| کد خبر ۳۰۷۱۹۶
کپی شد

◄ طرح جدید مجلس درباره بیمه رانندگان جاده ای/ اگر راننده ای چند ماه بارنامه نگیرد، حق بیمه خود را چگونه پرداخت کند؟

برخی رانندگان کامیون در مورد مشکلات عملی و حقوقی طرح جدید مجلس برای اصلاح قانون بیمه رانندگان جاده ای، تاکید کردند راننده ای که چند ماه موفق به گرفتن بارنامه یا سند CMR نشود، حق بیمه خود را چگونه باید پرداخت کند؟

طرح جدید مجلس درباره بیمه رانندگان جاده ای/ اگر راننده ای چند ماه بارنامه نگیرد، حق بیمه خود را چگونه پرداخت کند؟
تین نیوز |

در روزهای اخیر، مجلس شورای اسلامی طرحی را بررسی می کند که بر اساس آن مقرر شده 2.5 درصد  به کرایه های حمل و نقل جاده ای افزوده و این مبلغ به عنوان قسمتی از سهم بیمه رانندگان واریز شود.

به گزارش تین نیوز ، برخی رانندگان کامیون ضمن مخالفت با این طرح مجلس،  عنوان کردند: به ظاهر، هدف این طرح سامان دهی وضعیت بیمه رانندگان جاده ای است، اما از منظر حقوقی، قانونی و عدالت اجتماعی، چنین اقدامی انتقال بار مالی دولت به دوش مردم و صنف رانندگان و تحمیل هزینه مستقیم بر مردم و مسافران محسوب می شود.

این رانندگان کامیون که با عنوان مطالبه گران حمل و نقل جاده ای در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، خاطر نشان کردند:  اقدام ذکر شده با قوانین جاری کشور و رویه های بین المللی حمل و نقل مغایرت دارد و از منظر عدالت اجتماعی غیرقابل قبول است.

آنان در توضیح این دیدگاه خود، به وظایف قانونی دولت طبق قانون اساسی  و  اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  اشاره و تاکید کردند: در اصل 29 قانون اساسی آمده است «برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی سرپرستی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی حقی است همگانی، و دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی و مشارکت مردم، خدمات و حمایت های مالی فوق را برای یکایک افراد کشور تأمین کند.»

مطالبه گران حمل و نقل جاده ای کشور، خاطرنشان کردند: بنابراین دولت مکلف است سهم خود در بیمه رانندگان را پرداخت کند و نمی تواند آن را به مردم یا صنف رانندگان منتقل نماید و هرگونه طرحی که این تعهد را از دولت بردارد و به مردم منتقل کند، مغایر قانون اساسی و ناقض عدالت اجتماعی است.

این رانندگان کامیون همچنین با اشاره به  قانون هدفمندسازی یارانه ها و  ماده ۷ قانون هدفمندکردن یارانه ها (مصوب ۱۳۸۸)، تاکید کردند: طبق این ماده قانونی  «بخشی از منابع حاصل از اجرای این قانون برای گسترش و تأمین بیمه های اجتماعی و خدمات حمایتی از جمله بیمه رانندگان، کارگران و اقشار کم درآمد اختصاص می یابد.»

رانندگان کامیون با تاکید بر این که بر این اساس، پرداخت نیمی از حق بیمه رانندگان بر عهده دولت است، عنوان کردند: بنابراین افزودن 2.5 درصد  به کرایه ها بدون استفاده از منابع دولتی، در تضاد آشکار با تکلیف قانونی دولت است و موجب افزایش هزینه ها و فشار مالی غیرقانونی بر رانندگان و مردم می شود.

آنان در نقد نحوه دریافت حق بیمه از رانندگان نیز خاطرنشان کردند:  طیق مبنای قانونی حق بیمه، سازمان تامین اجتماعی برای کلیه مشاغل، عدد مشخص و ثابت تعیین می کند بنابراین دریافت حق بیمه بر اساس کل کرایه ها، فاقد پشتوانه قانونی است.

این رانندگان کامیون در مورد مشکلات عملی و حقوقی طرح جدید مجلس، تاکید کردند:  ظرفیت و کارکرد ناوگان متغیر و کرایه های دریافتی متفاوت است. در حمل بین المللی، سند حمل بارنامه نیست بلکه CMR است و کرایه حمل در این سند درج نمی شود. راننده ای که چند ماه موفق به گرفتن بارنامه یا سند CMR نشود، حق بیمه خود را چگونه باید پرداخت کند؟

رانندگان  با تاکید بر این که وقتی عدد مشخص تعیین نشود، هیچ مبنای قانونی برای پرداخت وجود ندارد، خاطرنشان کردند:  گره زدن حق بیمه به کرایه ها، به ویژه در حمل بین المللی، غیرقابل اجرا، غیرقانونی و ناعادلانه است. در واقع، این اقدام هزینه قانونی بیمه رانندگان را به مردم و مسافران منتقل می کند، در حالی که مطابق قوانین جاری، سهم دولت باید پرداخت شود و نباید بار مالی به مصرف کننده نهایی تحمیل شود.

