| کد خبر: 118247 |

بائوج لاهوتی عنوان کرد:

موفقیت دولت در کاهش سن ناوگان هوایی / هما به اقتدار سابق بازمی‌گردد

تین‌نیوز| عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به توفیق دولت در زمینه‌نوسازی و کاهش ناوگان هواپیمایی کشور گفت: اینکه امروز غرب به دنبال ایران برای خرید هواپیما است، یک موفقیت محسوب می‌شود.
 
به گزارش خانه ملت، مهرداد بائوج‌لاهوتی با اشاره به خرید ایرباس جدید و تاثیرات آن در امنیت سفر گردشگران گفت: ورود هواپیمای ایرباس، تنها ورود یک هواپیما نبود و پیام‌های مختلفی داشت که از جمله آن می‌توان به اطمینان کشورهای مهم دنیا به ایران نام برد؛ چراکه کشورهای مختلف دنیا به ایران قطعه نمی‌فروختند چه رسد به اینکه هواپیمای نو تحویل دهند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چرا باید این ۵میلیارد از منابع ارزی کشور خارج شود، خاطر نشان کرد: یکی از بهترین ایرلاین‌های دنیا، هما بود و اکنون با این شرایط و خرید هواپیماهای جدید، هما به حال و هوای سابق خود بازمی‌گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به توفیق دولت در هدف گردشگری تصریح کرد: اینکه فرانسوی‌ها به ایران قطعه نمی‌فروختند تا هواپیمای ایران زمین خورد اما اکنون به دنبال این هستند که از آنها هواپیما بخریم، یک موفقیت است.بسیاری از افراد تصور می‌کنند هواپیماها را دولت خریداری کرده در صورتی که ربطی به دولت ندارد و شرکت‌های ایرانی هواپیماها را اجاره به شرط تملیک خریده‌اند. در حال حاضر شرکت هواپیمایی هما، هواپیماها را خریداری کرده و ممکن است شرکت‌های دیگر نیز مثل شرکت ماهان در آینده هواپیما خریداری کند.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: حمل‌ونقل هوایی کشور ایمن شده؛ در حالی که سن هواپیماهای ایران بسیار بالا بود و متوسط هواپیماهای ایران ۲۵سال است و به یک مرحله خطرناک رسیده بودیم. با این کار هم سن هواپیماهای کشور را پایین آوردند و هم اینکه توانستند سفرهای ایمن برای مردم ایران ایجاد کنند و با آرامش خاطر سفر کنند و این از مزیت‌های خرید هواپیمای ایرباس است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.