم مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
بازوند در حاشیه این بازدید با اشاره به جایگاه راه آهن گل گهر–شیراز به عنوان یکی از پروژه های بزرگ ملی در جنوب کشور اظهار داشت: این مسیر به طول ۳۴۵ کیلومتر، نقش مهمی در اتصال شبکه ریلی استان های کرمان و فارس و بهبود جابه جایی بار و مسافر در این ناحیه خواهد داشت.
وی افزود: این خط آهن از ایستگاه گل گهر سیرجان در محور دوخطه بافق – بندرعباس آغاز شده و با عبور از مناطق قطرویه، نی ریز، استهبان، فسا و سروستان به ایستگاه گشنکان در مسیر راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه متصل می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه خاطرنشان کرد: از مجموع مسیر یادشده، حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان کرمان و ۳۱۵ کیلومتر در استان فارس قرار دارد و طرح به صورت تک خطه در چهار قطعه مطالعاتی طراحی شده است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت های ریلی استان فارس گفت: اتصال آنتنی داراب به خط در دست احداث گل گهر – نی ریز – شیراز به عنوان گزینه بهینه برگزیده شده است. این مسیر به طول ۱۲۶ کیلومتر در سه قطعه طراحی شده و از ایستگاه خرمن کوه آغاز می شود تا شهرستان های داراب، فسا و زرین دشت را تحت پوشش قرار دهد.
به گفته بازوند، اجرای این پروژه علاوه بر تقویت سهم حمل ونقل ریلی در جابه جایی مواد معدنی جنوب کشور، به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن منطقه ای نیز منجر خواهد شد.