به گفته رانندگان، طرح جدید علاوه بر نقض قوانین بیمه، بار مالی غیرقانونی و ناعادلانه بر مردم و رانندگان تحمیل می کند و در بخش بین الملل، اجرای آن  ممکن نیست.

این رانندگان کامیون در ادامه با اشاره به یادآوری تجربه و اسناد دهه 70 شمسی در مورد بیمه رانندگان جاده ای، تاکید کردند: در برخی ماه ها، مبالغ بیشتری از رانندگان بابت حق بیمه مازاد دریافت شد و به عنوان «ذخیره» در ستون آخر ثبت گردید اما  این وجوه به رانندگان مرجوع نشد و در ماه هایی که رانندگان عملکرد کمتری داشتند، به سابقه بیمه ای آنان اضافه نشد.

آنان خاطرنشان کردند:  بنابراین این اقدام مصداق تضییع حقوق بیمه ای رانندگان و نقض قوانین جاری است و طرح جدید بدون شفافیت مالی و ضمانت اجرایی، احتمالا همان روند ناعادلانه دهه هفتاد را تکرار خواهد کرد.

مطالبه گران صنف حمل و نقل کشور در ادامه خواستار  اجرای کامل اصل ۲۹ قانون اساسی و ماده ۷ قانون هدفمندسازی یارانه ها و تعیین تکلیف وجوه مازاد (ذخیره) اخذ شده از رانندگان در دهه هفتاد و اعمال آن به سابقه بیمه ای آنان شده و عنوان کردند: لازم است بررسی و اجرای هرگونه طرح جدید که حق بیمه رانندگان را به کرایه ها گره می زند،فاقد شفافیت مالی است و ضمانت عدالت صنفی ندارد، متوقف گردد.

رانندگان تاکید کردند: تحمیل مجدد هزینه های بیمه ای به کرایه ها، به ویژه در حمل بین المللی، مغایر قانون، غیرقابل اجرا و ناعادلانه است و موجب فشار مضاعف بر رانندگان و مردم و افزایش هزینه های عمومی کشور خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • راننده برون شهری کامیون پاسخ

    سلام .بیمه ما رانندگان بین شهری سنگین ونیمه سنگین چه باری وچه مسافری را نابود نکنید تامین اجتماعی حق رانندگان راپایمال نکند حرف اول واخر رانندگان درخواست سختی کار است

  • پیمان پاسخ

    خدا لعنتشون کنه خون راننده رو کردن تو شیشه نه سوخت گیر میاد نه میشه لوازم خرید نه کرایه داریم نه بیمه داریم نه آسایش داریم همه هم از جیب راننده میخورم باربری صاحب بار پلیس عوارض مکانیک قطعه دولت

  • ناشناس پاسخ

    من دو ساله که مریض هستم و کامیون دست پسرم است چکار باید انجام بدم که بیمه من باطل نشود شما رو بخدا یک فکری برا این داستان بردارید آخه این چه قانونی است که با نداشتن بارنامه بیمه هم باطل میشه و برا من که سنم بالاست باید دوباره آزمایشات بیمه را پاس کنم و صد در صد در این سن و سال یک مشکلی پیدا میشه و بیمه هم از خدا میخواد که تایید نکنه ، من موندم این چه قانونی است اصلآ من دو سال نمیخوام کار کنم پسرم میخواد ترانزیت کار کنه چرا باید بیمه من باطل بشه و کارت هوشمند غیر فعال یکی نیست برا این قانون چرت کاری انجام بده

  • گل بابا پاسخ

    اصلا فکر کردن به این مقوله هم اشتباه هست گره زدن حق بیمه راننده به بارنامه وکرایه !! همین بیمه تکمیلی هم که دزست کردن به ضرر مصرف کننده وحتی خود راننده هم هست پول را مافیا به جیب میزنه و بیمه توان پرداخت خسارت نداره وسر آخر راننده باید هزینه خودش را بده !! بارنامه فقط باید مشخصات فرستنده و گیرنده وراننده و پلاک ماشین و کالایی که حمل میکنه و کرایه باشه غیر از این مفسده و زیان به همراه داره !! راننده باید خودش برای خودش بیمه واریز کنه واز شرایط اون بهره مند بشه نه اینکه دیگران براش بیمه واریز کنن اگر راننده شرکتی هست شرکت براش واریز کنه واگر خویش فرما هست باید حق بیمه را خود راننده پرداخت کنه

