سرعت گرفتن عملیات اجرایی آزادراه مشهد چناران با هدف تسهیل تردد زائران
معاون ساخت و توسعه آزادراه ها از تداوم عملیات اجرایی آزادراه مشهد چناران به عنوان یکی از طرح های مهم مشارکتی دولت و بخش خصوصی خبر داد و گفت این پروژه با هدف افزایش ایمنی و تسهیل تردد زائران در حال اجرا است.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ها گفت: با اجرای آزادراه مشهد چناران، مسیرهای شمال شرق کشور به شبکه راه های ملی متصل می شود و ایمنی سفرها به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، معاون ساخت و توسعه آزادراه ها از تداوم عملیات اجرایی در آزادراه مشهد–چناران خبر داد و گفت: این طرح از جمله پروژه های مهم مشارکتی در شرق کشور به شمار می رود که با هدف افزایش ایمنی سفرها، بهبود شبکه ارتباطی منطقه و تسهیل دسترسی زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در حال اجراست.
دوستی با بیان اینکه آزادراه مشهد–چناران به طول تقریبی 50 کیلومتر طراحی شده است، افزود: این مسیر از میدان نمایشگاه مشهد آغاز و پس از عبور از محدوده شهرک صنعتی توس، مجتمع ورزشی ثامن الائمه(ع) و پارک جنگلی سوران گذر و تا شهر گلبهار امتداد دارد و از بخش جنوبی آن عبور می کند. این محور با عبور از اراضی پیرامونی چناران و اتصال به کنارگذر شمالی، نقش حلقه ای مکمل را در شبکه حمل ونقل استان ایفا خواهد کرد.
وی با اشاره اولویت نخست اجرایی پروژه به طول 17 کیلومتر توضیح داد: در این محدوده، عملیات اجرایی متنوعی شامل احداث پل های بزرگ و کوچک، خاک برداری، زیرسازی، روسازی و آسفالت ریزی در حال انجام است. تاکنون بیش از 1 میلیون و ششصد هزار مترمکعب زیرسازی، 16 هزار مترمکعب اساس، 56 هزار مترمربع آسفالت بیندر و در حدود 45 هزار مترمکعب بتن ریزی انجام شده است.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ها افزود: این پروژه شامل دو قطعه اجرایی مجزا است که در مجموع بیش از 140 پل بزرگ و کوچک را در بر می گیرد. بر اساس آخرین گزارش اجرایی، حجم عملیات خاکی انجام شده بیش از 2.7 میلیون مترمکعب و حجم کلی برآوردی پروژه حدود 5 میلیون مترمکعب است.
دوستی درخصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه نیز اظهار کرد: پیشرفت کلی آزادراه مشهد–چناران–قوچان در حال حاضر 32 درصد است که از این میزان، بخش زیرسازی به ۷۹ درصد و روسازی به ۱۴ درصد رسیده است.
به گفته وی، روند اجرایی طرح با تکیه بر توان مهندسین داخلی در حال اجرا است.
وی در ادامه تصریح کرد: سرمایه گذاری در این پروژه به صورت مشارکتی میان شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه مشهد–چناران و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور انجام می شود و هدف اصلی آن، تکمیل راهگذر ارتباطی شمال شرق، روان سازی ترافیک و ارتقای شاخص های ایمنی در محورهای پرتردد زائرپذیر است.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ها با تشریح اهداف و مزایای اجرای این طرح ملی گفت: احداث آزادراه مشهد–چناران ضمن افزایش ظرفیت جاده ای، موجب تفکیک ترافیک باری و زائر محور از مسیرهای ترانزیتی می شود. همچنین این پروژه نقش بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و جلوگیری از خسارات مالی و جانی دارد.
دوستی افزود: با بهره برداری از این مسیر، علاوه بر بهبود ارتباط میان شهرهای قوچان، چناران، بجنورد و اسفراین، دسترسی مناطق شمالی خراسان رضوی به محورهای ترانزیتی و شبکه راه های ملی تسهیل می شود. این آزادراه در آینده به عنوان یکی از مسیرهای استراتژیک کشور در جابه جایی کالا و مسافر در شمال شرق ایران ایفای نقش خواهد کرد.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ها تاکید کرد: این آزادراه با اتصال به آزادراه کنارگذر شمالی مشهد و ایجاد راه موازی در مسیر مشهد به چناران نقش پدافند غیرعامل نیز ایفا می کند.
