| کد خبر: 79804 |

اسدالهی:

صدور ویزای فرودگاهی ایران به کشورهای جهان نیاز به اقدام متقابل ندارد

تین نیوز | عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدور ویزای فرودگاهی اقدام مثبتی است، تاکید کرد: این کار به معنا آن نیست که همه کشورهای جهان ملزم به اقدام متقابل و صدور ویزای فوری به اتباع ایرانی هستند.

غلامرضا اسدالهی با اشاره به صدور ویزای فردوگاهی در ایران برای همه کشورهای جهان به جز 9 کشور اظهار داشت: این اقدام برای گسترش روابط با کشورهای جهان از سوی وزارت امور خارجه کشور انجام می شود که همسو را سیاست تنش زدایی دولت تدبیر و امید است که مثبت ارزیابی می شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس نهم شورای اسلامی توضیح داد: در عرصه بین المللی به فکر گشایش بای مبادلات و تردد انجام می دهد، جمهوری اسلامی ایران نیز در همین راستا به دنبال آن است که ارتباط خود با کشورهای جهان را بیش از گذشته افزایش دهد.

وی در خصوص ضرورت اقدامات متقابل در عرصه بین المللی گفت: در روابط بین الملل عرف بر اقدام متقابل است اما در موضوع صدور ویزا چنین الزامی وجود ندارد و هر کشور که بخواهد می تواند در زمینه صدور ویزا با هدف افزایش تعاملات دست به چنین اقدامی بزند.

به گفته این نماینده، کشورهای دیگر جهان ملزم نخواهند بود که به اتباع ایرانی ویزای فوری در فرودگاه صادر کنند و می توانند از رویه معمول یعنی مراجعه به سفارت کشورها صدور ویزا را انجام دهند.

اسداللهی در باره این نگرانی که ممکن است با روش صدور ویزای فوری و فرودگاهی مشکلات بهداشتی و امنیتی ایجاد شود، اظهار داشت: جای چنین نگرانی وجود ندارد، برای این منظور تدابیری اندیشده خواهد شد و هر فرد مشکوکی که ممکن است امنیت یا بهداشت جامعه را به خطر بیاندازد در فرودگاه ویزا دریافت نخواهد کرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صدور ویزای فوری در فرودگاه به این معنا نیست که حتما باید به هر فردی که وزارت کشور می شود ویزا دریافت کنند اگر فرد مورد نظر مشکوک باشد به کشورش بازگردانده می شود.

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه طی نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد: ایران برای گسترش توریسم در کشور اقدام به اتخاذ تصمیماتی کرده که بر اساس آن به همه اتباع کشورهای جهان به استثنای 9 کشور از جمله ایالات متحده و انگلستان در مبادی فرودگاهی خود روادید اعطا می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.