  • سیف علی رستم خانی پاسخ

    سختی کار رانندگان برون شهری حق مسلم ماست در غیر اینصورت واقعا چیزی به نام عدالت معنایی ندارد راننده بعد 10سال نه براش کمر و زانو و ...نمیمونه

  • راننده کامیون پاسخ

    سلام عرض ادب تامین اجتماعی علاوه بر این که مشکلات رانندگان را اضافه میکند و چیزی در مورد سختی کار راننده اصلا حرفی گفته نمیشه چرا

  • ناشناس پاسخ

    سلام خسته نباشید من یک راننده هستم بخدا برجی پنج میلیون پول بیمه خیلی برای من سخت هست مگه من راننده حقوق چند میگیرم که پنج میلیون پول بیمه بدم بخدا بریدم دیگه اجاره خانه از یک طرف پول سرویس مدرسه یک طرف دیگه بخدا انصاف نیست دولت یه فکری برای رانندها بکند

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام و درود فراوان، همکاران گرامی بجای گفتگو با سازمان حمل و نقل و دولت به شعبه بدوی و هیات عمومی دیوان برای ابطال بخشنامه ها و شیوه نامه ها یا برخورد قانونی با مدیران مراجعه نمایید ولی در خصوص طرح مجلس شورای نگهبان را توجیه کنید.
    توصیه من مقابله با کلیه سهم خواهی های درصدی و افزودن آن به سند حمل است و در نهایت بفرض تصویب و تایید این قانون مخالفت با پرداختهای نیابتی از طرف صاحب کالا یا طرفهای قراردها را با توجه به پول و دولت الکترونیک برای پرداخت راسا ذینفعان بپردازید.

  • خلیج همیشه فارس ایران پاسخ

    چرا واقعا مجلس از واقعیت پرت است ما رانندگان اعتصاب کردیم که این حق بیمه رانندگان که انقدر گران شده ارزان شود تا رانندگان عزیزمان توان پرداخت داشته باشد حالا مجلس تنها حرفی که نمی‌زنند همین قیمت بالای پول بیمه رانندگان هست در مورد رانندگان حرف می‌زنند ولي اصل مورد را کلا فراموش کردند همانطور که یک شبه پول بیمه رانندگان را گران کردید الان یک سال هست دنبال ارزان کردن بیمه رانندگان هستند ولی هیچ کاری انجام نداده اند حالا این مسول که یک شبه پول بیمه رانندگان را گران کرده که مجلس و دولت هم جرعت ارزان کردن بیمه رانندگان را ندارند جای تاسف دارد

  • سید پاسخ

    چرا از سختی کار رانندگی هیچ سخنی به میان نیامده چرا ؟ بعد دم از مسلمانی و عدالت می‌زنند چرا نه یک وزیر نه یک نماینده ی ملت حاضر نمیشه یک سرویس از مشهد با یک کامیون بره بندر یا بلعکس چرا؟ فقط و فقط میخوان پشت میز بشینند و بدون تحقیق و بررسی و گوش دادن به حرف راننده برای راننده تصمیم گیری کنند ، بخدا اینها همه اش فردای قیامت از اون مسئولی که فقط وفقط سنگ اندازی میکنه و حق راننده رو ضایع میکنه پرسیده خواهد شد و هیچ کدام از رانندگان رضایت نخواهند داد

  • امیر پاسخ

    بنده به عنوان راننده ایی که بخاطر شرایط خانواده ومشکلات موجود نمیتوانم ماههای زیادی رو کار کنم تکلیف ما چی میشه؟سختی کار چرا برا ما رانندگان که شب و روز کار میکنیم چی میشه؟

  • حسین روانبخش پاسخ

    من با ۲۷ سال سابقه رانندگان برون شهری باسن ۵۱سال مشغول به کار هستم از دست اندرکاران میخواهم سختی کار به بیمه رانندگان برون شهری حتما اعمال شودوآن آقای که فرمودند شغل رانندگی تفریحی است ظلم در حق رانندگان برون شهری کرد

  • مرتضی پاسخ

    خیلی ها مشغول به کار هستند بدونه بیمه اگر بیمه رانندگان اجباری نباشه خیلی ها قیدش رو می‌زنند چون هیچ ارزشی ندارد . سختی کار که درست نشد هیچ اوضاع خوده بیمه هم بدتر شد. همه فقط وعده بود

  • رضا خاکستری پاسخ

    دولت باید روی مشاغل سخت یا بازنشستگی زودتر از موعد رانندگان تمرکز کند

  • ولی شکری قره تپه پاسخ

    شما بیمه رو درست کن که یه راننده 20 ساله تو جاده داره کار می‌کنه دیگه جون کار کردن نداره همینجوری هم میشه که آمار تصادفات میره بالا
    خیلی زحمت کشیدین راه حل بهتر پیدا نکردین از مردم میگیرین به راننده بدین