وی با اشاره به اثرات اجتماعی و اقتصادی اجرای پروژه خاطرنشان کرد: آزادراه مشهد–چناران زمینه ساز توسعه سکونتگاه های جدید و رشد شهر گلبهار در حاشیه مشهد است و با کاهش تراکم ترافیکی در ورودی شمال غربی مشهد، امکان توسعه کاربری های خدماتی، آموزشی و بهداشتی را برای ساکنان منطقه فراهم می کند.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ها در پایان تأکید کرد: اجرای این طرح علاوه بر ارتقای سطح ایمنی محورهای استان خراسان رضوی، گامی در راستای تحقق اهداف دولت در توسعه زیرساخت های حمل ونقل و تسهیل دسترسی زائران به بارگاه منور رضوی است.
جوری میگن آزادراه آدم یاد آزادراه میفته.جاده داغون وازلاین سمت وردی مشهدکم میکنن به لاین خروجی اضافه میکنم وبااسفالت ضعیف وپلهای نشست کرده وکمربندی چناران بسیارخراب ونشست کرده نمیدونم کجاش میشه آزادراه.؟؟!!!!اونم انشاا...داریم میبینیم واینده هم میبینیم چی درمیاد
فکر میکنم این راننده عزیز تعریض بزرگراه مشهد به چناران را با آزاد راه اشتباه گرفته اند
سلام خسته نباشید مترو گلبهار رو کی انجام میدین
در مسیر اجرا پروژه طبیعتاً زمین هایی متصرف میشود که متعلق به اشخاص یا سایر نهادهای غیر دولتی است .
سوال این جاست چرا پس ازگذشت حدود 3سا
ل هنوز وجه مربوط به زمین های متصرف شده برغم تکمیل مدارک پرداخت نشده است و صاحبان زمین قربانی اختلافات متولیان پروژه با اوقاف شده آند .
از اینکه مردم با شروع دوباره تحریم ها ما مردم زیر بار موجی از تحریمها قرار گرفته ایم و داریم خفه میشیم و در تامین مایحتاج زندگی مان و خرجهای روزانه گرفتاریم خیلی خوبه که مسئولین بفکر تسهیل رفت و آمد مردم هستند و پولهای خانواده بزرگ ایرانی در داخل کشورمون دست بدست میشود و تاثیر این رفت و آمدها حداقل بر زندگی مردم به هیچ وجه احساس نمیشود و روز بروز فقیرتر میشیم و حتی پول تعمیرات وسایل برقی مونو نداریم پول دارو نداریم بچه ها از سن ازدواجشون گذشته شغل مناسب ندارند در آمد کافی ندارند و
..🙁🫤💔👌👌👌
زیاد زحمت نکشید .اینم مثل مترو و.عده های سرخرمن ودروغ سیزده دولت ها که فقط میان ومیرن وجاهت عوض میشه.اونیکه ملتو فرض کردید با احترام خودتونید.توهین به شعور ملت خیانت بزرگ هست
خیلی از مردم سکه طلای تقلبی خریدند و فقیر و بدبخت شدند. مرکز چاپ و فروش سکه های طلای تقلبی.
تهران خیابان فردوسی پاساژ مرکزتجارت جهانی فردوسی
طبقه همکف واحد 43
مغازه سکه فروشی فرجامی.
دارای جواز از اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا جواهر نقره و سکه.
کد پستی 1145683684
تلفن مغازه 02166340208
موبایل فرجامی 09123991323
و. 09193158148
بانک مرکزی دوم درست کردند و گرانی و فساد اقتصادی در ایران درست کردند. و به جنگ 90 ملیون ایرانی رفتند.
و به این می گویند اخلال در نظام اقتصادی کشور و ایجاد گرانی.
قاضی محترم اگر خواستی حکم صادر کنی حداقل 4 میلیارد دلار مالیات برای دولت بگیر.
