| کد خبر: 232504 |

◄ بهره‌برداری موقت تونل البرز تا یک ماه آینده

به گفته خیرالله خادمی مسیر تونل البرز به طول 6.5 کیلومتر و جاده‌های دسترسی آن در دو طرف که حدود 1.5 کیلومتر است و هدف اول ما برای بهره‌برداری است، نزدیک به 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا چند روز آینده عملیات بتن کف تونل نیز به پایان می‌رسد.

تین نیوز

به گفته خیرالله خادمی مسیر تونل البرز به طول 6.5 کیلومتر و جاده‌های دسترسی آن در دو طرف که حدود 1.5 کیلومتر است و هدف اول ما برای بهره‌برداری است، نزدیک به 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا چند روز آینده عملیات بتن کف تونل نیز به پایان می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، وی گفت:‌ پیشرفت فیزیکی تونل البرز حتی از جاده‌های دسترسی آن هم بیشتر است و امیدواریم با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای این پروژه، بتوانیم تا یک ماه آینده از تونل البرز در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال بهره‌برداری موقت کنیم و با احداث جاده دسترسی دو طرف تونل، عبور از این تونل برای مردم میسر شود.معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تأسیسات و روشنایی تونل البرز نصب شده است، جت‌فن‌ها هم تا 10 روز آینده نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: دولت و بنیاد مستضعفان به عنوان شریک و مجری پروژه تلاش کرده‌اند، آخرین مراحل اجرایی این تونل به سرعت اجرا شود، تا مسیر تونل برای عبور موقت آماده شده و پس از تأیید پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبور موقت برای رفاه حال مردم فراهم‌ خواهد شد.

 حذف تونل کندوان با تکمیل منطقه 2 آزادراه تهران-شمال

خادمی گفت: مسیر تونل البرز در انتهای منطقه 2 آزادراه تهران - شمال و ابتدای منطقه 3 آزادراه ‌است، پل زنگوله در جاده چالوس محل اتمام منطقه 2 و آغاز منطقه 3 آزادراه تهران - شمال است، جاده دسترسی تونل البرز از پل زنگوله شروع می‌شود.

وی افزود: خودِ جاده دسترسی تونل البرز، یک تونل و 2 پل دارد و مسیر تونل پس از آن وارد جاده قدیم می‌شود، خروجی جاده دسترسی به سمت مازندران که وارد پل زنگوله می‌شود، خود یک پروژه بزرگ است و احجام بزرگی دارد و ورودی و خروجی به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

آیا طولانی‌ترین تونل آزادراهی کشور تا ۲ روز دیگر افتتاح می شود؟

احداث طولانی‌ترین تونل البرز تا پایان دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پس از افتتاح تونل البرز، برای باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال، تونل کندوان حذف خواهد شد و مسیر تونل کندوان برای خط برگشت، چهار خطه می‌شود، پیچ‌های ورودی و خروجی تونل کندوان حذف خواهد شد و به این ترتیب در ارتقای ایمنی سیر مؤثر است‌.

پیشرفت فیزیکی 70 درصدی باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال

خادمی درباره پیشرفت سایر قطعات منطقه 2 آزادراه تهران - شمال بیان کرد:‌ در سایر قطعاتِ  باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران - شمال نیز پیشرفت فیزیکی مناسب است و حدود 70 درصد برآورد می‌شود،در همه جبهه‌ها کار در حال انجام و پروژه فعال است.

باند رفت منطقه 2 پس از تونل البرز ز‌یر بار ترافیک می‌رود

وی اظهار کرد: ‌‌براساس برنامه‌ای که حدود دو ماه پیش در محل کارگاه پروژه تدوین شد، در مرحله اول، تونل البرز به همراه جاده‌های دسترسی تونل که جمعاً حدود 8 کیلومتر است،‌ شامل 6.5 کیلومتر تونل و گالری‌های ابتدایی و انتهایی و 1.5 کیلومتر جاده دسترسی، زیر بار عبور ترافیک می‌رود و در مرحله دوم پس از اتمام باند غربی منطقه 2 آزادراه تهران - شمال، یک باند از این منطقه (باند رفت) زیر بار عبور ترافیک خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پاسخ به این سؤال که آیا تکمیل یک باند از منطقه 2 آزادراه تهران - شمال تا پایان مردادماه تکمیل خواهد شد، گفت: هنوز مشخص نیست.

تزریق 550 میلیارد تومان به منطقه 2 آزادراه تهران-شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تزریق مالی به پروژه از سوی دولت و بنیاد مستضعفان توضیح داد: تعهداتی که سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه انجام داده بود، پرداخت شد، دو مرحله پول نقد‌ برای شرکت آزادراه تهران - شمال واریز شد و اسناد خزانه هم مبلغ قابل توجهی حدود 350 میلیارد تومان است که به زودی به شرکت آزادراه‌‌ تهران-شمال ‌داده می‌شود.

خادمی افزود: همزمان سرمایه‌گذار یعنی بنیاد مستضعفان هم منابع مالی دیگری را تأمین و وارد شرکت آزادراه تهران - شمال کرده که موجب شده است عملیات پروژه به خوبی پیشرفت کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه میزان از محل سازمان برنامه و بودجه به عنوان سهم دولت ‌به این پروژه تزریق شده است؟ گفت: سازمان برنامه و بودجه در یک مرحله 200 میلیارد تومان پول نقد به پروژه تزریق کرد، همچنین حدود 350 میلیارد تومان اسناد خزانه به این پروژه تزریق شد، این پول هفته‌ای که گذشت به شرکت آزادراه‌ها در دو مرحله تزریق شد، اسناد خزانه هم رقم قابل توجهی است و موجب پیشرفت پروژه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.