  • محسن ارجمندی پاسخ

    با سلام چرا راننده نباید کارش جز مشاغل سخت باشد نه شب دارد نه روز. خطر هم تو این شغل کم ندارد و چطور حق بیمه راننده رو یک‌ماه 2 برابر میکنن و الان 6ماه گذشته و الان فقط شعار میدن ما چکار میکنم و... چرا حق بیمه رو کم نمی‌کنید. چطور آرایشگر شغلش مشاغل سخت است ولی راننده خیر میدونید چرا چون مسوولان آنها برش دارند و مسوولان و دست اندرکاران شغل راننده صفر

  • رضا پاسخ

    سلام یک راننده ۵۰ ساله با یک راننده جوان نمیتوانند مثل هم کار کنند و همه رانندگان برون شهری تقاضای تصویب سختی کار را دارند وقتی می‌خواهید قانونی تصویب کنید خدا را در نظر بگیرید

  • سعید پاسخ

    بیمه رانندگان مخصوصا جاده ایی درتمام دنیا شامل بیکاری.از کار افتادگی.سختیه کار.بیمه تکمیلی و.......فقط تو ایرانه که بدبخت ترین و پست ترین شغل رانندگیه وهیچگونه حمایتی از طرف دولت نمیشه.الانم که همون درصده ناچیزی که دولت مثلا میداد قطع شده و کل حق بیمه رو راننده پرداخت میکنه.ما که بازنشستگی رو نمیبینیم حداقل کاری کنید بچهامون با گرفتن دوزار حقوق ما یه فاتحه برامون بگن.خداوکیلی ننگ به این زندگی

  • علیرضا پاسخ

    ما فقط سختی کار میخواهیم.این خواسته همه رانندگان است.

    • ناشناس

      اینا،بی،خیال

  • ع م پاسخ

    با دورود خدمت دست اندرکاران کشور وقتی هر شهرستان بالای چند صد هزار نفر کوچک و بالغ یک نماینده در مجلس می تواند داشته باشد چه دلیلی دارد این همه راننده بالغ نمی تواند یک نماینده در مجلس داشته باشد تا از طریق قانون و واقعیات از حقوق او دفاع کند و هر کسی که کوچکتری اطلاعی از کارکرد و مشگلات این شغل اطلاع دقیقی ندارد قانون بنویسد

  • ناشناس پاسخ

    چرا سختی کار رانندگان پیگیری نمیشه الان من ۲۲ ساله راننده برون شهری هستم دیگه نه کمر برام مونده نه ستون فقرات نه قلب کل بدنم از بین رفته خدا رو خوش نمیاد بفکر راننده ها باشید

  • جهان پاسخ

    به نمایندگان بیسواد مجلس بگویید،حق بیمه غیر قانونی افزایش یافته، بجای 45 درصد افزایش حقوق تامین اجتماعی که همین مبلغ به بیمه های کارگران اضافه می‌شود، برای رانندگان 102 درصد افزایش یافته،،، به نمایندگان بیسواد بگویید با این طرحهها، مسبب افزایش گرانی و فشار بر مردم شده اید که البته از اساس طبق تبصره و ماده هایی که ذکر کردید، کلا غیر قانونی است،،، مثلا اینا قانون گذارن!!!!

  • نادر پاسخ

    نه سختیه کار بهمون تعلق گرفت نه کاهش حق بیمه!

    منی که راننده مردم هستم و گاها پیش میاد ب طور میانگین چند ماه بیکار میشم چطور میتونم این حق بیمه رو پرداخت کنم؟!
    شمایی که صاحب ماشین خودت هستی،وقتی ۲.۵ درصد کرایه اضافه شده میای بدیش به راننده ات؟!!

    چرا وقتی از تمامی جنبه‌های یک کار اطلاعات درست ندارین براش قوانینی درنظر میگیرین که باعث تحمیل رنج و عذاب به اون مجموعه میشه؟
    چرا سختیه کار برای ما در نظر گرفته نشده!؟ ایا تا به حال در شرایط ما قرار گرفتین؟!

  • نورعلی احمدی منفرد پاسخ

    فقط بلدن بر قشر راننده فشار مالی بیارن

  • اتبلا پاسخ

    شما بنزین و سوخت گرون نکن نمی‌خواد بیمه با منت بدی .. مجلس واقعا تویلس

  • سیدآصف صفائی پاسخ

    باعرض ادب واحترام
    چرانمایندگان رانندگان هیچ موقع درموارداعتراضی عنوان نمیکنندکه بیش از80درصدازرانندگان غیرمالکنندوباحق وحقوق بسیارناچیزکارمیکنندباورکنیدحقوقی که راننده درطول ماه بخانه میبره بین ده تاپانزده میلیونه وپرداخت حق بیمه سه تاشش میلیون برایشان
    واقعا سخته خواهش میکنم این مطلب رومدنظرقراربدید.
    باتشکرراننده زحمتکش

  • یعقوب جانعلی پور پاسخ

    سلام.
    اون آقای مسئول که میگه کاررانندگی بنا به شرایط خاص باید سختی کارمحسوب بشه،
    لطف کنه چندروز بایک راننده بیاد توجاده،
    استرس و فشار و حوادث جاده رو باچشم خودش لمس کنه،
    اونوقت خودش میفهمه که کارما سخت هست یا نیست،
    چطوره شخصی که مسئول باسکول کردن هست تو اسکله سختی کارداره،مانداریم؛
    خدا لعنت کنه کسی که به صراحت و در عین آگاهی حق رانندگان و پایمال میکنه

  • ناشناس پاسخ

    دولت فقط سنگ جلوی پای مردم میزاره این کآر را خوب بلده

  • ناشناس پاسخ

    سابقه دهه هفثاد مشخص شود

  • حسن زهرایی پاسخ

    سلام وخسته نباشید خدمت همکاران عزیز انشالله که مسئولان به قول ووعدهایشان عمل کنند بخدا رانندگی برون شهری از کار تو معدن هم سخت تره

  • رسول پاسخ

    درود بر شما ۵۶سال دارم چون سال ۷۳ حق بیمه ها را باربری ها رد نکردند حالا ۲۱ سال شده
    به علت چند عمل جراحی توان رانندگی ندارم مشخص نیست چرا ده های گذشته بدون کارشناسی با ۲۰سال وکمتر بازنشستگي پیش موعد ایجاد کردند سابقه های کذائی جبهه و الان تأمین اجتماعی کم آورده داره بقیه را مجازات میکنه

  • سعید پاسخ

    سلام همش دست توجیب راننده و ملت دولت از زیر بار حمایت شانه خالی میکنه ..
    سخت و زیان اور رانندگان درون شهری برون شهری
    چی شد؟

  • محسن پاسخ

    سلام.
    بنظرشما راننده ای که فعالت بیشتری دارد و در طول ماه مثلا ۲۰ بارنامه می‌گیرد و شبانه روز در جاده است ،با راننده ای که در طول ماه فقط یک یا دو بارنامه می‌گیرد و بار زیادی جابجا نمیکند، حق پرداختی به تامین اجتماعی بین این دو باید مساوی باشد و در زمان بازنشستگی حق دریافتی مساوی ای داشته باشند؟
    بنظرمن مبلغ پرداخت حق بیمه باید براساس کارکرد راننده و بر اساس کیلومتر محاسبه و اخذ گردد و در زمان بازنشستگی هر راننده ای بر اساس کارکرد و زحمتی که کشیده و مبالغی که به تامین اجتماعی پرداخت کرده، حق بازنشستگی دریافت کند و این می‌شود عدالت

    • پیری

      تو وامسال کثیری مثل تو بفکر خودتانید افتادین تو جاده از خونه زندگی وخواب گذشتین باعث تصادف وکشته شدن خود ورانندگانی دیگر هستین تا پول بیشتر وبیمه بیشتر واریز بشه برای اینده که انون پایدار نخواهد ماند باید بفکر رانندگان شهری داخلی مسافربری کمپرسی داخلی معدنی ماسه شویها وغیره بود اعتصاب برای خواسته ۳ درصدرانندگان بد کار نبود

  • هادی پاسخ

    سلام درود خدمت شما .
    خلاصه مفید خدمتتون عرض کنم . من از سال ۱۳۸۳ تا پارسال که میشه ۱۴۰۳با کارت هوشمند مشغول به فعالیت بودم . بعد ۲۰سال که پارسال دچار بیماری msشدم نه گواهینامه منو تمدید میکنن بخاطر بیماریم نه کمسیون پزشکی منو بازنشست پزشکی میکنه. دوبار کمسیون پزشکی رفتم یکبار ۵۰درصد رای از کار افتادگی دادن و بار دوم ۵۵درصد .۲۰سال بیمه پرداخت کردم برای همچین روزی که بدردم بخوره ....
    یا حق

  • راننده برون شهری کامیون پاسخ

    سلام رانندگان غیر مالک از نان روزانه خانواده کم میکنند وبیمه ماهانه را پرداخت میکنند گذشتن عمر گرانبهای راننده درجاده ها با این بیمه ارزش ندارد سخت وزیان اور اجرای شود راننده در اخر فرسودگی وپیرش را به خانواده ارمغان میاورد

