| کد خبر: 233561 |

◄ تونل البرز بزرگترین تونل جاده‌ای خاورمیانه به طول ۶.۵ کیلومتر

به گفته وزیر راه و شهرسازی یک قطعه از منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال که حدود ۹ کیلومتر است و باند رفت از تونل البرز به طول ۶.۵ کیلومتر را هم شامل می شود در روزهای آینده آماده بهره‌برداری است.

تین نیوز

به گفته وزیر راه و شهرسازی یک قطعه از منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال  که حدود ۹ کیلومتر است و باند رفت از تونل البرز به طول ۶.۵ کیلومتر را هم شامل می شود در روزهای آینده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی  با اشاره به ساخت تونل البرز به عنوان بزرگترین تونل جاده‌ای کشور و خاورمیانه گفت: این تونل در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال احداث شده است. وقتی منطقه یک آزادراه را افتتاح می‌کردیم به آقای روحانی گفتم شما الان به ما فرمان بدهید این پیمانکاران را به منطقه ۲ بفرستیم. اگر اعتبارات را تزریق کنیم باند رفت را می‌توانیم به بهره برداری برسانیم که تا چالوس برود. این باند ۲۲ کیلومتر است، ۵۹ تونل و ۲۹ پل دارد که پلهای بزرگ چند صد متری است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قطعه یک به لحاظ ترافیکی دو سه ساعت مسیر شمال را کوتاه کرده است. تونل البرز هم که بعد از پل سرهنگ تا پل زنگونه است مسیر را میانبر می‌زند که کمک می‌کند زمان رفتن مردم به شمال ۳۰ تا ۴۵ دقیقه کوتاه شود. کار بسیار بزرگی است و مهندسی طاقت فرسایی شده است.

بیشتر بخوانید:

تونل البرز به آزادراه تهران- شمال اضافه می‌شود

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پروژه تهران ـ شمال ۲۰ سال طول کشید و تونل البرز ۲ سال طول کشید که همیشه ۳۰۰۰ نفر روی پروژه کار کردند. یک سال و دو ماه کار فشرده انجام شد و توانستیم با تامین اعتبارات، پروژه را به افتتاح برسانیم. فاز ۳ را مذاکره کردیم که هنوز به توافق نرسیده‌ایم. این مسیر هم ۴۴ کیلومتر است که نسبت به منطقه یک و دو بخش ساده‌تری است و پیچیدگی‌های آن دو منطقه را ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.