سالهاست داریم جون میکنیم اما همچنان مقدار آزاد راههای استان های خراسان بسیار اندک و ناکارآمد است. نبود سرمایه گذاری از طرف بخش خصوصی و نبود اعتبار دولتی زیر ساخت های کشور را نابود کرده. امیدوارم با برگشتن عقلانیت در اداره کشور بتونیم زیرساختها را احیا و گسترش بدیم
واقعا بعداز بیش از بیست سال، چطوری روتون میشه این حرفها را بزنید؟ یعنی عرضه نداشتید طی بیست سلاااااام ، هفتاد کیلومتر اتوبان را تمام کنید؟ نه گردنه، نه کوهستان ،، فقط ادعا.
منظور زائران عراقی ما که پولشو نداریم بریم زیارت الان ۱۴ سالی میشه
سلام عرص سلام و تشکر از دست اندر کاران. دیگه آنقدر قول و وعده دادن که آدم مشکوک میشه.
حال ببینیم چی میشه توکل بخدا
آرزو بدل ماندم یکبار بگید مردم مریضند غذا و میوه مکفی ومناسب نمیخوردند ورزش ومطالعه نمیکنند گرفتارند بزه کار و خلافکار شدن طلاق و اعتیاد و سواد... اینارو درست کنید هی نگید قاره پیما ووو خدایا کمک کن... ... ... ...
لطلفا و لطفا افتتاح آزادراه و هم قطار دیگر به سال نکشه . بگید چند ماه دیگه .خیلی خیلی وقته منتظریم.
سلام. اراضی جلدک کی تعیین تکلیف میشه.که در مسیر آزاد راه قرار داره.
نوشدارو پس از مرگ سهراب ... حضرات مسئول و کارشناسان باید حداقل ۲۰ سال پیش برای احداث مسیر جدید برنامه ریزی و چاره اندیشی میکردند
باسلام جاده قدیم مشهد به چناران جرا کسی بفکر جاده پرخطر نیست ایا مسولین یک بار گزر کردن یا عکس جاده را دیدن قدیمی ترین جاده خراسان
من توحناران یک قطعه زمین دارم ولی ساکن تهرانم
از کجا بفهمم زمینم تو طرح هست یا نیست؟
متروی گلبهار جز واجبات میباشد
دوسال گذشته هشت سال دیگه مونده تا پایان بودجه را هپولی نکننن
تمام نمیشه
همش دروغه همش سرکاری
ما ملت بیچاره و بدبخت که گیر یک مشت آدمای اختلاس گر و دروغگو شدیم
کو بزرگراه رفت تا ۴۰ سال دیگه
مثل مترو
با سلام
مباشر عملیات خاکی وسرپرست اجرا ۱۱سال سابقه راهسازی خاکبرداری خاکریزی تراکم
قرارگاه خاتم الانبیا موسسه الهادی
الآن ساکن گلبهار هستم
اگر پذيرش نیرو دارید لطفا
۰۹۱۷۴۴۸۴۱۴۹
آره بابا عریض کنید جاده های پیاده روی رو ، وقتی نمیشه جلوی بدبختی مردم رو گرفت ، نمیشه بهشون گفت با زیارت رفتن مشکلتون حل نمیشه ،یعنی مشکل فراتر از توان یک امامه که بتونه چند صد میلیون نفر رو به خاسته هاشون برسونه ، ازون طرف هم سود سرشاری به جیب گردانندگان این مراسم میره و خیلیها نیاز مبرم به این نوع رفتار مردم دارن ، پس همون بهتر که به عوض اتوبان درست کردن پیاده رو درست کنین بلکه انسانهای عاقل به شر این مردم که بی محابا میزنن تو جاده گرفتار نشن
درود
این پروژه دو سال میباشد که تعطیل گردیده و پیمانکار نیز کارگاه راهسازی تخریب جمع کرده و هیچ گونه فعالیت ندارد
باسلام
ان شاالله هر چه زودتر درست شود و مردم گلبهار از ترافیک نجات پیدا کنن
سلام چرا اخبار دروغ ....پروژه تعطیل وخاتمه یافته
دوست عزیر آزادراه جدید را میگه ۶ لاین داره و بالاترین سرعت در آزادراه های کشور انشالله که زودتر تکمیل بشه