  • ناشناس پاسخ

    بخدا کار نیست اینا از راننده کا کرد بارنامه میخوان

  • جهانبخش پاسخ

    سلام. وقتی دولت و مجلس نمی توانند مشگل سختی کار رانندگان زحمتکش را حل کنند بقیه کارها هیچ دردی را دوا نمی کند لطفآ زحمت بیخود نکشید...هر قانونی تصویب کردین فقط به سود دولت و به ضرر مردم بوده و هست

  • علی پاسخ

    کدوم فقط دولت به فکر بوده که این دومیش باشه

    • ناشناس

      دمت،گرم،علی

  • علی پاسخ

    دولت بااینکه می‌دونه حمل و نقل شاهرگ کشور بازم لعنتی اذیت می‌کنه رانندها حقشون اعتصاب میکردن

  • سعادتمند پاسخ

    با سلام خدمت دوستان ، لطفاً خودتونو خسته نکنید ازآقایان که در راس امور نشستن و حقوق چند صد میلیونی میگرن چه انتظاری دارید خودشون که سیرن بقیه مردم از جمله ما رانندگان بدبخت هر غلطی که میخوان بکنن ، همیشه گفتن آدم سیر از آدم گرسنه خبر نداره

  • ناشناس پاسخ

    با سلام
    بنده در حدود ۲۵ سال که رانندگی میکنم داز این ۲۵سال ۲۰ سال که راننده سنگین هستم لطفا نسبت به حق وحقوق راننده خصوصا حق بیمه وسختی کار ما رانندگان در خصوص کلی مطالبات برسی بیشتری شود حقا که واقعا شغل ما راننده بسیار سخت وطاقت فرسا هست ممنونم ..

  • وحید پاسخ

    سلام به دوستان
    از نظر من این قانون فقط وفقط به نفع دولت و تامین اجتماعی هست نه به کامیون دار و نه به رانندگان توجهی شده اگه وضعیت رانندگان رو در نظر گرفته شده بود شرایط سخت و زیان آور رانندگان در نظر می‌گرفتند

  • جمیل مقدم پاسخ

    جان خودتان ولی کن
    میدانید چرا اخر کجای دنیا دیدین یا شنیدین
    وقتی میگویند حمل ونقل یعنی تمام محموله وافراد و اجناس .چرا هرگز نام بین شهریهایی را اشلا نمیارید که تنها ۳ ماه به بازنشستگیش باقی مانده واسیر حوادث ناخواسته ماشین روبرو میشود و میمیرد دقیقا مثل این میماند که پارچه یی را بدوزید وپارچه وخیاط مطرح باشند ولی ان نخ که اصل کار است نادیده گرفته شود

  • کیومرث نصرتی پاسخ

    چرا درمورد سختی کار رانندگان هیچ کس پاسخ گونیست این قشر سخت کوش وکم درآمده از جان ودل مایع میگزارند وشب وروز توی جاده هستند خواهشا رانندگان عزیز پیگیر سختی کار شوید تا صدای ما به جایی برسد

  • ناشناس پاسخ

    من راننده کامیون هستم از سال ۷۲ تا الان ۱۴۰۴ بالغ بر ۳۲ سال بیمه پرداخت کردم الان ۲۷ سال واریز شده ۵ سال باربری های بی‌ناموس خوردن آیا سزاواره اگه سختی کار بما بخوره باز نشسته میشیم حق راننده ها را پایمال نکنید خدایی هم هست

  • یوسفعلی محمدی پاسخ

    سلام بنده با ۳۰ سال سابقه با حقوق ۱۰۳۰۰ بازنشست شده ام این قانون دوسال آخر بی عدالتی هست الان اکثر ادارات و شرکتها دو سال آخر رو با آفزایش فرمالیته حدود۱۰م حقوق رو افزایش میدن از اون طرف از کارگراشون بعنوان بدهی به تعاونی کسر میکنن و این ترفند موجب شده عده ای بالای ۳۰ ،۴۰ حقوق میگیرن و ماها به علت واگذاری واحد مربوطه شرکت به بخش خصوصی باعث شدن از کارمون بیکار بشیم و حالا با ۱۰۳۰۰ بازنشست بشیم نمایندگان یا مسئولین باید فکری برای مابکنن با این حقوق نمیشه زندگی کرد و فاصله دریافتیها با قانون دو سال آخر به نوعی کارشناسی شده نیست 091******42

  • محمد رضا پاسخ

    سلام اخه منی که ۵۳سال سن دارم و بیمه منو چند سالشو باربری و کارفرما درست رد نکرده الان با زانو درد چند سال باید دیگ بدوم نه بیمه تامین اجتماعی بدرد من خورده نه تکمیلی تو درمانم همین فقط ماه به ماه پول بیمه از ما میگرن اگ سختی کار درست نشه و پول بیمه ما کم نشه هیچ فایده ای نداره فثط خدا نجات مون بده از دست ی مشت ادم ای ک حق و ناحق میکن ...

