| کد خبر: 233645 |

رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که تونل البرز یکی از پیچیده ترین پروژه ها در غرب آسیا بوده و با افتتاح آن به وعده خودمان عمل کردیم.

تین نیوز

رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که تونل البرز یکی از پیچیده ترین پروژه ها در غرب آسیا بوده و با افتتاح آن به وعده خودمان عمل کردیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پرویز فتاح در مراسم بهره برداری از طرحهای ملی وزارت راه و شهرسازی که یکی از آنها بهره برداری آزمایشی ویدئوکنفرانسی از مسیر رفت تونل البرز در منطقه دو آزادراه تهران شمال بود اظهار کرد: پس از افتتاح منطقه اول آزاد راه تهران- شمال در اسفند ماه ۹۸ و در جریان بازدید از منطقه دو این آزادراه که رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه حضور داشتند تصمیم گرفتیم که تا پایان دولت تونل البرز به پایان برسد و امروز این تونل آماده افتتاح شده و قابل عبور و مرور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ۸۳ سال است که مردم باید برای عبور از این مسیر از تونل کندوان عبور کنند و ۶۰ سال است که تونل کندوان یکطرفه بوده و ۲۳ سال پیش قرارگاه خاتم الانبیاء این تونل را تعویض کرد و به صورت دوطرفه تردد در آن برقرار شد.

فتاح با اشاره به پایان تر بودن تراز تونل البرز نسبت به تونل کندوان گفت: تونل کندوان مشکلی که دارد این است که قبل از آن شیب به گونه ای است اگر آب جاری شود به سمت کرج می رود و پس از این تونل شیب به سمت چالوس بوده و آب به سمت این شهر حرکت خواهد کرد اما تونل البرز در تراز ۲۴۰۰ متری قرار داشته و ابتدا و انتهای آن ۷۰ متر اختلاف ارتفاع دارد. که مشکل ار در این زمینه حل کرده است.

وی به سرمایه گذاری ۵۰ درصدی بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران- شمال اشاره کرد و گفت: با نرخ امروز حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای احداث تونل البرز و ورودی و خروجی آن سرمایه گذاری شده است. این تونل از پیچیده ترین سازندهای زمین شناسی کشور بوده  که سختی  کار را برای ما در طول عملیات اجرایی بیشتر کرد. اما توانستیم با احداث این تونل ۵.۵ کیلومتر از مسیر کرج به چالوس کوتاه تر کنیم و از نظر زمانی مسافت مسافرت مردم را کاهش دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه از طریق ۳۲ دستک اتصال به تونل البرز را از طریق تونل فرعی دیگری برقرار کردیم تا بتوانیم تونل البرز را حفاری کرده و بسازیم گفت: به کارگیری جت فنهای دو طرفه برای تهویه هوای داخل تونل و احداث و استقرار تجهیزات آتش نشانی و مخابراتی در طبقه دوم آن از جمله ویژگی های این تونل است که البته دو مگاوات برق نیز از سوی وزارت نیرو برای این تونل اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید:

طولانی‌ترین تونل خاورمیانه در البرز به بهره‌برداری رسید

او ادامه داد: وعده ای دیگری که در این راستا دادیم این بود که از عوارض آزادراهی برای حمایت از مناطق محروم استفاده کنیم و طی یک سال و نیم گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان عوارض از آزادراه تهران شمال دریافت کردیم که همه آنها صرف طرحهای محرومیت زدایی بنیاد مستعضفان شده است.

فتاح با اشاره به این که مردم از آزادراه تهران- شمال راضی هستند گفت: مسیر رفت منطقه دو آزاد راه تهران- شمال که به همین تونل البرز می رسد ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم تا پایان سال آینده تکمیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید