| کد خبر: 233639 |

◄ طولانی‌ترین تونل خاورمیانه در البرز به بهره‌برداری رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طولانی‌ترین تونل خاورمیانه در جاده چالوس واقع در محدوده استان البرز به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طولانی‌ترین تونل خاورمیانه در جاده چالوس واقع در محدوده استان البرز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، خیرالله خادمی ظهر پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از طولانی‌ترین تونل کشور و خاورمیانه در منطقه ٢ آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: طویل‌ترین تونل جاده‌ای کشور واقع در جاده زیبای چالوس در ضلع جنوبی گردنه کندوان در استان البرز به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: قطعاً امروز به عنوان یک روز ماندگار در صنعت راه‌سازی کشور ثبت خواهد شد و نقطه عطفی در مهندسی کشور خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما در قالب پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ۹ پروژه آزادراهی را در اولویت قرار دادیم، تصریح کرد: این ۹ پروژه ۶۱۲ کیلومتر عملیات اجرایی داشت که باید به اتمام می‌رسید.

بیشتر بخوانید:

افتتاح طولانی‌ترین تونل کشور و خاورمیانه؛ فردا

تونل البرز به آزادراه تهران- شمال اضافه می‌شود

وی با بیان اینکه دو پروژه در سال گذشته به طول ۲۲۱ کیلومتر به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: امروز هم یک پروژه آماده عبور است و پروژه خرم‌آباد به بروجرد به سمت اراک طی چندین روز آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

۵ پروژه آزادراهی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

خادمی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که ۵ پروژه باقی مانده با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد به طور متوسط با طول ۳۱۵ کیلومتر به بهره‌برداری برسند، گفت: به این ترتیب عملکرد بسیار بزرگی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تدبیر شبکه آزادراهی کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ما پروژه آزادراه تهران - شمال بود که منطقه یک به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: بلافاصله عملیات اجرایی منطقه ۲ از سه‌راهی شهرستانک به طول ۲۲ کیلومتر به صورت جدی از دو سال پیش آغاز شد و پس از عبور از استان البرز و بلندترین تونل جاده‌ای کشور به استان مازندران در محل پل زنگوله به جاده فعلی چالوس اتصال پیدا می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این مسیر آزادراهی ۵۹ دستگاه تونل و ۳۰ دستگاه پل به طول مجموعاً ۴۱ کیلومتر وجود دارد که به این ترتیب منطقه ۲ پرتراکم‌ترین منطقه آزادراه تهران - شمال از نظر ابنیه بزرگ و تونل‌های سنگین است.

وی با بیان اینکه تونل بزرگ البرز به عنوان شاخص‌ترین بخش آزاده راه تهران - شمال در انتهای منطقه ۲ واقع شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی منطقه ۲ در ۳ فاز برنامه‌ریزی شده بود، فاز اول اتمام تونل و جاده‌های دسترسی، تونل البرز و جاده‌های دسترسی که به تونل ۹ کیلومتر آماده است.

خادمی خاطرنشان کرد: در برنامه دوم اتمام باند غربی تونل منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال مد نظر قرار دارد و عبور از تونل شرقی که با پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۷۰ درصد در حال عملیات اجرایی است.

مرحله سوم عملیات در حال انجام است

وی گفت: در مرحله سوم اتمام منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال را در برنامه داریم که هم‌اکنون در حال عملیات اجرایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این پروژه در حال حاضر ۲ هزار و ۶۵۰ نفر، یک هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات با روند بسیار خوبی با همکاری مداوم بنیاد مستضعفان و وزارت راه در حال عملیات اجرایی هستند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون تونل بزرگ در انتهای منطقه ۲ در سخت‌ترین شرایط کوهستانی و در سازند پیچیده زمین‌شناسی البرز با آخرین استانداردهای روز دنیا به دست توانمند متخصصین داخلی کشور و با ایمنی کامل با سربلندی به اتمام رسیده است.

خادمی تصریح کرد: بر این اساس شعار «ما می‌توانیم» را یک بار دیگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توان داخلی برای توسعه و عمران کشور به اثبات رسیده است.

ساخت تونل البرز با ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار

وی با بیان اینکه این ابرپروژه تونلی کشور ۲ هزار و ۴۵۸ متر و با جاده‌های دسترسی طرفین حدود ۹ کیلومتر با مبلغ اعتباری حدود ۴ هزار میلیارد تومان به روز اجرایی شد، خاطرنشان کرد: و از محل پیچ سرهنگ در جبهه ورودی البرز شروع می‌شود و سر پر زنگوله در استان مازندران این بخش پایان می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: با بهره‌برداری از این تونل ۵ کیلومتر مسیر کوتاه می‌شود و ۲۰ دقیقه در حالت عادی زمان کوتاه می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.