  • ایرانی پاسخ

    همش در حال دور زدن هستید آخرش ما نفهمیدیم چی شد این رانندگان چنین گفتند اون رانندگان چنان گفتند..بلاخره تکلیف مت راننده ک سالهاست تو جادها حمالی کردم والانم بر اتر تورم هیچ سرمایه ای ندارم چی میشه چقد باید از حقوق ماهانه ام را تاکی چند سال ب عنوان حق بیمه ای ک عملا هیچ تاثیری نه از پزشکی ن کار افتادگی ن بیکاری ووو ندارد بدهم چطوری یک پنچم درآمدم را فقط ب حلقوم تامین اجتماعی سرازیر کنم هزینه های سرسام آور پزشکی را هم ب عهده خودم هست خدا را خوش نمیاد ظلم ظلم هست

  • محمد پاسخ

    اشتباه است .. از سال ۷۲ ک بیمه راننده با بارنامه بود تقریبا هیچ باربری حق بیمه راننده رو پرداخت نکرد من رفتم سابقه خودم رو درخواست کردم بیمه گفت شما دادی باربری نداده چند سال حق من و هم دورهای من خورده شده.. پرداخت بیمه فقط توسط خود راننده باید انجام بشه ...

  • احمدنبی دوست پاسخ

    سلام دردهه ۷۰ و۸۰که حق بیمه همراه باکمیسیون توسط باربری از راننده دریافت وباربریها ملزم به پرداخت ان به تامین اجتماعی بودند دربیشترموارد منجمله من۸سال سابقه من دود شده درصورتیکه ازسال ۶۱ تا۹۷ که ۳۶سال میشود من با۳۰سال و۵ماه و۱روز بازنشسته شدم منکه راضی نیستم وانشاالله خداهم ازین حق خوری راضی نیست

  • حمید پاسخ

    فقط باید زور بالاسرتون باشه. اعتصاب علاج

  • مهدی پاسخ

    دولت همیشه دستش تو جیبه یاملته یاراننده و به جای اینکه اعتراض راننده ها رو ساماندهی کنه بفکرپرکردن جیب خودشونن پایانه ۱۰درصد باربری ها ۳۰درصد بیمه تامین اجتماعی تو یکسال دوبارافزایش بیمه داشته الان به جای اینکه دردی از راننده کم کنن بفکرجیب خودشونن به اسم اینکه رانندگان خودشون درخواست رسیدگی دادن شما لازم نکرده ۲/۵درصدکرایه راننده اضافه کنید شما همون کرایه قانونی راننده رو ازباربری بگیریدبدیدبه خودراننده، راننده هم همون حق بیمه روپرداخت میکنه شما نیازی نیست بابی تدبیریتان یه هزینه سنگین وگزافی رودوش راننده و بقیه آحادمردم بگذارید

  • پیری پاسخ

    ۷۰درصد رانندگان ازقبیل رانندگان باری ده تن وزیر ده نن باری وکمپرسی بدون بارنامه فعالیبت میکنند بارهای فصلی کشا‌ورزی وبارهای مصالح ساختمانی در مسیرهای کوتاه فعالیت مبکنند با الن قانون تعداد عظیمی از این ببمه پرداران به مشکل میخورن مجلس به ظاهر میخواهد له رانندگان کمک کند ولی درباطن داره آسییب بسیار بزرگی وارد میکند

  • داریوش اسدی پاسخ

    با سلام لطفا بیمه ما که در دهه 70 روی صورتحساب بود درست کنید برا 7 سال صورتحساب که مهر داشتیم 6 ماه سابقه رد کردن همش خوردن حق راننده نخورید

  • سهراب جوادی پاسخ

    باسلام وخسته نباشید من که رانند مردم هستم یک حقوق بکیرم چهارماه کارمیکنم ترف ماشین فروخته دوباره. چندین ماه بیکار باید ازکجا بیارم خرج زندکی یابیمه چکارکنم که نزدیک به ۶۰سالم ۲۷سال بیمه سختی کار چی شد

  • خانمراد پاسخ

    همکاران محترم راننده سختی کار حق مسلم رانندگان است چون درتمام کشورها سختی کار برای راننده وجود دارد ما باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم علیه سازمان راهداری به عنوان کار فرما تا حق ما که سختی کاراست رای بخورد اگه هر راننده مبلغ ۲۰ هزار تومان هزینه کند وسه وکیل خبره بگیریم در دیوان عدالت بزودی حق ما برای سختی کار ثابت می شود

  • مجید ترک زاد پاسخ

    حماقت کردیم به حرف انجمن های بی کفایت وقانونی حیله گراعتماد کردیم وعمرمان را هدر دادیم چرا ضریب مصوب حقوق را درزمان باز نشستگی اعمال نمی‌کنید وعده‌ها حقوقپایمال شدهدیگر از زنده بودن وهدر دادن عمر خود در این حرفه مثل سگ پشیمانم

  • کریم پاسخ

    سلام
    من ۲۵ سال هست که با تریلی برون شهری کار میکنم خدا شاهده ۷ مرتبه کمرم عمل کردم وچند بار هم عمل گوارشی انجام دادم رفتم تقاضا دادم برای از کار افتادگی ولی اصلا حتی کمسیون پزشکی قبول نکرد من را ببینه دیگه نمیتونم شوفری مردم بکنم چرا نباید سختی کار داشته باشیم خیلی ظلم میشه به رانندگان. فقط خدا به دادمون برسه با این هزینه بیمه و حقوق کم و اجاره خونه .....

  • ناشناس پاسخ

    رانندهای که ماشین ندارند برای کس دیگری شوفری میکند ماهی 15000000ملیون حقوق میگیرد ماهی سه ملیون خوردی بیمه می‌پردازد ماشین دار هم به اندازه ش وفر می پردازد راننده کمپرسی که تومعدن کارمیکند بارنامه اش کجا بوده

  • محمد پاسخ

    هرچ بگندد نمکش می‌زنیم وای بهروزی که بگندد نمک

  • راننده پاسخ

    سلام خدمت نمایندگان مجلس
    راننده کامیونی که فافد کامیون هست وبرای کسی کار
    میکنه اگر برای مدتی بیکا ر شد چگونه بیمه خودرا پرداخت
    کنه بنده ۵۵ سال دارم الان هیچ کس حاضر نیست من را
    ببره کار لطفا برای رانندهای فاقد کامیون چاره ای به اندیشید

  • امیر پاسخ

    خدا لعنت کنه اون ماموری که نصف شب کمین میزنه انگار میخواد اشرار بگیره.تو سرازیری ۴خال بالا رفته چند روز تو این اوضاع از نون خوردن می اندازت.بیمه رو نتونستم پرداخت کنم الان دوبله شده

  • امید پاسخ

    خدا لعنت کنه ظالم رو از جمله مامور پلیس راه طبس که از نون خوردن می اندازه

  • حمید پاسخ

    سلام‌ اقای‌ عزیز سختی‌ کار مشخص‌ کنید گازوییل‌ فراهم‌ بکنید بعد پول‌ بیمه‌ دو برابر شده‌ یه‌ فکری‌ بکنید وسایل‌ همه‌ چیز مثلا پنجاه‌ درصد‌ پنجاه درصد بالا میره‌ به‌ کرایه‌ ما میرسه‌ بعد از گرفتاری‌ یکی‌ دو درصد بالا اگه‌ بره‌ اونم‌ چند درصد روش‌ میزاریم‌ میدیم‌ بازم‌ مینونه‌ اون‌ کرایه‌ که‌ میگرفتبم تا به‌ ما برسه‌ خیلی‌ اب‌ میشه‌

  • خدابخش پاسخ

    این اشکار دست تو جیب راننده این قشر زحمت کش بکفر شرایط سخت و زیان اور شغل رانندگی چیشد بخدا هر کس کوتاهی در امر راننده کند به درد بی درمان گرفتارشه

  • محمدقلی پاسخ

    برجی یکسرونیم بکجامیرسدکرایه خونه پول لوازم تایر وهزاران دربدری دیگراون دونیای هست

  • احمد پاسخ

    با درود بی پایان به رانندگان زحمتکش جاده ای ,بنده خود یکی از رانندگان جاده‌ای هستم با بیش از 250سال سابقه کار و فاقد کامیون و برای مردم کار میکنم ، من شخصی 550ساله هستم و از تجربیاتی که دارم این پیامکها‌ و اعتراظها هیچ اثری نداشته ونخواه داشت . تنها چاره کار ما فقط یکماه اعتصاب رانندگان عزیز می‌باشد .

  • علی پاسخ

    ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است این گرگ سالهاست که با گله آشناست
    اون از احمدی نژاد اون از پزشکیان ما راننده ها را بیچاره کردن اگه راست میگن آقایون سختی کار رانندگان را درست کنن خرابی جاده ها و گرونیه لوازم یدکی را چاره کنن خون رانندها را تو شیشه کردن

  • ایرانی پاسخ

    من بعنوان یک راننده کامیون،خسته‌ام. خیلی خسته..از گرانی‌ها و هزینه‌های سنگین نگهداری و بیمه جادههای خراب.چرا مسئولان نالایق با ما رانندگان مشورت نمی‌کنند تا باری از دوش مابرداشته شود.در عوض همگی کمر بسته اند تا حمل ونقل کشور را ویران بکنند. به مقدسات قسم خسته‌ایم